روش های مؤثر در سئوی خارجی وب سایت

سئو خارجی

سئو خارجی سایت چیست؟

به تمام تکنیک هایی که در خارج از سایت انجام می شود و به بهتر شدن رتبه ی سایت شما در نتایج جست و جو ها کمک می کنند سئو off-page میگویند.

بعضی از متخصصان ,سئوی OFF PAGE را با ساختن  بک لینک، یکسان می دانند، در حالی که لینک بیلدینگ تنها بخشی از سئوی خارجی محسوب می‎شود.

مفهوم سئوی off page برخلاف سئوی داخلی  شامل ایجاد تغییرات خارج از مرزهای وب سایت است که مهم ترین آنها ساخت مجموعه ای از بک لینک‎ها‎، حضور در شبکه‎ها‎ی اجتماعی,فعالیت در فروم ها و … می‎باشد.

 چرا سئوی خارجی صفحات اهمیت دارد؟

سالهای زیادی است که موتورهای جستجو در تلاشند که بهترین روش نمایش بهترین نتایج به جستجوگر را پیدا کنند.

برای انجام این کار ، آنها فاکتورهای سئوی داخلی و برخی دیگر از عوامل کیفی دیگر و سئوی خارجی را بررسی می کنند.
سئوی خارجی به آن ها نشانه ی خوبی از چگونگی درک کاربران و وب سایت های دیگر از یک وب سایت خاص می دهد.

وب سایتی که مفید باشد احتمال دارد از سایت های دیگر به عنوان سایت منبع لینک دریافت کند ، احتمال دارد در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و به احتمال زیاد بین جوامعی از کاربران همفکر بوک مارک و به اشتراک گذاشته شود.

سئوی خارجی چه سودی برای وبمستران دارد؟

سئوی خارجی موفق وب سایت می تواند فواید زیر را به دنبال داشته باشد :
افزایش رتبه وب سایت  . وب سایت رتبه بالاتری بدست خواهد آورد و این به معنای افزایش بازدید و ترافیک سایت نیز می باشد.
افزایش پیج رنک . پیج رنک عددی بین ۰ تا ۱۰ است که که اهمیت سایت از نگاه گوگل را نشان می دهد.

پیج رنک که توسط لری پیج (یکی از بنیانگذاران گوگل) اختراع شد ، یکی از دلایل موفقیت گوگل در نمایش نتایج مرتبط به جستجوگر بوده است. امروزه از اهمیت پیج رنگ کاسته شده است.
بیشتر در معرض دید قرار گرفتن. بدست آوردن رتبه بالا به معنای بیشتر در معرض دید قرار گرفتن است زیرا زمانی که یک وب سایت در جایگاه بالای نتایج جستجو قرار می گیرد ، لینک ها و بازدیدکنندگان و سیگنال های بیشتری از رسانه های اجتماعی دریافت خواهد کرد.

مهم ترین فعالیت های مربوط به سئوی خارجی وب سایت off page SEO:

سئوی خارجی صفحات به فعالیت هایی خارج از مرز صفحات وب اشاره می کند. مهم ترین آنها عبارتند از :

لینک سازی (Link Building)
رسانه های اجتماعی (Social Media)
بوک مارک های اجتماعی (Social Bookmarking)

لینک سازی (Link Building):

سئوخارجی

به تبلیغاتی گفته می شود که از سایت شما در سایت های دیگر به صورت لینک قرار می گیرد.
لینک سازی مهمترین و محبوبترین روش سئوی خارجی است.
اساسا با ساخت لینک های خارجی به سایت خود ، شما در حال تلاش برای جمع آوری آرا برای سایت تان هستید که با این کار رقیبان خود را دور بزنید و به رتبه بالاتر دست یابید.
برای مثال اگر کسی این مقاله را در سایت خود به اشتراک بگذارد و با این سایت به عنوان منبع لینک دهد ، به گوگل خواهد گفت که این سایت اطلاعات مفیدی دارد.
در طول این سال ها مدیران سایت ها در تلاش ساخت لینک برای سایت های خود بودند بنابراین رتبه بالاتری بدست آوردند و راه های زیادی برای افزایش تعداد لینک های سایتشان کشف کردند.
از محبوبترین راه های به دست آوردن لینک عبارتند از :
دریافت بک لینک از وبلاگ ها Blog Directories : در حال حاضر وبلاگ های بسیاری از دایرکتوری های بلاگ دهی مختلفی وجود دارد که کاربران از طریق آنها به تبادل لینک می پردازند.
قراردادن لینک سایت در امضای انجمن Forum Signatures : بسیاری از افراد با هدف دریافت بک لینک در انجمن ها و گفت و گوهای آنها شرکت می کنند.
ارسال نظر Comment link : مفهوم همان امضا انجمن است که در آن کابران در وب سایت ها یا وبلاگ های دیگر با ارسال نظر لینک دریافت می کنند و حتی به جای نوشتن نام ، از کلمات کلیدی خود استفاده می نمایند.
دایرکتوری مقالات Article links : با انتشار مقالاتتان در دایرکتوری های مقالات می توانید برای وب سایتتان لینک جمع آوری کنید.
تبادل لینک Link exchange : برخی از وبمستران به جای تلاش برای انتشار محتوا با وبمستران دیگر توافق کرده و با هم تبادل لینک انجام می دهند یعنی در واقع تبادل لینک دوطرفه انجام می دهند ، در برخی مبادلات پیچیده تر ، تبادل لینک ۳ طرفه هم انجام می دهند به این ترتیب که من از وب سایتم به سایت شما لینک می کنم اما شما به واسطه وب سایتی دیگر به سایت من لینک می دهید.
خرید لینک : در این روش می‎توان سایت را به صفحاتی که دارای رتبه ها‎ی بالاتری در نتایج جستجو هستند ، پیوند زد و همچون تکیه گاه برای ارتقا رتبه سایت خود استفاده نمود ، یکی از نکاتی که در تکنیک باید مورد توجه قرار بگیرد ، استفاده از لینک سایت ها‎ی معتبر و توانایی تمایز میان سایت ها‎ از نظر رتبه بندی می باشد.
لینک ها مهم ترین فاکتور رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجوگر ، مخصوصا گوگل هستند.
ساخت لینک یا Link Building باعث ارسال سیگنال از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگر می شود و موتور های جستجوگر پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند.

پیشنهاد ویژه
5 کانال بازاریابی محتوایی ممتاز

رسانه های اجتماعی (Social Media):

سئوخارجی

شبکه های اجتماعی یک مولفه مهم برای ارتقا رتبه سایت به شمار می روند که پخش مطالب وب سایت در صفحات اجتماعی برای ایجاد ترافیک خواهد بود.
امروزه دیگر شبکه های اجتماعی جز لاینفک زندگی هرکسی شده است و اکثر مردم عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی می باشند.
به منظور معرفی سایت و محتوای آن می توان از راه اندازی کمپین در شبکه ها‎ی اجتماعی استفاده نمود.
همچنین فعالیت در کمپین ها‎ی دیگر نیز می تواند به معرفی وب سایت کمک کند.
بارگذاری قسمتی از مطالب جذاب وب سایت به همراه لینک در افزایش تعداد بازدیدکنندگان مؤثر می باشد.
رسانه های اجتماعی یا Social Media یکی از بخش های مهم سئوی خارجی سایت می باشند و اگر در مورد آنها تفکر کنید متوجه خواهید شد که آنها نوعی لینک سازی می باشند.
لازم به ذکر است که تقریبا تمامی لینک هایی که از سایت های شبکه های اجتماعی دریافت می کنید نوفالو هستند اما این به این معنا نیست که آنها هیچ ارزشی ندارند.
به طور کلی گوگل سایت هایی را که در شبکه های اجتماعی محبوب هستند و فعالیت دارند را بیشتر از بقیه سایت ها دوست دارد.
شبکه های اجتماعی تنها سهمی ۱۰ درصدی از یک فاکتور ۷۰ درصدی سئو را دارند.
چهار شبکه اجتماعی که بیشتر تاثیر را در سئو خارجی دارند گوگل پلاس Google Plus ، فیس بوک Facebook ، توییتر Twitter ، لینکداین Linkedin است ، هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید ، امتیاز بالایی در گوگل دارد.
اگر به دنبال افزایش رتبه سایت خود در گوگل هستید ، بهتر است که حتما در این ۴ شبکه عضو شوید و فعالیت کنید ، از دیگر سوشال نتورک های موثر می توانیم : اینستاگرام Instagram ، ویکی VK ، تامبلر Tumblr ، کلوب Cloob ، هم میهن Hammihan ، پینترست Pinterest ، فیسنما Facenama و تلگرام Telegram را نام برد.
شبکه های اجتماعی بهترین و ارزانترین منبع تبلیغات آنلاین می باشند.

بوک مارک های اجتماعی (Social Bookmarking):

سئوی خارجی

بوک مارک اجتماعی سیستمی است که در آن هر کسی می‌تواند برچسب بگذارد و به صفحه دلخواه خود لینک دهد و صفحات مورد علاقه خود را بصورت یکجا و مشخص در اختیار دیگران قرار دهد.

در حال حاضر بسته به نوع هدف مورد نظر سایت هایی مانند reddit.com, digg.com, stumbleupon.com, scoop.it and delicious.com این امکان را برای کاربران فراهم می کنند که یکی از محبوبترین و بهترین راه ارسال بازدیدکننده به سایت ها و لینک های مختلف و افزایش ترافیک هستند اما امروزه از محبوبیت آنها کاسته شده است.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
  1. علی گفت:

    good

دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید