آیا اینفوگرافیک درسئوسایت تاثیردارد؟

اینفو گرافیک

اینفوگرافیک چیست؟

نمایش تصویری اطلاعات و داده ها به صورت تصویری و گرافیکی را گویند.

اینفوگرافیک با استفاده از عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه و … ساخته می شود که هدف از اینفوگرافیک انتقال پیام به شیوه ای سریع و قابل فهم به مخاطبان می باشد.

در طول چند سال گذشته، آمارهای تصویری از محبوبیت زیادی در اینترنت به ویژه در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و پینترست به دست آورده اند.

از اینفوگرافیک همچنان به یک فعالیت عالی در شبکه های اجتماعی برای افزایش محبوبیت استفاده می شود.
یک گرافیک جالب و موثر واقعا می تواند تعداد زیادی از ترافیک یک وب سایت را تولید کند.

دسته بندی اینفوگرافیک:

  • اینفو گرافیک به صورت ایستا یا ثابت
  • اینفوگرافیک به صورت اینفوموشن
  • اینفوگرافیک سه بعدی

اهداف اینفوگرافیک:

  • انتشار اطلاعات به صورت بصری و راحت
  • کمک به ایده های پیچیده و زیبا

ویژگی های مهم اینفوگرافیک:

  • اینفو گرافیک را عموما در جاهایی استفاده می کنیم که اطلاعات زیادی داریم و میخواهیم مفهوم کلی موضوع را به مخاطبین انتقال دهیم
  • به این صورت که در یک تصویر جملات و کلمات کلیدی را قرار می دهیم.
  •  یک روش آسان است برای انتقال اطلاعات
  •  سرعت بالای انتقال اطلاعات به مخاطبان
  •  جذابیت بالای گرافیک برای مخاطبان
  • مخاطب با مطالعه آن خسته نمی شود
  • انتقال اطلاعات در زمان کوتاه

در طراحی سایت نیز خیلی خوب است که از اینفو گرافیک استفاده کنیدو در کل میتوان گفت اینفو گرافیک در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

اینفو گرافیک در واقع ابزاری است برای جذب مخاطبین بیشتر و در کل جذب ترافیک بیشتر وب سایت شماو حتی میتوان تاریخچه شرکت را در قالب یک اینفو گرافیک ارائه داد.

استفاده از آن در شبکه های اجتماعی هم تاکید میشود چرا که مخاطبین از دیدن یک اینفوگرافیک بیشتر لذت میبرند تا یک نوشته بسیار بلند و خسته کننده.

اینفوگرافیک طراحی سایت:

استفاده از اطلاعات گرافیکی در وب سایت باعث می شود بیننده با یک نگاه کوتاه حجم زیادی از اطلاعات را به سادگی و به صورت بصری دریافت نماید و حتی آن را بخاطر بسپارد.

اینفوگرافیک طراحی سایت، ابزاری برای افزایش ترافیک وبسایت می باشد که بستگی به عوامل زیر دارد:

اینفو گرافیک

انتخاب رنگ سایت:

رنگهای انتخابی باید مطابق با نوع کار وب سایت یا شرکت باشد، که تأثیر بسیاری در سایت خواهد داشت.

رنگ متن ها:

اطلاعات نمایش داده روی وب سایت باید متفاوت با پس زمینه باشد و با دیگر عناصر وب سایت همخوانی داشته باشد.

نکته قابل توجه:

در طراحی سایت فضای کمی برای ارائه اطلاعات داریم، چه بهتر است از شیوه های نوین برای اینکار استفاده کنیم. یک اینفوگرافیک مناسب می تواند به تنهایی گویای این مبحث باشد. اینفوگرافیک اطلاعات وب سایت را شیوه ای خلاصه و مفید به بیننده انتقال خواهد داد.

پیشنهاد ویژه
نحوه کسب درآمد از طریق اینستاگرام

دستوراتی که باید در اینفوگرافیک طراحی وب سایت به آنها توجه کرد.

به فن وهنر منظم کردن عبارات و حروف برای منتقل کردن هرچه  بهتر و بیشتر مفاهیم، تایپوگرافیک می گویند، تا جمله بندی ها به طور ظریف و برازنده نشان داده شوند در حالیکه اینفوگرافیک خیلی پیچیده تر و وسیع تر از آن است و علاوه بر کلمات زمینه های عینی و بصری را رعایت می کند.

تا حدی در همه ی اینفوگرافیک ها اشکال و عکس ها از یک نوع، نمودار، چارت و یا هر چیز تازه ای وجود دارند که می تواند خلاقیت خود را در این زمینه نشان داد.
فقط توجه کنید، هر روشی را که برمی گزینید اطمینان یابید مطالب به طور واضح و شفاف باشد طوریکه مشتری برای فهمیدن آن احتیاج به بررسی بیش از حد آمار و ارقام نداشته باشد.

در طراحی وب سایت رنگ اهمیت زیادی دارد و مهمتراز هر چیز دیگری است.

در شروع کار به طیف رنگیتان فکر کنید، بعد طراحی وب سایت را انجام دهید.
مهمتر ازهرچیز خاطر جمع شوید مطالبی که بر روی صفحه نشان داده می شوند با پس زمینه فرق داشته باشند و اصل همخوانی طرح را از یاد نبرید.

و درآخر مهم ترین نکته ای که معمولاً بیشتر افرادی که طراحی سایت و اینفوگرافیک انجام می دهند آن را رعایت نمی کنند این است که در طراحی وب سایت  محیط و فضای کمی برای ارائه مطالب است، پس همیشه به این فضا توجه کنید و اطلاعات را به روش مفید و واضح به نمایش درآورید.

اگر شما مجبور هستید داده های زیادی را در حجم کمی قرار دهید، از بوردر برای تعیین کردن مرزها استفاده کنید؛ و برای آنکه بکاربرنده وب سایت سردرگم نشود حجم کافی برای هر قطعه از مطالب قرار دهد.

تاثیر اینفوگرافیک ها در سئو سایت:

 اینفوگرافیک

همانطور که میدانید گوگل روز به روز در حال پیشرفته تر شدن است و الگوریتم های خود را تغییر میدهد تا درصد خطای خود را کم کند و بهترین و نزدیک ترین نتایج مرتبط با جستجوی کاربر را به او نمایش دهد.

در این بین یک راهنما برای وب مستران و مدیران سایت ها گذاشته که اگر میخواهید سایت شما جزو سایت های محبوب و پر بازدید باشد که در نتایج جستجو بالا بیاید یک سری نکات را بایستی رعایت کنید که یکی از این نکات استفاده از محتوای چند رسانه ای است.

یکی از این محتوای چند رسانه ای عکس است که در درک بهتر متون کمک به سزایی میکند.حال با استفاده از اینفوگراف ها ما هم متن و هم عکس را در کنار هم در یک قالب داریم.محتوای چند رسانه ای از این بهتر؟

پس با داشتن اینفوگرافیک های جذاب به راحتی میتوانید میزان بازدید سایت خود را بالا ببرید.

بدون امتیاز
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
  1. Jhbbh گفت:

    خوب

دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید