💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

بهترین شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی

بهترین شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی

بهترین شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی

شاید تعداد زیادی از شما در خصوص رپورتاژ آگهی اطلاعاتی داشته باشید. شاید تا کنون چندین بار برای دریافت رپورتاژ آگهی متحمل هزینه های زیادی شده باشید و احتمالا نتیجه قابل توجهی از آن نگرفته باشید. و شاید هم تا به حال کلمه رپورتاژ آگهی به گوش شما نخورده باشد و اطلاعاتی ازآن نداشته باشید.

ما قصد داریم در این مقاله درمورد موضوع رپورتاژ آگهی سخن بگوییم این مقاله برگرفته از نتیجه تجربیات ثبت چندین رپورتاژ آگهی با هزینه هایی بسیار بالا می باشد که توصیه می کنیم قبل از خرید یک رپورتاژ آگهی به آنها توجه نمایید.

 

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی معادل واژه Advertorial که ترکیبی از دو واژۀ Advertisment و Editorial است. این نوع اگهی  به شکلی است که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری در یک سایت پر طرفدار و با بازدید بالا جهت دریافت لینک با کیفیت و معرفی محصول یا خدمات شما با پرداخت هزینه  منتشر و به مخاطبان عرضه می‌شود.
یعنی به طوری که در نگاه اول، خواننده چندان درگیر تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و آن را به شکل یک محتوای مصرفی می‌بیند.

در زبان فنی، به بررسی بی طرفانه یک محصول یا شرکت یا هر چیز دیگری، رپورتاژ گفته می شود. یعنی یک نفر بیاید و بدون جانب داری، نظرش را در مورد سوژه مد نظر بگوید.

 

بهترین شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی

 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی،کار بسیار دشواری نیست و حتی میتوان گفت کار بسیار ساده ای هم نیست یعنی هر کاری دشواری خودش را دارد. در ادامه قصد داریم اصول نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و جذاب را برای شما توضیح بدهیم.

 

1. توجه به محل قرار گرفتن رپورتاژ

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید به این نکته که رپورتاژ به چه رسانه ایی تعلق دارد دقت کنید و سپس اقدام به نوشت کنید. آیا دلیل اینکار را می دانید؟

به دلیل اینکه هر سازمان و رسانه ای، به یک زبان با مخاطبان خود، ارتباط بر قرار می کند. پس شما هم باید بدانید با چه مخاطبی طرف هستید تا لحن درست را برای نوشتن، انتخاب کنید.
برای تحقق این مورد، به بررسی پرسونای مخاطب بپردازید. فراموش نکنید که قرار است این محتوا را مخاطب هدفش بخواند. پس باید بتوانید با او ارتباط برقرار کنید و به زبان خودش بنویسید.

 

2. مطالعه قوانین رسانه ها

توجه داشته باشید که رپورتاژ آگهی، مرز باریکی با خبر دارد. به همین دلیل، بعضی از رسانه ها با وضع کردن قوانین و مقررات، تفاوت آن ها را مشخص کرده و آن ها را از هم، متمایز می کنند.
در کنار این قوانین، روش های دیگری برای ایجاد تمایز بین رپورتاژ آگهی و خبر وجود دارد. به عنوان مثال، استفاده از فونت های مختلف، یکی از رایج ترین روش ها به شمار می آید.

 

3. تعداد کلمات را فراموش نکنید

حجم متن رپورتاژ آگهی، تابع محل انتشار آن است. مفهموم این جمله یعنی شما نمی توانید برای رپورتاژی که قرار است ۱۰۰۰ کلمه ای باشد، یک محتوای ۵۰۰ یا ۱۵۰۰ کلمه ای بنویسید.
انتخاب حجم مناسب برای نوشتن رپورتاژ آگهی، یکی از نخستین و مهم ترین قسمتهای آن به شمار می رود.بنابراین در کنار انتخاب لحن رپورتاژ، حواس تان به مقدار آن نیز باشد.

 

مقاله پیشنهادی : برترین افزونه های سئو وردپرس

 

4.عنوان جذاب انتخاب کنید

اولین چیزی که مخاطب را به خود جذب میکند تیتر مطلب است. عنوان جذاب می تواند مخاطب را به خواندن تشویق کند یا کاری کند که مخاطب نظر خوبی درمورد آن صفحه نداشته باشد.
توجه داشته باشید که عنوان مناسب باید مختصر و مفید باشد بطوری که مخاب را در لحظه اول به خود جذب کند. در عین حال، باید محتوای کلی متن را هم نشان بدهد.
به این نکته توجه کنید و هرگز آن را فراموش نکنید در تیتر خود هرگز از صفاتی مثل عالی، منحصر به فرد، ویژه و غیره استفاده نکنید. چون مخاطب با خودش می گوید: می خواد کلاه سرم بذاره

پیشنهاد ویژه
نکات استفاده از کلمه کلیدی در وردپرس

دقت کنید که اهمیت تیتر دوم، کمتر از تیتر اصلی نیست. شما در مقدمه رپورتاژ، به مهم ترین بخش محتوا اشاره می کنید.
در حالی که با انتخاب تیتر قابل توجه برای بخش بعدی، مخاطب را برای خوندن باقی متن، تشویق می کنید. به این ترتیب، مخاطب متوجه می شود که قرار است اطلاعات مهم تری را بخواند.

 

5. شروع هیجان انگیزی داشته باشید

کاری کنید که مخاطب با خواندن همان خط اول، شیفته مطلب شما شود. شروع خاص، تاثیر بسیاری بر دیده شدن و موفقیت رپورتاژ آگهی شما دارد.
کارشناسان می گویند که نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی هم درست شبیه ساعت شنی است. باید شروع و پایان هیجان انگیزی داشته باشید. یک جوری که وقتی مخاطب، خواندن رپورتاژ را تمام کرد، چند لحظه به فکر فرو برود و آن را تحلیل کند.

 

6. اهمیت میان تیتر ها

میان تیتر ها در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی، مثل چراغ راه هستند. زیرا می توانیم با انتخاب میان تیتر های مناسب و مرتبط، به مخاطب بگوییم که داریم به کجا می رویم.
میان تیتر ها راه حل خوبی برای متن های طولانی است شما میتوانید با استفاده از میان تیتر برای مخاطبان خود تنوع ایجاد کنید تا حوصله آنها سر نرود.
شما میتوانید با استفاده از میان تیترها  نکات مهم را به مخاطب تان نشان بدهید. بنابراین، توجه او بیشتر شده و با دقت تمام، به خواندن رپورتاژ آگهی ادامه می دهد.

 

7. قابل فهم و ساده بنویسید

امروزه دیگر افراد حوصله خواندن مطالبی را که در آن کلمات قلمبه سلمبه وجود دارد را ندارند. مخاطب این روز ها، می خواهد همه چیز را به ساده ترین شکل ممکن دریافت کند.
بنابراین، اگر همچنان از نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی پیچیده لذت می برید، باید بدانید که به زودی، مخاطبان خود را از دست می دهید.
البته نا گفته نماند که فقط در یک صورت می توان ساده نویسی نکرد. آن هم زمانی که موضوع رپورتاژ آگهی تان، تخصصی باشد. در آن صورت، مخاطب هدف شما، عموم جامعه نیست و شما می توانید در سطح ایشان، به نوشتن رپورتاژ آگهی بپردازید.

 

بهترین شیوه نوشتن رپورتاژ آگهی

 

8. سئو

سئو کردن، یکی از مهم ترین کار هایی است که هر تولید کننده محتوایی باید بداند. اگر هنوز نمی دانید چطور باید یک رپورتاژ سئو شده بنویسید، تا دیر نشده، آن را یاد بگیرید.
درست است که سئو کردن، کمی پیچیده است اما آنقدر ها هم دشوار نیست که از پسش بر نیایید.

در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از نکات سئو را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

 

  • کلمه کلیدی :
    یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و آن را به تناسب در متن رپورتاژ، بیاورید. مراقب باشید که بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده نکنید که به ضرر تان تمام می شود.

 

  • پاراگراف های کوتاه :
    سعی کنید که هر پاراگراف را حداکثر در ۲ خط، تمام کنید.تبلیغ زیر پوستی را فراموش نکنید همانطور که اول صحبتم گفتم، رپورتاژ به نوعی تبلیغ محسوب می شود.
    در نوشتن رپورتاژ آگهی رایگان نیز، از این موضوع غافل نشوید. به زبان بی زبانی، از مخاطب دعوت کنید که از سوژه رپورتاژ، استقبال کند. می دانید چه موقع موفق می شوید؟ وقتی که مخاطب احساس کند که ملزم به انجام این کار است.

 

  • تکرار و تمرین :
    هرچند که نکات زیادی را در مورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی با شما در میان گذاشتم اما باید بدانید که این، پایان راه نیست. تا زمانی که خود شما شروع به نوشتن نکنید، قلق این کار دست تان نمی آید. پس تعلل را کنار بگذارید و تمرین کردن را شروع کنید.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید