💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

یوتیوبر شدن و کسب درآمد دلاری

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

امروزه اکثر مردم از فضای مجازی و برنامه های آن مطلع هستند شاید واژه یوتیوبر شدن به گوشتان خورده باشد. خیلی از افراد به این فکر افتاده اند تا از یوتیوب درآمدی دلاری داشته باشند. یوتیوب مانند سایر برنامه ها در اختیا همه افراد قرار دارد بنابراین تمام افراد میتوانند محتوا های شما مشاهد کنند و به اشتراک بگذارند.

 

 

یوتیوب (YouTube) چیست؟

یوتیوب یکی از شبکه‌های اجتماعی ویدیویی بسیار محبوبی است که هر فردی می‌تواند به محتواهای ویدیویی آن دسترسی داشته باشد. این برنامه منحصر به فرد به کاربران اجازه می‌دهد محتواهای خود را در بستر این سایت آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

برخی از محتواسازها خیلی تخصصی و ماهرانه به این امر روی می آورند یوتیوب می‌تواند به کسب درآمد دلاری یک کاربر نیز کمک کند. به همین دلیل عموم مردم جهان به این نقش به چشم یه شغل نگاه می کنند.

البته ناگفته نماند که یوتیوبر شدن کار بسیار راحتی هم نیست که هر شخصی بتواند بر اساس معیارهای ذهنی خود به درآمد زدایی بسیار خوبی دست پیدا کند. یوتیوب بر قوانین کپی رایت توجه بسیار زیادی دارد و اگر محتواساز از قوانین یوتیوب خطایی کند، قطعا با مجازات دشواری روبه رو میشود.

در کشور ایران بنا به‌ دلایل نامشخصی برنامه یوتیوب فیلتر شده است و یک کاربر ایرانی برای ورود و استفاده از این وب‌سایت باید حتما از نرم‌افزارهای VPN استفاده کند.

به خاطر تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول به کشور، افراد ساکن ایران فعلا نمی‌توانند از این روش، درآمد داشته باشند. شما باید آدرس و اطلاعات بانکی خودتون رو به گوگل معرفی کنین که به دلیل تحریم‌ها، آدرس ایران و بانک‌های ایرانی قبول نمیشه.

نکته بسیار مهم در پرداخت پول توسط یوتیوب اینه که نام و نام خانوادگی ایجاد کننده کانال باید دقیقا منطبق با دارنده کارت بانکی باشه وگرنه هیچ پولی به حساب ایجاد کننده کانال واریز نمیشه.

شما با داشتن یک حساب کاربری در Gmail قادر هستید تا به‌راحتی یک کانال برای خود بسازید اما قبل از این کار باید به چند مسئله توجه کنید.

 

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

در مورد راه های کسب درآمد از یوتیوب باید اول قوانین این سایت را بشناسید.

1. تعداد سابسکرایبر (subscriber) های کانال شما اولین نکته برای شروع کسب درامد از یوتیوب هستش. سابسکرایبر چیزی شبیه فالور در اینستاگرام است. آدم‌هایی که شما را دنبال می‌کند تا جدیدترین ویدئوهای منتشر شده شما را ببینند. این تعداد تا به هزار نفر 1000 نرسه، شما هیچ درآمدی از یوتیوب نخواهید داشت.

2.دومین قانون مربوط به تعداد ساعت‌هایی است که ویدئوهای شما بازدید دارند، به این صورت که در یک سال گذشته باید 4000 ساعت ویدئوهایتان مشاهده شوند. مثلا شما می‌توانید هزار تا سابسکرایبر داشته باشین که هر کدوم 4 ساعت ویدئوی شما را دیده باشند  یا 4000 تا سابسکرایبر که هر کدام 1 ساعت فیلم های شما را دیده باشند.

3.داشتن اکانت ادسنس. ادسنس یه برنامه تبلیغاتی است که توسط گوگل ارائه شده و افرادی که اکانتش را داشته باشند می‌توانند به گوگل اجازه بدهند که گوگل در سایتشان تبلیغ کند.

 

 

انتخاب موضوع کانال یوتیوب

یکی از دغدغه های افراد موضوع کانال یوتیوب است اینکه چه موضی را انتخاب کنند تا بازدهی خوبی داشته باشید. اما پیشنهاد میشه که درمورد موضوعی کانال ایجاد کنید که به آن علاقه دارید. شاید در دنیای واقعی، آدم‌هایی که در اطراف شما هستند علایق کاملا متفاوتی داشته باشند اما به این نکته توجه کنید که همیشه افراد زیادی در تمامی زمینه‌ها وجود دارند که مدام در اینترنت در حال جستجو و تحقیق هستند.

انتخاب یک موضوع که افراد زیادی به آن علاقه دارند ولی کانال‌های موفق زیادی در آن حوزه در حال فعالیت هستند یا انتخاب یک موضوع که فقط افراد خاصی به آن علاقه دارنن ولی رقیب جدی درآون حوزه ندارید. حالا اگر ایده خودتان رو برای تولید محتوای ویدئویی پیدا کردید باید به فکر مرحله بعد باشید.

 

مقاله پیشنهادی : بهینه سازی URL

 

ابزار مورد نیاز برای تولید یک ویدئو در یوتیوب

به این فکر کنید که در چه زمینه‌ای می‌خواهید ویدئو آپلود کنید، اگر کانالی در خصوص آموزش موسیقی داشته باشید، بدون تردید، خرید میکروفن خوب و حرفه‌ای از الزامات کار شماست. اگر می‌خواهید یوتیوبر حرفه ای بشوید، باید به فکر یک دوربین خوب و ابزاری برای نورپردازی باشید. خیلی‌ها به نورپردازی اهمیت نمیدهند و این در حالیه که نورپردازی بد، خیلی رو کیفیت کار شما تاثیر گذار است.

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

چگونه باعث افزایش بازدید یوتیوب شویم

سئو ویدئو یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از افراد مبهم است و شناختی از آن ندارند اما بهتره است بدانید همان طور که در محتوای متنی، شما متن سئو شده تولید می‌کنید، ویدئوتان را هم باید سئو کنید. ما در این قسمت به چند کته اشاره کرده ایم که البته  این موضوع به این تعداد نکات کفایت نمیکند.

 

1.عنوان ویدئوتان باید عنوانی باشد که افراد زیادی آن را سرچ و جستجو می کنند. برای اینکار می‌توانید عنوانتان را در باکس سرچ یوتیوب بنویسید و ببینید به دنبال چ چیزهایی هستند.
جستجو برای کلید واژه مناسب ایده بسیار خوبی برای یافتن واژه هایی است که مردم آنها را بیشتر جستجو می کنند و بعد از اینکه این کلید واژه را یافتید باید موضوع یا عنوان ویدئوی خود را به نوعی با آن ترکیب کنید.

چند نکته برای نوشتن عناوین عالی ویدئو در یوتیوب :

  1. عناوین را مختصر بیان کنید
  2. در صورت امکان سال جاری را به عنوان اضافه کنید
  3. جلب نظر افراد
  4. قرار دادن کلید واژه ها را در ابتدای عنوان
  5. از کلمات قدرتمند استفاده کنید
  6. استفاده از واژه های تحریک کننده احساسات
  7. نوشتن سرتیتر با حروف بزرگ

 

2.یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مانع از افزایش بازدید یوتیوب شما می شود استفاده از تگ یا برچسب نا مناسب است. استفاده از تگ در یوتیوب با پست های وبسایت متفاوت است.

چند قانون برای استفاده از تگ های ویدئویی یوتیوب:

  1. استفاده از تگ منحصر به فرد
  2. از کلید واژه های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.
  3. کمک گرفتن از قابلیت پیشنهاد خودکار یوتیوب
  4. تگ های استفاده شده توسط ویدئوهای پر بازدید را بیابید و از آنها در ویدئوهای خود استفاده کنید. می توانید از افزونه گوگل کروم به نام TubeBuddy برای یافتن تگ های مورد استفاده توسط دیگران کمک بگیرید.

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

3.اسم برندتن را در تمام ویدئوها به شکل کاور، تگ و ویدئو قرار بدهید. چند نکته در زمینه برندسازی وجود دارد که از حالا به بعد باید انجام دهید و این نکات به شما اطمینان خواهند داد که ویدئوی شما رتبه خوبی خواهد گرفت. یکی از این نکات ، نمایش معرفی ابتدایی و انتهایی برند است.

پیشنهاد ویژه
مقایسه وردپرس با HTML

معرفی ابتدایی: یک کلیپ 3 تا 5 ثانیه ای که در ابتدای ویدیوی اصلی ، برای نمایش برند شما اجرا می شود.
معرفی انتهایی: این مورد در پایان ویدیو اجرا می شود و می تواند معرفی دیگر ویدیوهای شما یا درخواست لایک کردن یا عضو شدن کاربران در کانال شما باشد.

ساختن معرفی ابتدایی و انتهایی یوتیوب کار راحتی است و شما می توانید خودتان با استفاده از Camtasia آنها را ایجاد کنید یا می توانید در وب سایت های فریلنسینگ مثل پونیشا ، پروژه ایجاد کنید تا یک فریلنسر انجام این کار را به عهده بگیرد.

اگر هنوز یک لوگو برای کانال خود ندارید، باید آن را نیز طراحی کنید.

 

 

4.حساب های کاربری معتبر و تایید شده یوتیوب می توانند از ویژگی Thumbnail سفارشی استفاده کنند. یک Thumbnail ویدئویی خوب به شما کمک می کند در بین ویدئوهای مرتبط و بخش ویدئوهای پیشنهادی مورد توجه قرار بگیرید.

 

چند ویژگی برای Thumbnailها :

  1. رزولوشن 1280×720 داشته باشند (با حداقل عرض 640 پیکسل)
  2. آپلود کردن در فرمت های JPG، GIF، BMP یا PNG
  3. کمتر از 2 مگابایت حجم داشته باشد.
  4. سعی کنید از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید چون اکثر پخش کننده ها در یوتیوب از این نسبت استفاده می کنند.

با دانستن آنها می توانید یک Thumbnail ایجاد کنید که هم در کامپیوترهای خانگی و هم در گوشی های تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد. به منظور طراحی سریع یک Thumbnail برای ویدئوهای یوتیوب آن هم فقط در عرض چند دقیقه ، می توانید از Canva یا YouZign استفاده کنید.

 

5.ویدئوهاتون را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این موقعیت فرصتی برای شما فراهم می کند تا گروهی خارج از یوتیوب ایجاد کنید و ترافیک را از دیگر کانال های شبکه های اجتماعی محبوب به سمت کانال یوتیوب خود هدایت کنید.

می توانید از ابزاری همچون Buffer برای زمان بندی اشتراک گذاری ویدئوها در کانال های رسانه اجتماعی خود کمک بگیرید. همچنین می توانید از مزیت ترکیب IFTT+Buffer برای اشتراک گذاری خودکار ویدئوهای تازه منتشر شده در صفحات رسانه ی اجتماعی خود استفاده کنید.

 

 

6.اگر یک یوتیوبر تمام وقت هستید ، پس حتما باید یک وب سایت برای ویدئوهای یوتیوبی خود ایجاد کنید. این روزها ، قرار دادن ویدئوهای یوتیوب درون یک وب سایت بسیار ساده است و می توانید وبسایت خود را روی هر نوع سیستم مدیریت محتوای رایگان یا پولی ایجاد کنید.

توصیه میشود وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کنید و از یک قالب وردپرسی مخصوص ویدئو استفاده کنید. همچنین بهتر است از هاست وردپرسی مدیریت شده استفاده کنید تا لازم نباشد نگران نگهداری و مراقبت از وبسایت خود باشید.

اگر از وردپرس استفاده نمی کنید ، می توانید از پلتفرم های دیگری کمک بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

Medium
Tumblr
BlogSpot

البته به این نکته توجه کنید که شما می توانید یک دامنه بخرید و آن را روی کانال یوتیوب خود ریدایرکت کنید. در این صورت افراد به راحتی میتوانند شما را دنبال کنند.

 

7.یک playlist ایجاد کنید یا ویدئوتان را در  یک پلی لیست موجود اضافه کنید. بعد از انجام این کار متوجه  افزایش بازدید از ویدئوی خود میشوید.

 

مراحل ایجاد یک پلی لیست (playlist) جدید:

  1. یک نام معنادار به playlist بدهید و در عنوان آن playlist کلمه کلیدی مد نظرتان را درج کنید.
  2. توضیح دقیقی از playlist اضافه کنید و کلید واژه های خود را در آن قرار دهید.
  3. همه ویدئوهای مشابه را درون یک playlist قرار دهید.
  4. یک ویدئو می تواند در بیش از یک playlist قرار داشته باشد.

پلی لیست های یوتیوب در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شوند. با انجام این کار ، مردم ویدئوهای بیشتری از شما پیدا خواهند کرد.

 

8.در سایت های رسانه اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید ویدئوتان را لایک کنند کامنت بگذراند یا در کانالتان عضو شوند. در عین حال ، می توانید از آنها بخواهید ویدئو را با افراد دیگری که ممکن است به دیدن آن علاقه داشته باشند به اشتراک بگذارند. اکثر ستاره های یوتیوب با این تکنیک ، از بازدیدکنندگانشان استفاده بهینه می کنند

9. در انجمن های یوتیوب ویدیو منتشر کنید یوتیوب خیلی بی سر و صدا در حال راه اندازی یک شبکه اجتماعی است و شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید.
برای استفاده از این قابلیت فقط کافیست روی آیکن + کلیک کرده و گزینه “Create Post” را انتخاب کنید سپس یک متن بنویسید و لینک ویدیو را نیز قرار دهید. همچنین می‌توانید یک تصویر ساده (JPG) یا متحرک (GIF) یا حتی یک نظرسنجی اضافه کنید تا باعث تعامل بیشتری با کاربران شود.

 

 

استعداد های لازم برای یوتیوبر شدن

هیچ قانون وجود ندارد که بگویید برای یوتیوبر شدن باید استعدادهای خاصی را بلد باشید کسی نمی‌تواند حکم صادر کند که فقط یک عده خاص می‌توانند یوتیوبر شوند. اما ما در این قسمت استعداهایی را که به کار یک یوتیوبر می آید را بیان کرده ایم.

 

خلاقیت

یوتیوبرهای موفق همگی انسان‌های خلاقی هستند با این حال منظور از یوتیوبر خلاق، فردی نیست که در طول هفته 10 مدل آیتم ویدیویی تهیه و منتشر کند.خلاقیت یعنی آیتم ویدیویی یک یوتیوبر نسبت به آیتم مشابه دیگر محتواسازها، دارای خصوصیت‌هایی باشد که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند.

 

آشنا بودن به سئو یوتیوب

یکی از استعدادهای که یک محتواساز باید کسب کند، در آشنایی با سئوی یوتیوب است. یک یوتیوبر نیز باید برای دیده شدن پست ویدیویی‌اش در یوتیوب دست به یک سری اقداماتی بزند. برای مثال  تیتر پست ویدیویی باید به گونه‌ای باشد که هم جذاب باشد و هم چیزی باشد که یک کاربر معمولی در یوتیوب آن را تایپ کرده تا به محتوای مد نظرش دسترسی پیدا کند.

چگونه یوتیوبر شویم + ترفندهایی برای افزایش بازدید یوتیوب

ویرایش ویدیو

شما برای تولید یک ویدئوی حرفه‌ای نیاز دارید تا با یک سری نرم‌افزار، به تدوین و ویرایش ویدیوهای خام خود بپردازید. در غیر این صورت محتوای شما یک محتوای حرفه‌ای نخواهد بود و مخاطب ویدیوهای شما نیز اگر نتواند کیفیت پایین ویدیوهایتان را تحمل کند، قطع به یقین ویدیوی شما را تا انتها تماشا نکرده و به دنبال یافتن یک ویدیوی مشابه دیگر خواهد رفت.

 

فن سخن

داشتن فن سخن را می‌توان یک گزینه اختیاری تلقی کرد؛ چراکه محتواسازهایی نیز در یوتیوب حضور دارند که ویدیوهای جذابی تولید می‌کنند بدون آنکه روی ویدیو صحبت کنند یا جلوی دوربین قرار بگیرند. با این اوصاف اگر می‌خواهید یک پادکست تصویری داشته باشید یا یک سری ویدیوهای آموزشی تولید کنید، قطعا باید با مخاطب خود صحبت کنید.

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.موفق باشید

 

ما در شبکه های اجتماعی : اینستاگرام میهن وبمستر

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید