چندشیوه آسوده افزایش فروش در سایت

 افزایش فروش در سایت

تا کنون درمورد اینکه چرا سایت تان فروش خوبی ندارد ؟ فکر کرداید . مطمئنا فکر کردید اما آیا واقعا راه حلی برای آن پیدا کردید؟ یکی از مشکلاتی که مدیران سایت ها با ما در میان می گذارند نداشتن فروش کافی در سایت شان است. افزایش فروش در سایت دغدغه فکری خیلی از افرادی است که هم اکنون دارنده کسب و کار اینترنتی محصول محور هستند.

اما شاید است باخود فکر کنید به خاطر وضعیت اقتصادی کشور هم باشد که فروش سایت تان کاهش یافته است. شاید پیش خود بگویید دیگر مردم قدرت خرید ندارند. در صورتی که اصلا اینگونه نیست! مطمئن باشید مردم همیشه در حال رفع نیاز خود هستند. مردم همیشه برای رفع نیاز خود هزینه خرج می کنند اما مطلب مورد توجه این است که بدانید چه طور باید خدمات و محصولات خود را به آن ها بفروشید.

ممکن است سایت شما جایگاه خوبی در گوگل داشته باشد و ترافیک روزانه قابل توجهی هم داشته باشید ولی همه چیز ترافیک نیست! تا زمانی که نتوانید مشتری را به خرید از سایت تان ترغیب کنید هیچ وقت ترافیک بالا هم به دردتان نخواهد خورد و برای شما هیچ سودی نخواهد داشت.

در این مقاله از سری آموزش های بازاریابی اینترنتی “چندشیوه آسوده افزایش فروش در سایت” را مطرح می کنیم که استفاده از آن ها بسیار ساده و راحت است. اگر بتوانید این ترفندها را به کار بگیرید مطمئن باشید فروش قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

چگونه فروش سایت خود را افزایش دهیم؟

 

هدایت ترافیک ورودی هدفمند به سایت

قبل از هر چیز باید بدانید هر ترافیکی به نفع سایت شما نخواهد بود. صفحات فرود سایت شما باید ورودی هدفمندی داشته باشند. راه های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد ولی به هر قیمتی نباید هر ترافیکی را وارد سایت تان کنید.

خیلی مهم است که ترافیک ورودی سایت شما هدفمند و با کیفیت باشد به همین دلیل نباید روی هر کلمه کلیدی که مربوط به کسب و کارتان نیست و صرفا جست و جوی بالایی دارد ورودی دریافت کنید.

برای این کار بهتر است صفحات فرود خود را بهینه تر کنید. البته منظور از صفحه فرود ممکن است مقالات تان هم باشد. باید روی عنوان های خود بیشتر کار کنید تا بتوانید ورودی هدفمند تری دریافت کنید.

نسبت به بازدیدکنندگان سایت تان بی تفاوت نباشید

یکی از دلایلی که خیلی از دوستان نمی توانند روی بازاریابی محصولات خود به خوبی کار کنند این است که نسبت به بازدیدکنندگان سایت شان بی تفاوت هستند. به خوبی روی جذب آن ها و تبدیل آن ها به کاربر سایت کار نکرده اند.

هدیه دادن هیچ وقت قدیمی نمی شود و یکی از بهترین کارها برای تبدیل بازدیدکننده به کاربر سایت، دادن هدیه جذاب و کاربردی به آن ها است. ولی سعی کنید از روش های دیگر هم برای این که حداقل ایمیل آن ها را دریافت کنید نیز استفاده کنید.

مثلا می توانید در صفحات پربازدید سایت خود مثل صفحات درباره ما و تماس با ما ایمیل آن ها را دریافت کنید. به عنوان مثال هدیه ای که قصد دارید به آن ها دهید را می توانید در همین صفحات پربازدید هم ارائه دهید.

یا در فروشگاه سایت تان یک محصول را به صورت رایگان قرار دهید تا با دریافت رایگان آن بتوانید اطلاعات تماس شان را دریافت کنید. نکته مهم این است که این محصول رایگان را باید در فروشگاه سایت تان قرار دهید تا به اندازه یک محصول پولی ارزش خودش را حفظ کند.

به همین دلیل باعث می شود خیلی از بازدید کنندگان سایت تان آن را دانلود کنند. حتی ممکن است تعداد دانلود این محصول رایگان بیشتر از هدیه هایی که در لندینگ پیج های خود گذاشته اید باشد.

ایمیل مارکتینگ هدفمندتری انجام دهید

از بازاریابی ایمیلی به شکل صحیح استفاده کنید. سعی کنید ایمیل های خود را کاملا شخصی سازی کنید. البته منظور از شخصی سازی فقط این نیست که ایمیل را برای هر کاربر شخصی کنید. منظور این است که مشتریان خود را بیشتر بشناسید و ایمیل های فروش را مختص به همان دسته از افراد بفرستید.

ساخت پرسونای مشتری خیلی مهم است. به عنوان مثال مشتریانی که پول کمتری بابت محصولات شما می پردازند با مشتریانی که تا الان محصولات گران تر شما را خریده اند هیچ وقت در یک سطح نیستند. و بازاریابی برای هر دسته هم متفاوت خواهد بود.

با این روش می توانید پیشنهادهای بهتری را متناسب با هر پرسونا ارائه دهید. و همین باعث می شود فروش محصولات شما حداقل تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

آسان کردن اولین خرید

معمولا خرید اول از سایت شما برای هر کاربری سخت است. از طرفی با اولین خرید از سایت شما ممکن است به مشتری شما تبدیل شود. به همین دلیل بهتر است مسیر اولین خرید در سایت تان را هموار کنید.

پیشنهاد ویژه
تکنیک های مقابله باسئوی منفی

یکی از بهترین راه ها برای این کار این است که به جای ارائه هدیه یا تخفیف، محصولات ارزان قیمتی در سایت خود قرار دهید. محصولاتی بین 3 تا 10 هزار تومان که باعث شود کاربران زیادی به اولین خرید از سایت شما ترغیب شوند.

مطلب بسیار مهم این است که محصول ارزان قیمت شما باید مانند محصولات دیگرتان با کیفیت باشد. خیلی مهم است که اولین محصولی که از شما می خرند چقدر به دردشان بخورد و مورد استفاده آنان قرار بگیرد. به همین دلیل باید محصولی کاربردی و به درد به خور به آن ها ارائه دهید. حتی اگر خیلی ارزان باشد.

برای به کارگیری این ایده می توانید قسمتی از یکی از محصولات گران قیمت خود را با قیمت خیلی پایینی ارائه دهید. مثلا قسمت اول دوره آموزشی که قیمت آن یک میلیون تومان است را با قیمت 10 هزار تومان ارائه دهید.

این کار باعث می شود مشتریان احتمالی بیشتری ترغیب به خرید محصول ارزان قیمت شما شوند. و نکته مهم این است که اگر کیفیت محصول ارزان قیمت تان بالا باشد مطمئن باشید احتمال خرید محصول اصلی گران قیمت هم بالا می رود.

 

ارائه محصول مکمل هنگام خرید

یکی دیگر از روش های افزایش فروش که خیلی ساده است و می توانید از آن استفاده کنید ارائه محصولات مکمل ومشابه است. از این روش هم می توانید هنگام خرید و هم بعد از خرید استفاده کنید.

اگر زنجیره محصولات تان درست باشد به سادگی می توانید از این روش در افزایش فروش سایت خود استفاده کنید.

برای ارائه محصول مکمل قبل از خرید می توانید از طریق افزونه های مکمل ووکامرس در وردپرس استفاده کنید. برای ارائه محصول مکمل بعد از خرید هم می توانید از سیستم ایمیل مارکتینگ تان استفاده کنید. استفاده از این شیوه در وب سایت های وردپرسی بسیار آسان وساده است.

همچنین می توانید پیشنهادهای خرید مکمل خود را از طریق پاپ آپ های لحظه ای و خروج در صفحه محصولات تان ارائه دهید.

مشتریان غیر فعال را دوباره فعال کنید

مشتریان شما بزرگترین سرمایه کسب و کارتان هستند. بهتر است همیشه به آن ها اهمیت دهید و از آن ها نگهداری کنید. روی مشتریان قدیمی خود که خیلی وقت است از سایت تان خریدی انجام نداده اند کار کنید تا بتوانید انان را ترغیب کنید.

از ترفندهای وفادار سازی مشتری استفاده کنید. مثلا با ارسال ایمیل های هدیه یا محصولی به صورت رایگان دوباره آن ها را هیجان زده کنید. اگر زنجیره محصولات تان کامل باشد مطمئن باشید از این روش هم به راحتی می توانید استفاده کنید.

برای مشتریان قدیمی تان ارزش بیشتری قائل شوید. سعی کنید تخفیف هایی را مختص به آن ها ارائه دهید. سعی کنید در آن ها حس خاص بودن بوجود آورید.

برای محصولات خود توضیحات واضح و روشن بیان کنید

تلاش کنید در توضیحات محصولات خود خیلی واضح بیان کنید که با خرید محصول مورد نظر، مشتری شما دقیقا چه چیزی به دست می آورد؟ مثلا به جای اینکه ویژگی های محصولات تان را بیان کنید بهتر است بیشتر به مزیت های آن اشاره کنید.

سعی کنید تمام چیزهایی که مشتری قرار است با خرید محصول شما به دست آورد را تیتر وار عنوان کنید. و در مورد هر کدام هم می توانید جداگانه توضیحاتی را بنویسید.

از عکس نوشته ها و عکس های باکیفیت در بین پاراگراف ها استفاده کنید. این مورد باعث می شود مشتری احتمالی شما مشتاق شود تا توضیحات محصولتان را کامل بخوانید.

همینطور سوالات احتمالی که ممکن است در ذهن مشتری شما باشد را بنویسید و دقیق به آن پاسخ دهید. هرچقدر که می توانید دقیق و واضح در مورد محصول خود توضیح بنویسید. نه کمتر و نه بیشتر!

هرچقدر که مشتری شما بفهمد محصول تان دقیقا چگونه قرار است مشکل اش را حل کند راحت تر و سریع تراقدام به خرید می کند. این کار باعث می شود مشتریان شما در هر زمانی که باشند خرید خود را انجام دهند.

جمع بندی و سخن آخر

اگر می خواهید فروش سایت تان همیشه بالا باشد سعی کنید محصولاتی با بهترین کیفیت و پشتیبانی ارائه کنید. همیشه پشتیبانی خوب برای مشتریان اهمیت داشته و مهم بوده است. شما از طریق پشتیبانی خوب می توانید مشتریان خود را همیشه راضی نگهدارید که انها همیشه از شما خرید کنند.

به کارگیری و پیاده سازی روش های ساده ای که در این مقاله عنوان کردم واقعا سخت و دشوار نیست! اما همین شیوه های ساده فروش محصولات سایت تان را تا حدود زیادی افزایش می دهد. امیدوارم از این مقاله مورد استفاد شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم استفاده کافی را برده باشید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید