💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

ترفندهای توییتر مخصوص کسب و کارهای آنلاین

ترفندهای توییتر مخصوص کسب و کارهای آنلاین

ترفندهای توییتر مخصوص شغل های اینترنتی

شبکه اجتماعی توییتر یکی از محیط‌های محبوب اشتراک‌گذاری اطلاعات در سطح وب است. این سیستم از سال 2006 توسط فردی به نام «جک دورسی» در دسترس عموم قرار گرفت.

ترفندهای توییتر و راه هایی برای بهبود اکانت توییتری، موضوعی است که مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است.

این روزها شبکه توییتر بیشتر مورد توجه سیاست مداران ما قرار دارد، اگر گاهی اوقات اخبار شبکه های ایرانی و خارجی را مشاهده کنید، می بینید که توییت ها یا بهتر است بگوییم، متن هایی که سیاست مداران در این شبکه اجتماعی، به اشتراک می گذارند، چقدر، مورد توجه شبکه های خبری قرار می گیرد.

اما استفاده از این شبکه اجتماعی در داخل کشورمان به دلیل موضوع فیلترینگ به اندازه استفاده جهانی مورد تایید نیست، اما اخیراً زمزمه‌های رفع فیلتر کردن آن به گوش می‌رسد.

با نگاهی ساده به این موضوع، متوجه می شوید که توییتر می تواند برگ برنده شما برای حضور هر چه بهتر در شبکه های اجتماعی و توسعه کسب و کارتان باشد. همین که به توییت های این شبکه اجتماعی، در اخبار، توجه زیادی می شود، یعنی هر روز، سیل عظیمی از کاربران اینترنتی، حتی برای کنجکاوی هم شده، اکانتی را در توییتر ایجاد می کنند.

 

 

توییتر چیست؟

واژه «توییتر» به معنی جیک جیک، چهچهه یا چنین صداهایی است. دلیل این نامگذاری ارتباط کاربران این شبکه با یکدیگر به همین شیوه است؛ به‌صورتی که شما باید منظور خود را در متن‌های کوتاه 140 تا 280 کاراکتری به دیگران منتقل کنید.

شبکه اجتماعی همانند فیس بوک که هر فردی با ایجاد اکانت می تواند در دنیایی از کاربران فعالیت کند و هر نوع داده و محتوایی را برای دنبال کننده ها یا به اصطلاح فالوورهای خود ارسال کند.

نظر تعدادی از کاربران درباره این شبکه اجتماعی، این است که توییتر، نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد. این تکنیک های توییتر نه تنها باعث بهبود عملکرد اکانت توییتری شما می شود، بلکه در وقت و انرژی شما، صرفه جویی می کند.

در ابتدای کار کردن با توییتر، خواندن پیام‌های کوتاهی که بیشتر به اس‌‌ام‌اس شباهت دارند ممکن است زیاد برای‌تان جذاب نباشد؛ اما اگر شما هم پیامی برای اشتراک‌گذاری داشته باشید و مجبور باشید آن را در متن کوتاهی خلاصه کنید، جذابیت توییتر را درک خواهید کرد.

نکته دیگری که می‌تواند شما را برای استفاده و آموزش توییتر ترغیب کند، علاوه بر سرگرمی، امکان برندسازی قوی در این اپلیکیشن است. شما می‌توانید شغل خود را از دریچه تایم‌لاین این برنامه با تمام مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید.

اگر در این اشتراک‌گذاری استمرار داشته باشید و به اصول بازاریابی توییتر آشنا باشید، می‌توانید محبوبیت زیادی در بین کاربران این برنامه به دست بیاورید که در نهایت به فروش بیشتر شما منجر شود.

 

منظور از توییت (Tweet) چیست؟

توییت Tweet پیام های ارسال شده به Twitter است که ممکن است حاوی عکس، فیلم، لینک سایت و متن باشد. برای ارسال این موارد هم در صفحه اصلی سایت توییتر می توانید محتوای خود را قرار دهید، هم در صفحه پروفایل خود. توییت کردن نیز نکات خاصی دارد.

زمانی که شما محتوایی را توییت می کنید، هر کاربری می تواند برای توییت شما، نظر دهد، لایک کند و یا اینکه برای دیگران ارسال کند.

 

 

منظور از ریتوییت (Retweet) چیست؟

توییتی است که شما از فرد دیگری برای فالوورهای خود ارسال می کنید. به عنوان مثال شما، مطلب یکی از fallowing هایتان برای شما جالب است، حال برای اینکه آن را با فالوورهای خود، به اشتراک بگذارید، آن را ریتوییت می کنید. تکنیک های توییتر برای استفاده بهینه تر از ریتوییت به راحتی می تواند، عملکرد و بازدهی پیج توییتری شما را به طرز چشم گیری، افزایش دهد.

 

 

چه کسانی توییت های من را می خوانند؟

این سوال بسیار ساده است اما یک نکته بسیار مهم در آن وجود دارد که پاسخ این سوال است که آیا توییتر برای کسب و کار ما کاربرد دارد یا خیر. شما می توانید اکانت خود را قفل کنید تا فقط، افراد خاصی که شما به عنوان فالوور مشخص می کنید، پیج شما را ببینند، و یا اینکه اکانت خود را روی حالت public بگذارید. اگر اکانت شما به صورت public باشد یعنی هر کسی می تواند به راحتی شما را پیدا کند. برای این کار کافیست اکانت و پست های خود را به صورت هشتگ هایی #hashtag)) بهینه سازی کنید.

 

 

لغات و اصطلاحات رایج در توییتر

هر شبکه اجتماعی اعم از اینستاگرام، تلگرام، اسنپ‌چت و … اصطلاحات مختص به خود را دارند. کاربران توییتر نیز برای استفاده از این برنامه، مفاهیم و اصطلاحاتی را به کار می‌برند. ما در این قسمت تعدادی از این اصطلاحات را برای شما بازگو کرده ایم.

ترفندهای توییتر مخصوص شغل های اینترنتی

هشتگ یا علامت #

هشتگ علامتی است که کاربران توییتر با گذاشتن آن در جلوی کلمات مورد نظرشان، موضوعات مورد بحث خود را طبقه‌بندی می‌کنند تا اگر کسی آن عبارت را سرچ کرد، بتواند محتوای آن‌ها را پیدا کند.

ترند یا Trends

تازه‌ترین و پرطرفدارترین مطالب موجود در توییتر را «ترند» می‌گویند.

 

تایم‌لاین یا Timeline

اولین صفحه توییتر شما همان تایم‌لاین حساب شماست. این صفحه شبیه به صفحه بازدید از آخرین پست‌های فالوورهای اینستاگرامتان است. زمانی که شما وارد توییتر می شوید، چه از طریق وب سایت و چه از طریق اپ، آن بخش از توییتر که تمام توییت هایی که از طرف افرادی که شما فالو می کنید، ارسال می شود در این بخش به صورت پشت سر هم نمایش داده می شود. توییتری های این بخش را به اصطلاح، آبشار توییت ها، می دانند.

پیشنهاد ویژه
چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

 

منشن یا Mention

منشن کردن یا ریپلای کردن (Reply) قابلیت جدیدی در توییتر است که به‌وسیله آن می‌توانید با استفاده از علامت @ در جلوی نام کاربری افراد، آن‌ها را مخاطب توییت خود قرار دهید یا به توییت آن‌ها پاسخ بدهید.
اگر شما از علامت @ به تنهایی استفاده کنید، فقط فالوورهای شما و شخص مورد نظر می‌توانند آن را ببینند؛ اما اگر از (@.) ات‌ساین همراه با نقطه استفاده کنید، برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

 

دی‌اکتیو یا Deactivate

در صورتی که اکاونت توییتر خود را غیرفعال کنید، گفته می‌شود آن را دی‌اکتیو کرده‌اید.

 

اصطلاحاتی که گفته شد جزو پرکاربردترین اصطلاحاتی هستند که در محیط توییتر توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته اصطلاحات دیگری نیز وجود دارد که با فعالیت بیشتر در این شبکه با آن‌ها نیز آشنا خواهید شد.

بهترین آموزش توییتر با فعالیت بیشتر در این برنامه انجام می‌شود اما آشنایی با رایج‌ترین مفاهیم موجود در آن در ابتدای هر آموزش لازم است.

 

 

آیا در توییتر امکان ارسال پیام خصوصی وجود دارد؟

بله. شما همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، می تواند برای اشخاص مختلف، پیام خصوصی یا دایرکت مسیج ارسال کنید. این پیام می تواند شامل عکس، فیلم، صدا و … باشد.

 

ترفندهای توییتر مخصوص شغل های اینترنتی

قوانین رایج توییتر برای کاربران

هر شبکه اجتماعی به هر حال قوانین و نکاتی دارد که کاربران فقط در آن چارچوب می توانند، در آنجا، فعالیت کنند. توییتر همانند هر شبکه اجتماعی دارای چارچوب هایی است که در ادامه آن ها برای شما لیست کرده ایم:

  1. شما بیشتر از 280 کارکتر پیام متنی نمی توانید ارسال کنید
  2. در توییتر امکان ارسال ویدیو بیشتر از 2 دقیقه و 20 ثانیه وجود ندارد
  3. شما در یک توییت امکان ارسال بیش از 4 عکس جدا از هم را ندارید
  4. حجم ویدیوها، حداکثر 512 مگابایت، می تواند باشد
  5. عکس و محتواهای GIF برای بارگزاری با موبایل به وسیله اپ بیشتر از 5 مگابایت نمی تواند باشد و برای بارگزاری در وب سایت توییتر، بیشتر از 15 مگابایت، نمی تواند باشد

 

آموزش ترفندهای توییتر

 

1) اگر پیام شما 280 کاراکتر است، حتما از یک تصویر استفاده کنید

ما در تلاشیم که با ترفندهای توییتر، اکانت شما جذاب تر از قبل کنیم. این ترفندی که گفته شد بیشتر برای جذب مخاطب، و بهتر نشان دادن شما در بین دنیایی از توییترهای کاربر شماست.

درست است که توییت هایی که کارکتر کمتری داشته باشد، طبق تجربه ما، بازدید، نظر و لایک بیشتری داشته است، در مقابل آن، توییت ها با تعداد کارکتر بیشتر از 280 همراه با تصویر نیز مورد توجه کاربر قرار خواهد گرفت.

 

2) نگران ایجاد توییت های طولانی نباشید

همان طور که قبلا گفتیم، شما نمی توانید در یک توییت، محتوایی بیشتر از 280 کارکتر، ارسال کنید. برای این کار ما چند ترفند را برای شما توضیح میدهیم:

 

می توانید متن خود را در یک نوت نوشته و از آن اسکرین بگیرید و ادامه متن خود را به صورت تصویر، توییت کنید.
شما نیز می توانید ادامه توییت خود را در یک توییت دیگر البته توییتی که به توییت اصلی شما که ابتدا متن قرار دارد، چسبیده باشد.

ترفندهای توییتر مخصوص شغل های اینترنتی

برای اینکار باید، باید دکمه (+) را همانند تصویر زیر، کلیک کنید تا توییتی در ادامه توییت اصلی برای شما ایجاد شود و در انتها دکمه tweet all را برای انتشار کلیک کنید.

ترفندهای توییتر مخصوص شغل های اینترنتی

نکته جالب در مورد این ترفند، این است که شما هر تعداد توییت که بخواهید، می توانید در ادامه توییت اول، اضافه کنید.

 

 

3) ویژگی های تصویر  مناسب برای پروفایل اکانت توییتر

در مورد نحوه انتخاب تصویر پروفایل اکانت توییتر نیز باید از ترفندهای توییتر استفاده کنید. حال بهتر است بدانید که برای اکانت توییتر خود چندین نکته عالی برای قرار دادن بهترین تصویر، وجود دارد:

  1. اگر اکانت مربوط به کسب و کار شماست، بهترین تصویر، لوگو شرکت شماست.
  2. بسته به نوع کسب و کار و محتوایی که می خواهید در اکانت قرار دهید، تصویر پروفایل انتخاب کنید.
  3. از یک تصویر با کیفیت خوب استفاده کنید. فالوورهای شما هیچوقت تحت تأثیر یک تصویر تار قرار نمی گیرند.

 

 

4) با یک ایمیل می توانید چندین اکانت توییتری داشته باشید

قطعا شما نیز همانند بسیاری از کاربران، در کنار اکانت شرکت خود، دوست دارید یک حساب کاربری شخصی در توییتر نیز داشته باشید.
خبر خوب برای شما این است که شما در توییتر همانند اینستاگرام، می توانید چندین اکانت را مدیریت کنید.
این کار بسیار ساده ای است. کافیست روی اکانت خود کلیک کنید، سپس افزودن کاربر جدید یا add an existing account را کلیک کرده و آنجا می توانید با اکانت دیگر خود، وارد شوید.

 

 

5) از کلمات کلیدی هدف کسب و کارتان در توییت ها استفاده کنید

همه کسب و کارها و موضوعات مختلف، دارای کلمات کلیدی مشخصی است. پیدا کردن این کلمات کلیدی کار دشواری نیست. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به آموزش طراحی وبسایت یا دیجیتال مارکتینگ یا چیز های دیگر باشد، خود عبارت آموزش طراحی وبسایت یک کلمه کلیدی برای شماست، چون ممکن است توسط کاربران این عبارت جستجو شود.

قطعا همه هدفمان از ایجاد حساب کاربری در توییتر و یادگیری نکات آموزش ترفندهای توییتر، این است که کاربران بیشتری را جذب کنیم تا بتوانیم به فروش بیشتری برسیم.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف کسب و کار خود و قرار دادن آن در توییت ها می توانید از مقاله ابزار تحقیق کلمات کلیدی بهره مند شوید.

 

امیدوارم این مقاله “ترفندهای توییتر مخصوص کسب و کارهای آنلاین” به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

بدون امتیاز
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید