💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

عنوان متا چیست و چگونه آن را بهینه سازی کنیم؟

عنوان متا یا متا تگ چیست؟

عنوان متا چیست و چگونه آن را بهینه سازی کنیم؟

عنوان متا چیست و چه نقشی در روند بهبود رتبه سایت دارد ؟هر فردی که به تازگی با صنعت بهینه سازی وب سایت آشنا شده است، باید این موضوع را بداند.

زمانی که شما در شبکه های اجتماعی عبارتی را جستجو می کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نتایج جستجو در آن حضور دارند.

لینک این نتایج که آبی رنگ هستند، با عنوان خاصی مشخص شده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان صفحه نیز می گویند.

عنوان متا چیست و چگونه آن را بهینه سازی کنیم؟

عنوان متا، متا تگ عنوان و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی هستند که برای این مطلب مورد  استفاده قرار میگیرند.

این عنوان باید بیشترین جذابیت  را برای کاربر و بیشترین ارتباط را با محتوای داخل لینک داشته باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان متا را برای شما بازگو کنیم.

چگونه عنوان متا را در سورس کد خود قرار دهیم؟

زمانی که شما به سورس کد خود توجه کنید، در قسمت بالای کدها، تگ head شما قرار می گیرد که در آن تگ، علاوه بر کدهای دیگر کد عنوان متا خود را می توانید وارد کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید  این است که بر اساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کارکترهایی که در متا تگ عنوان باید استفاده شود، حدود 50 تا 60 کارکتر است.

چراعنوان متا برای سئو مهم است؟

برای درک بهتر اینکه عنوان متا چیست و چه کاربردی دارد ؟ مثالی را برای شما بیان میکنیم. زمانی که شما میخواهید فروشگاهی را برای خود ایجاد کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را انجام می دهید.

سعی می کنید عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد.

حال برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر فروشگاه خود می نویسید تا مردم برای خرید از شما رغبت بیشتری پیدا کنند.

دلیل اصلی اهمیت عناوین متا نیز همین است. کاربران زمانی که عبارتی را در گوگل سرچ می کنند، با لینک های فراوان و متفاوتی مواجه می شوند.

طبق آمار به دست آمده، اکثر کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که عنوان خوبی داشته باشد و به هدفشان نزدیک تر باشد.

عناوین متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش هستند:

1. صفحات نتایج جستجو گوگل به رنگ آبی که قابل کلیک توسط کاربران است.
2. قسمت بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است.

چکاری برای تولید یک عنوان متا جذاب باید انجام شود؟

از آنجا که عنوان متا از اهمیت بسیاری در سئو سایت برخوردار است، باید توجه ویژه ای در طراحی آن به کار بگیرید.

در مطالب که ذکر شد ما سعی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان متا چیست و چه مفهومی دارد، آشنا کنیم.

عناوین متا شاید به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیری نگذارند ولی با صعود ترافیک طبیعی وب سایت، رتبه شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند.

شما می توانید با بکارگیری مطالبی که در ادامه بیان می کنیم به بهبود عنوان صفحات خود بپردازید.

 

1. باید طول مناسبی داشته باشد

اگر طول عنوان متا شما خیلی طولانی باشد، موتور جستجو گوگل نمی تواند آن را به طور کامل نمایش بدهد و معمولا از (“…”) به جای عبارات پایانی عنوان استفاده می کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کارکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تمام موتورهای جستجو است که عنوان متا در آن نمایش داده می شود.

2. از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در عنوان متا جذابیت آن را کاهش می دهد. درست است که گوگل برای عناوین طولانی و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در نظر نگرفته است ولی چون گوگل تاکید دارد که حتما در ابتدا برای مخاطبان تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ بلکه این جریان می تواند ترافیک طبیعی وب سایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد.

پیشنهاد ویژه
با 17 ترفند پولساز کسب درآمد اینترنتی کنید ( باجیب های خالی)

3. تولید عنوان مجزا برای هر صفحه

هر وب سایت می تواند تعداد زیادی صفحه داشته باشد. اگر قصد دارید برای هر یک از این صفحات رتبه های بالایی را بدست آورید بهتر است برای هر یک، عنوانی جذاب و بهینه شده برای سئو و موتور جستجو تولید کنید.

عناوین متا منحصر به فرد برای صفحات به گوگل اعلام می کند که محتوای هر صفحه شما با ارزش و خاص است. این موضوع دمیتواند نرخ CTR یا همان نرخ کلیک شما را نیز افزایش بدهد.

ممکن است شما هزاران صفحه در وب سایت خود داشته باشید. طراحی عناوین خاص وجذاب برای هر کدام شاید کمی دشوار باشد، ولی سعی کنید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارد، عناوین منحصر به فردی را تولید کنید.

زمانی که شما به درک بهتری از عنوان متا چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جذاب و با نرخ کلیک بالا برای صفحات وب سایت خود تولید کنید.

به عنوان مثال یکی از اشتباهات طراحان سایت قرار دادن نام صفحه اول سایت با عنوان “صفحه اصلی” یا “Home Page” است.

این موضوع ممکن است محتوای صفحه اصلی شما را تکراری وduplicate فرض کنند. این می تواند تاثیرات منفی بر رتبه شما در صفحات نتایج جست و جو گوگل بگذاردو این جریان به سود وب سایت شما نیست.

4. کلمه کلیدی اصلی را در اول مطلب قرار دهید

بر اساس تجربیات کارشناسان استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اول متن می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی سئو سایت بگذارد.

یکی از مطالبی که باید در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان است.

یکی از دلایل اهمیت قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان این است که بسیاری از کاربران معمولا به کلمات اول و دوم عنوان دقت کرده و روی گزینه مورد نظرشان کلیک می کنند.

پس در نتیجه قرار گرفتن کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص است، در اول عنوان می تواند کاربران بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

5. استفاده از برند خود در عنوان

در دانستن این که متا تگ عنوان چیست شاید برایتان سوال باشد کجا می توانم از برند خود استفاده کنم؟ آیا استفاده از برند در عنوان می تواند نرخ کلیک را افزایش بده ؟

به طور کلی اگر برند نام آشنایی در بین مخاطبان خود دارید، استفاده کردن آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد.

البته بکارگیری کلمه کلیدی در ابتدای عنوان تاثیری بیشتری را در مقایسه با برند شما در ابتدای عنوان، خواهد گذاشت. تنها برند های معتبر هستند که با قرار گرفتن در ابتدای عنوان می توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.

6. طراحی عنوان متا برای مخاطبان خود

گوگل در آخرین بروز رسانی خود اعلام کرد که اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، وب سایت شما برای ما دلچسب است.

این خبر حاوی پیام های زیادی است که شما با بهره گیری از آن می توانید به رتبه های اول در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در فهم عنوان متا چیست، آمده است و در نظر گرفتن مخاطبان خود البته مخاطبان خاص خود، می توانید بهترین و جذاب ترین عنوان را تولید کنید.

 

مطلب آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با عنوان متا چیست یا متا تگ عنوان چیست و موارد مربوط به آن آشنا کنیم.

به طور کلی عنوان اولین چیزی است در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده می شود. کاربران اول عنوان متا را خوانده سپس توضیحات متا را می خواند و در آخر اگر اطلاعات عنوان و متا بر اساس نیازهایش باشد بر روی لینک کلیک می کند.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید