برترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب,ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

بررسی و یافتن کلمه کلیدی مناسب و مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت یکی از مهترین کارهایی می باشد که از یک متخصص سئو و بهینه سازی سایت انتظار میرود تا آن را به بهترین روش ممکن انجام دهد و در واقع برای افزایش بازدید یک وب سایت بسیار ضروری است تا از طریق آن بتوان عناوین مناسبی برای صفحات وب سایت انتخاب کرد.همچنین برای تولید محتوای مناسب و بهینه از این عناوین و کلمات کلیدی استفاده می گردد.

ابزارهایی که کار پیشنهاد کلمات کلیدی را انجام میدهند به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را بهینه سازی نمایید و موقعیت آن در موتورهای جستجو افزایش دهید.

در اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب همین مقدار گوییم که اگر شما یک محتوای عالی و بدون هیچ نقصی بنویسید ولی کسی نتواند آن را پیدا کند صرفا یک محتوای توخالی به حساب می آید. پس نیاز است راهی پیدا کنید که مردم به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.همچنین پایه و اساس رتبه بندی در تمامی موتورهای جستجو کلمات کلیدی هست. کاربر کلمات مورد نیاز خود را در گوگل جستجو می کند و صفحاتی که آن اطلاعات را دارند به او نمایش داده می شود.

پیدا کردن مجموعه ای از کلمات کلیدی می تواند از شما زمان زیادی را بگیرد در حالی که می توانید از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی به صورت مستمر و به صورت مستقیم که با لیست رشد شما در ارتباط هستند کمک بگیرید.

قبل از معرفی بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید

منظور از کلمات کلیدی چیست ؟

کلمات کلیدی خلاصه خواسته ها و نیازهای مردم هستند که برای رسیدن به اطلاعات موجود در اینترنت از آن در موتور های جستجو استفاده میکنند.کلمات کلیدی رابط بین جستجوکنندگان در موتور های جستجو و صاحبان وب سایت ها می باشند.صاحبان وب سایت روی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود تمرکز میکنند که از این طریق بتوانند کاربران مختص و هدفمند خود را جذب نمایند.کلمات کلیدی را میتوان به عنوان یک ایده که توسط ذهن جستجو کنندگان ساخته می شود نیز بیان کرد.ایده ای که به واسطه نیاز آنها به اطلاعاتی در سطح اینترنت به وجود می آید.صاحبان وب سایت همواره در حال تلاش برای رسیدن به کلمات کلیدی هستند که کاربران بیشتر از آنها در موتور های جستجو استفاده میکنند.

 

نکات مهم در بررسی و انتخاب کلمات کلیدی

  • رتبه گرفتن در یک کلمه کلیدی کلی ، باعث رتبه گرفتن در کلمه ای در کنار آن می آید نمی شود.
  • داخل کلمات کلیدی از برندها استفاده نکنید.
  • بهینه سازی برای کلمات کلیدی کلی عالوه بر غیرممکن بودن بی ارزش نیز می باشد.
  • برای شروع کار بهینه سازی ، همان اول کار از کلمات کلیدی رقابتی استفاده نکنید

 

 

حال در ادامه ما به معرفی چند ابزار مناسب جهت یافتن کلمات کلیدی پرداخته ایم که میتوانید توسط آنها کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید.

 

1. Google AdWords Keyword Planner

برترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

سرویس جستجوی کلمات کلیدی گوگل یا همون Keyword Planner ابزاری قوی از طرف گوگل است که امکاناتی ویژه برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو در اختیار شما قرار میدهد. از ویژگیهای این ابزار میتوان به ارائه کلمات کلیدی پر رقابت بر اساس کشور و مناطق مختلف و همچنین بر اساس زمان و تاریخ اشاره کرد.

 

ویژگی‌ های ابزار Keyword Planner گوگل

  • جستجو بر اساس کلمات کلیدی که شما تایپ می‌کنید، یک صفحه وب یا یک دسته‌بندی و محصولی که شما وارد می‌کنید صورت می‌پذیرد.
  • می توانید کلمات کلیدی خود را بر اساس کشور و یا زبان، حذف کلمات منفی و نمایش فقط نتایج گوگل و یا گوگل و شرکای جستجو آن فیلتر کنید.
  • از طریق نمودار روند متوسطی از جستجوی ماهیانه قبلی به نمایش در می آید.
  • اطلاعاتی مبنی بر اینکه رقابت برای کلمات کلیدی تبلیغاتی چقدر است فراهم می‌آورد.

 

2. SEMrush

برترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

وب سایت SEMrush یک ابزار سئو است که اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با اینکه چطور شما و یا رقبای شما در نتایج جستجو رتبه می‌گیرند فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار مفید آن قابلیت تحقیق کلمه کلیدی است.

SEMrush اطلاعات بسیاری‬ برای شما تامین میکند‬ که برای بررسی رقبا و کلیدواژه های‬ رقابتی در سئو به کار میرود‬. شما میتوانید دامین یا کلیدواژه ای را وارد کنید‬ و نتایج آن را ببینید.‬ ما میتوانیم کلیکهای خریداری شده را ببینیم و‬ همچنین میتوانیم ببینیم سالانه هر چند ‫وقت یک بار یک کلمه را جستجو میکنند‬‬ .همینطور که پایینتر می آییم عبارت های مشابه با کلمه مدنظر خود را میبینیم‬‬ و ما میتوانیم این کلمات را بررسی‬ کنیم و کلیدواژه های جا مانده را پیدا کنیم.‬

پیشنهاد ویژه
آیا اینفوگرافیک درسئوسایت تاثیردارد؟

 

 

3. Google Search Suggest

برترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

شاید برای شما هم پیش امده باشید زمانی که میخواهید یک کلمه را در گوگل سرچ کنید و زمانی که یک کلمه را مینویسید یک لیست از پیشنهادات گوگل برای شما ظاهر میشود این کلمات در واقع مهمترین و نزدیکترین کلمات به موضوع جستجو شما میباشند.

3 عامل مهم در این لیست تاثیر دارند:

  • ارزش کلمه : گوگل بررسی میکند ببینید کاربران چه کلماتی را بیشتر سرچ میکنند.انها از منابع گوناگون مانند امازون جستوجو میکنند در مورد کلماتی که در سایت انها بیشتر مورد جستوجو قرار میگیرد و انها را مورد بررسی قرار میدهند.اما توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستوجو کنید دلیل نمیشود که گوگل ان را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد.جستوجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف انرا جستوجو کنند.گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستوجو کاربرانی که جستوجو میکنند و قابل شناسایی بودن کاربران است.
  • مکان جغرافیایی : مکان جغرافیایی که کاربران جستوجو میکنند از ۲ نظر مورد توجه گوگل است:
    الف ) هر چه منطقه ی جغرافیایی که پست مورد جستوجو قرار میگیرد بیشتر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی میکند و در لیست پیشنهادات خود قرار میدهد.
    ب ) شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستوجو شود پس ممکن است ان کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد.
  • کلماتی که در وب به انها اشاره میشود : منظور از اشاره شدن این است که اگر کلمه ای در لیست اخبار داغ باشد و یا در دنیای مجازی این کلمه زیاد مورد استفاده قرار گیرد و کاربران توجه زیادی به ان داشته باشند گوگل توجه به ان کلمه خواهد داشت.

 

4. Keyword Tool

برترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

وب سایت Keywordtool.io یکی دیگر از ابزارهای رایگانی است که در زمینه جستجوی کلیدواژه ها وجود دارد و عملکرد آن در جستجوی کلیدواژه ها بسیار فوق العاده است. شما می توانید در هنگام جستجو با این ابزار پس از وارد کردن کلیدواژه مدنظر خود هریک از موتورهای جستجوگر Google، Bing ، Amazon، YouTube و App Store را انتخاب کنید تا بررسی های این ابزار بر روی نتایج جستجوها در موتور جستجوگر انتخابی شما انجام شود.

چیزی که این ابزار را از دیگر ابزارها اندکی متمایز می کند آن است که این ابزار علاوه بر اینکه برای یک کلیدواژه ارائه شده توسط شما عبارات پیشنهادی به فرم اضافه کردن کلماتی به ابتدا و انتهای کلیدواژه شما می دهد، بلکه آنها را به ترتیب حروف الفبا نیز مرتب می کند و برای تمامی حروف الفبا به شما پیشنهادات مجزایی ارائه می کند.

 

نتیجه گیری

ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که ما در این مقاله پرکاربردترین و بهترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی مناسب را برای شما معرفی کردیم.سئو سایت بیش از آنکه یک مقوله علمی باشد یک موضوع تجربی است و به جای آن که بخواهیم آن را یک شاخه از علم بنامیم بهتر است آن را یک تخصص در نظر بگیریم. موضوع جستجوی کلیدواژه ها نیز به همین صورت است و مانند سایر تخصص ها در این مساله نیز ما نیاز به یک نقطه شروع امن و مطمئن داریم که احتمال شکست ما را کاهش دهد. پس به خاطر داشته باشید که انتخاب کلیدواژه ها به صورت راندم (تصادفی) اشتباه محض است و احتمال شکست شما را به شدت افزایش خواهد داد.

با وجود آنکه پروسه جستجوی کلیدواژه ها می تواند بسیار هزینه بر باشد، اما اگر شما آگاهی کافی از کلیدواژه ها داشته باشید می توانید هزینه های آن را تا حدود زیادی کاهش دهید. با راهنمای کاملی که در اینجا برای شما ارائه شد امید است که شما آموخته باشید که چه کارهایی می تواند در جستجوی کلیدواژه ها برای شما مفید باشد و چه کارهایی می تواند تنها موجب اتلاف وقت شما گردد.

 

به امید موفقیت و پیروزی شما در تمامی عرصه های زندگی و کار

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید