💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

۱۲ ترفند تولید محتوا کاربردی

تولید محتوا کاربردی با 12 ترفند

12 ترفند تولید محتوا کاربردی

امروزه با رواج اینترنت در بین اکثر مردم و محبوبیت آن باعث شده است که مردم بیشتر به محتوا های الکترونیکی روی بیاورند به همین خاطر تولید محتوای الکترونیکی از به روزترین تولید محتواهایی است که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی را درمورد تولید محتوا کاربردی و محتوای الکترونیکی توضیح بدهیم و پیشنهاد میکنیم که اگر به دنبال تولید محتوای دیجیتال هستید این مطلب را از دست ندهید.

 

اگر شما هم جزو افرادی باشید که در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای خود کسب و کاریی راه اندازی کرده اند و به دنبال پیشرفت در مسیر خود هستند باید بدانید که تولید محتوای کاربردی و مفید باعث افزایش جذب کاربران میشود و افزایش جذب کاربران یعنی افزایش درآمد پس شما باید تولید محتوا را به عنوان یک گام اصلی در نر داشته باشید.

 

محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی در حوزه محتوای آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین مفهوم گسترده ای دارد. به هر نوع محتوایی که از طریق ابزارهای الکترونیکی قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی می گویند.

محتوای الکترونیکی شامل محتوای متنی،فیلمی، انیمیشنی، صوتی و تصویری میشود، که در قالب برنامه‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله محتواهای الکترونیکی می‌توان به کتاب‌های دیجیتالی اشاره کرد که به سرعت رشد و توسعه یافته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 

 

هدف از تولید محتوا الکترونیکی چیست؟

هدف اصلی از تولید محتوا کاربردی یادگیری و آموزش است. شاید محتوای الکترونیکی برای سنین جوان و نوجوان جذاب‌تر باشد ولی برای تمامی سنین و افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف، می‌تواند برای تمامی افراد با سلیقه های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

12 ترفند تولید محتوا کاربردی

انواع محتوا :

1.محتوای متنی

می‌توان به متن یک محتوا به عنوان مهمترین بخش محتوای دیجیتالی اشاره کرد. برای تولید محتوا متنی می‌توانید از نرم افزارهای presenter,  PowePoint, Arobat reader استفاده کنید. همچنین محتواهای متنی خود را می‌توانید در قالب‌های pdf, Txt, doc, Htm ذخیره نمایید.
البته بیشتر کتاب‌های الکترونیکی نیز در همین فرمت‌ها وجود دارند. همین طور در تمامی رایانه‌ها، قابلیت تولید محتوای متنی فراهم شده است.

 

 

2.محتوای تصویری

شاید اولین قسمتی که توجه کاربران را به محتوای الکترونیکی شما جلب می‌کند و سبب می‌شود از آن استفاده کنند، قسمت تصویری آن باشد. بهتر است برای تولید عکس‌های مناسب از برنامه‌های photoshop, snaglt استفاده کنید. تصاویر می‌توانند در فرمت‌های jpg,gif و… ذخیره شوند.

محتواهای تصویری از جذابترین تولید محتواهای الکترونیکی به شمار می‌رود.

 

3.محتوای انیمیشن

انیمیشن‌ها از جدیدترین ابزارهای آموزش و تبلیغ به شمار می‌آیند. انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی با استفاده از فایل‌های فشرده‌ای که وجود دارد، قابلیت استفاده برای تمام کاربران را فراهم کرده است. از جمله نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی انیمیشن، می‌توان به Flash, Captivate اشاره کرد. انیمیشن‌ها جزو محتواهایی هستند که مخاطبان بسیار زیادی دارند و تمام سنین مختلف را به خود جذب می کند.

 

4.محتوای صوتی

همانطور که می دانید امروزه اکثر محتواهای آموزشی، صوتی است و افراد علاقه زیادی به این بخش از محتواهای الکترونیکی نشان می‌دهند. چرا که در اکثر مواقع می‌توانند از آن استفاده کنند، مانند پیاده روی، در طول مسیر، هنگم دوچرخه سواری و… .

نرم افزارهایی برای تولید محتوای دیجیتالی و ضبط صدای با کیفیت وجود دارد، مانند  Audition Captivate و… . حال این فایل‌ها در فرمت‌های مختلفی از جمله mp3,wav,au ذخیره می‌شوند. این فرمت‌ها می‌توانند موسیقی را با کیفیت عالی ولی در حجم فشرده، ارائه کنند.

 

5.محتوای ویدیویی

از محتواهای ویدیویی برای سرگرمی، آموزش و تبلیغات و … استفاده می‌کنند. همچنین با نرم افزارهایی که هم اکنون در بازار برای فشرده سازی و پخش فیلم‌های با کیفیت وجود دارد، توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. امروزه فیلم، سریال و ویدیوهای آموزشی جزو پرطرفدارترین محتواهای الکترونیکی به شمار می‌آیند.

 

 

مقاله پیشنهادی : 13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

 

 

اهمیت تولید محتوای دیجیتالی

امروزه بسیاری از کارهای منظم و جذاب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افراد از حمل وسایل به صورت فیزیکی دوری می‌کنند. با گذر زمان این تغییرات بیشتر می‌شود و افراد بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که در تمامی منابع و مکان‌های از ابزارهای الکترونیکی استفاده کنند.

بهتر است برای این که بتوانید محصول خوبی را تولید کنید، از تولید محتوا کاربردی استفاده نمایید. از مهمترین ارکان در این بخش، انتخاب تیمی است که در تولید محتوای دیجیتال با تجربه باشد و بتوانند شما را به آن هدف مطلوبی که در نظر دارید، برساند.

 

 

ترفندهای تولید محتوا

 

1.مخاطبان خود را درک کنید

به این نکته توجه کنید که محتوای شما باید برای کاربران جذاب باشد. شما برای دیده شدن نیاز دارید تا توجه و رضایت مخاطبان را جلب کنید. پس وبسایت خود و محتویات آن را متناسب با نیاز کاربران ایجاد کنید. اگر کاربران با محتوایی که تولید کرده اید ارتباط برقرار نکنند، بدون شک یک مهره سوخته به حساب خواهید آمد.

 

 

2. ساده نویسی

ساده نویسی از جمله عوامل بسیار مهم در تولید محتوا کاربردی است زیرا پیچیده نویسی و استفاده از تکلف در تولید محتوا خلاف آنچه که شاید تصور شود موجب بیان کیفیت کار و بازده مناسب نمی شود.بلکه باعث می شود علاقه کاربر به مطالعه متن مورد نظر از بین برود و آن متن دیگر جذابیت خاصی برایش نداشته باشد.

بنابراین نباید تصور کرد که با پیچیده نویسی میتوان سطح تولید محتوا را بالا برد یا اطلاعات دست نیافتنی زیادی داریم که میخواهیم آنها را منتقل کنیم پس در هر شرایطی باید از شرط مهم ساده نویسی استفاده کرد و به آن توجه لازم را داشت.

 

 

3. استفاده از کلمات کلیدی

بدیهی است که به خاطر داشتن تنوع و زیاد بودن انواع موضوعات در هر صفحه اجتماعی یا هر وبگاهی کلمات کلیدی مختص به خودش را وجود داشته باشد که آن مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس باید به طور متوسط از 1 تا 3 درصد کل متن را کلمات کلیدی تشکیل دهند. این یعنی با هر 100 کلمه محتوایی که تولید می کنید نهایتاً تا سه بار میتوانید از کلماتی کلیدی مورد نظر خود در متن استفاده کنید. البته نباید خیلی هم خودتان را درگیر این فرمول کنید، زیرا می تواند بر کیفیت محتوا اثرگذار باشد.

پیشنهاد ویژه
6 ابزار بهبود سایت در سال جدید

هدف گوگل از این همه سخت گیری در نهایت جلب رضایت کاربران است. پس در قدم اول برای مخاطبان بنویسید نه برای گوگل.

 

12 ترفند تولید محتوا کاربردی

 

4. ایجاد محتوایی کامل و طولانی

یکی از نکاتی که از نظر گوگل بسیار مهم است، تولید یک محتوای کاربردی طولانی است. باید توجه داشت که در ثبت یک محتوا ما قاعدتا حریفان و رقیبانی وجو دارند که با کار رقابت میکنند تا کسب در آمد بیشتری داشته باشند و زمانی که قرار باشد شما با رقبای قوی رقابت کنید بهترین راه استفاده از وبلاگ است.

زیرا امروزه همان طور که می دانیم در گوگل به برخی از مضامین اهمیت بیشتری داده می شود و به برخی از موضوعات علاقه ی بیشتری دارد بنابراین موضوعات آموزنده در اینجا به کسب و کار ما رونق می بخشد ولی اگر رقابت در کلید واژه ها نیز داشته باشیم رقابت از محتوا فراتر می رود و اینجاست که از محتوای همیشه سبز یا دائم و جامع استفاده می شود .

 

 

5. ساده کردن اشتراک گذاری

برای ساده کردن  اشتراک گذاری بهتر است که پایان مطلب خود گزینه اشتراک گذاری را قرار دهیم تا مخاطب یا کاربر بتواند به سادگی مطلب مورد نظر خود را با دیگران در اشتراک قرار دهد و البته حتما به این موضوع باید توجه داشت هرچه بیشتر مورد اشتراک قرار گیرد و افراد بیشتری از مطلب مد نظر دیدن کنند شانس موفقیت و فروش بیشتر نیز به طبع بیشتر می شود.

بنابراین می توان گفت این امر بازده خوبی خواهد داشت و لازم به ذکر است که استفاده از اینستاگرام توصیه شود زیرا کمک بسیاری می توانند در این موضوع بکنند به این دلیل که دارای محتواهای بصری هستند.

 

6. آنالیز کردن مداوم محتوا

گاهی پیش می‌آید که محتوای تولید کرده اید که از هر لحاظ کامل، جامع و جذاب است، اما از آن استقبال مناسبی نمی شود. در اینجا شما با استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتکس و دیگر ابزارها قادر خواهید بود تا بدانید که محتوای شما به چه پیشرفتی نیاز دارد.

شما با دانستن این موضوع که مخاطبان جذب کدام قسمت از محتوا می شوند یا از کدام قسمت استقبال نمی‌کنند،در واقع با بررسی و آنالیز محتوا، درک درستی از مشکل موجود خواهید داشت و از این طریق قادر خواهید بود حتی با یک تغییر کوچک بازدید از مطلب را تا چندین برابر افزایش دهید.

 

 

7. مفید بنویسید

طوری مطالب سایت خود را بنویسید که مشکل کاربر یا حداقل بخشی از آن را حل کرده باشید. نوشتن یک متن کابردی از نکات مهم در تولید محتوا بشمار می آید.

یادتان باشد محتوای تکراری، کپی و بی‌کیفیت بسیار فراوان است. برای اینکه خاص باشید باید گره ای از کار کاربران خود باز کنید.

 

ویژگی های یک مطلب تولیدی:

1. مشکلات مخاطبان را برطرف کنید.

2. راه حل های کاربردی مناسب و سریع  پیش روی کاربران قرار دهید.

3. به کاربرانتان کمک کنید تا بر ترس خود غلبه کنند.

4- به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید.

5- همیشه باید طوری بنویسید که متن شما حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

 

پیشنهاد ویژه : پکیج فروشگاه ساز

 

 

8. ایجاد امکان پرسش برای کاربران

در این روش توصیه می شود که مدیران سایت برای اینکه بتوانند از خواسته ها و علایق کاربران خود مطلع شوند باید امکان پرسش و پاسخ را برای کاربران خود فراهم سازند تا بتوانند نیازهای کاربران خود را جمع آوری کنند این روش از ساده ترین روش ها برای تولید محتواست.

12 ترفند تولید محتوا کاربردی

 

9. بخش بندی کردن اطلاعات

امروزه به دلایل مشغله و درگیری های گوناگون کاربران و مخاطبین صفحه ما برای یافتن متن مورد نظرشان وقت زیادی را صرف نمی کنند و تمام متن را مطالعه نمی کنند و تنها به دنبال برخی از کلمات کلیدی خود می گردند که این عادت جدید کاربران از برخی جهات مفید و از برخی دیگر هم مضر است و اما بخش مفید آنجاست که می شود با بخش بندی محتوا کاربران یا مشترکین را به خواندن متن نوشته شده علاقه مند کرد و بخش مضر نیز این است که درصد کمی از متن و اطلاعات قرار داده شده ممکن است مورد مطالعه کاربر قرار بگیرد.

 

10.روان نویسی

یکی از نکات مهم در تولید محتوا لیست نویسی به جای نوشتن پراگراف های طولانی و بزرگ است. بخش هایی از متن هستند که به دلیل اینکه مکث و فاصله بین آنها وجود ندارد، می توانند برای مخاطب خسته کننده باشند. به جای نوشتن یک پاراگراف طولانی چند صد کلمه‌ای سعی کنید با استفاده از سرفصل های مناسب، متن را کوتاه تر کرده و یا آنها را لیست بندی کنید.

 

11. بازگویی مزایا برای مخاطب قبل از هر چیز

یکی دیگر از شگردهایی که در نوشتن مطالب قانع کننده می تواند کارساز باشد، بیان کردن مزایای محصولات قبل از برشمردن ویژگی‌های آن است. با بازگویی مزایای محصولات و خدمات خود برند شما در نگاه مخاطبان باارزش جلوه خواهد کرد، زیرا؛ شما با علم به اینکه ویژگی ها اغلب محدود و ملموس هستند، روی مزایای محصولات خود تمرکز کرده اید.

 

12. مهم بودن توضیحات متا

توضیحات متا یا Meta description در واقع خلاصه‌ای از محتوای صفحه است که زیر عنوان اصلی و در بین سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. توضیحات متا می‌تواند تا حدود 155 کاراکتر باشد و هدف از آن جلب توجه بیشتر مخاطب است. هرچند از نظر موتورهای جستجوگر توضیحات متا به صورت مستقیم در سئو تاثیرگذار نخواهد بود، اما از لحاظ نرخ کلیک (CTR) می تواند موثر باشد.

 

ما در شبکه های اجتماعی : اینستاگرام میهن وبمستر

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید