آموزش نصب افزونه در وردپرس

آموزش نصب افزونه در وردپرس

 

 

امروزه با پیشرفت علم و پیشرفت کسب و کار های اینترنتی لازمه یک کسب و کار موفق داشتن وب سایت زیبا و کاربر پسند است.

شما در وب سایت خود قرار است محصولات و یا خدمات خود را در دید عموم بگذارید.محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که شما بدون داشتن دانش برنامه نویسی میتوانید وبسایت خود را طراحی کنید و محصولات خود را درآن به نمایش بگذارید.

حال برای این سیستم مدیریت محتوا افزونه های زیادی ارائه شده است.شما میتوانید با  استفاده از این افزونه ها پلاگین ها در سایت خود جلوه سایت و کارکرد سایت خود را ارتقاء دهید.امروز در خدمت شما عزیزان با آموزش نصب افزونه یا پلاگین بر روی وردپرس هستم.

 

سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کند این است که افزونه چیست و کارایی آن چیست؟ چرا اصلا باید افزونه نصب کنیم.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که افزونه چیست و چه کارایی دارد.

 

افزونه یا پلاگین چیست؟

افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند.

 

دلیل استفاده از افزونه یا پلاگین ؟ 

شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.

 

ساختار افزونه‌های وردپرس:

فزونه‌های وردپرس فایل‌هایی هستند که به‌صورت زیپ (که داخل این فایل زیپ یک یا چند پوشه و فایل PHP وجود دارد) به شما تحویل داده می‌شوند؛ و با نصب آنها روی سایتتان، می‌توانید امکانات بسیار زیادی را در عرض چند ثانیه به سایت خود اضافه کنید.

 

چند مدل افزونه داریم؟

در جواب دو مدل افزونه

  1. رایگان
  2. پولی

 

حدوداً بیش از ۱ میلیون افزونه برای وردپرس وجود دارد. یعنی شما می‌توانید بیش از ۱ میلیون کاربرد جدید به سایتتان اضافه کنید. ? که این موضوع می‌تواند برای شما یک فرصت عالی محسوب شود.

 

اولین افزونه های کاربردی وردپرس را برای شما معرفی میکنیم:

  1. افزونه‌‌ی WP Rocket

  2. افزونه ووکامرس

این دو افزونه برای سایت شما حیاتی است و با نصب آنها بر روی سایت خود میتوانید کار خود را خیلی راحت کنید و به پیشرفت چشم گیری شوید.

 

مقاله پیشنهادیدانلود رایگان افزونه WP Rocket نسخه ۳.۹.۳

 

مقاله پیشنهادی افزونه ووکامرس ( WooCommerce ) بهترین روش ساخت فروشگاه وردپرسی

 

 

حالا بریم سراغ آموزش نصب افزونه ها در ورد پرس:

اولین قدم برای مدیریت افزونه وردپرس اینه که به صفحه اختصاص داده شده برای اون مراجعه کنید. بنابراین وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس به مسیر افزونه‌ها مراجعه کنید.

 

 

با مراجعه به این صفحه لیستی از افزونه‌های موجود در سایت خودتونو مشاهده می‌کنید که قادر هستید تا از با استفاده از ابزار مدیریتی که برای هر کدام از افزونه‌های وردپرس وجود داره نسبت به فعال کردن، غیرفعال کردن، ویرایش، مشاهده جزییات افزونه و… که بسته به نوع کدنویسی افزونه میتونه منوهای بیشتری را شامل بشه مشاهده کنید.

 

 

خب، همونطور که در تصویر می‌بینید در زیر عنوان هر افزونه عملیات مدیریتی اصلی افزونه‌ها که شامل فعال کردن، غیرفعال کردن، ویرایش و پاک کردن افزونه هستش به شما نشون داده میشه و در بخش توضیحات هم می‌تونید جزییاتی از افزونه به همراه لینک نویسنده، نسخه افزونه و سایر اطلاعات افزونه را مشاهده کنید. با استفاده از نمایش جزئیات می‌تونید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس دسترسی پیدا کرده و جزییات دقیق‌تر افزونه که شامل لیست تغییرات در به‌روزرسانی افزونه، پشتیبانی و… را ببینید.

پیشنهاد ویژه
برترین افزونه های سئو وردپرس

آموزش نصب افزونه وردپرس

برای نصب افزونه وردپرس دو راهکار دارید که می‌تونید توسط این دو راهکار اقدام به نصب و فعال کردن هر نوع افزونه‌ای با هر کارکردی در سایت خودتون اقدام کنید که عبارتند از نصب افزونه از مخزن وردپرس که توسط پیشخوان وردپرس صورت می‌گیره و راهکار دوم نصب افزونه سفارشی که می‌تونید با آپلود کردن افزونه توسط پیشخوان وردپرس و یا از طریق هاست اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.

  1. نصب افزونه از مخزن وردپرس
  2. نصب افزونه به صورت سفارشی

آموزش نصب افزونه از مخزن وردپرس

مخزن وردپرس تا به امروز تونسته تا بیش از 50 هزار افزونه وردپرس را در خودش ثبت کند که می‌تونید با نصب و فعال کردن هر یک از افزونه‌های وردپرس در سایت خودتون از امکاناتی که این افزونه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. برای نصب افزونه از مخزن وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید

2- به مسیر “افزونه‌ها” در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و سپس روی دکمه افزودن کلیک کنید و یا اینکه مستقیما به مسیر “افزونه‌ها> افزودن” مراجعه کنید تا به صفحه افزودن افزونه هدایت شوید.

3- با مراجعه به این صفحه لیستی از افزونه‌های پرطرفدار و محبوب را مشاهده خواهید کرد که می‌تونید از آنها هم استفاده کنید.

4- حالا برای نصب افزونه همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نام افزونه مد نظرتون را در فیلد جستجوی افزونه‌ها… که در بالای صفحه در سمت چپ قرار داره وارد کنید و به دنبال افزونه‌ای که هستید بگردید.

5- بعد از این که نام افزونه را وارد کردید مدت کوتاهی منتظر بمونید تا نتایج جستجو به شما نمایش داده شده و سپس بعد از مشاهده افزونه مدنظرتون در نتایج جستجوی افزونه روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه آغاز شود.

6- بعد از نصب افزونه این دکمه به نام فعال‌کردن تغییر پیدا میکنه که با کلیک روی اون افزونه فعال شده و می‌توانید تا با مراجعه به صفحه افزونه که در پیشخوان وردپرس و یا زیرمنوهای اصلی اضافه میشه به تنظیمات و سفارشی سازی افزونه برای استفاده از اون اقدام کنید.

نصب افزونه سفارشی

برای نصب افزونه وردپرس سفارشی که خودتون اونو کدنویسی و طراحی کردید و یا اینکه از فروشگاه‌های مجاز فروش افزونه وردپرس خریداری کردید باید از طریق بارگزاری افزونه اقدام کنید. از آنجایی که چنین افزونه‌هایی تجاری هستند در مخزن وردپرس وجود ندارند و عملا از روش قبل قادر به نصب و استفاده از اون نخواهیم بود، بنابراین باید افزونه را آپلود کنیم و سپس از اون استفاده کنیم. برای این منظور چند راهکار خواهید داشت که عبارتند از:

  • نصب افزونه از طریق پیشخوان وردپرس
  • نصب افزونه از طریق هاست
  • نصب وردپرس از طریق گیت هاب

 

به همین سادگی میتوانید افزونه یا پلاگین مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید و از امکانات افزونه لذت ببرید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه.

 

5/5

سوالات متداول

افزونه چیست؟

افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. 

افزونه چه کارایی دارد؟

شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.

چند نوع افزونه داریم؟

1- رایگان
2- پولی

نصب افزونه سخت است؟

خیر بسیار راحت است. کافی است این مقاله را گام به گام جلو برید و افزونه دلخواه خود را نصب کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید