💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

برترین افزونه های سئو وردپرس

سئو وردپرس

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

روزها و ساعت‌ها روی استراتژی سایت وقت میزارید و در نهایت وبسایت پیاده سازی میشه اما بعد از گذر چند ماه هنوز باید سایتتون رو در صفحات دوم و سوم…. پیدا کنید. در این مواقع شاید با خودتون بگید که لابد خلاف استاندارهای موتورهای جستجو عمل کردم؛ حالا چاره چیه؟

سئو وردپرس و ووکامرس از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر وردپرس، فروشگاه آنلاین ووکامرسی شما نیاز به بهنیه سازی برای موتورهای جستجو دارد و در غیر این صورت، ترافیک سایت شما زیاد نبوده و این مسئله بر روی فروش سایت تاثیر گذار خوهد بود.

مبحث سئو از ابتدا تا انتهای طراحی و مدیریت سایت وجود داره و استانداردهای اون همیشه درحال بروزرسانی و تغییر هست.

باید گفت که خوشبختانه سئو وردپرس کار بسیار دشواری نیست، چرا که افزونه های بسیار خوبی در اینترنت می توانید بیابید که به شما در این کار کمک می کنند. برخی از این افزونه ها نیازمند هزینه کردن هستند و برخی دیگر نیز بدون صرف هزینه و کاملا رایگانند.

ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین افزونه های سئو وردپرس رو بهتون معرفی کنیم. این افزونه‌ها وظایف متفاوتی دارند، مثل آنالیز متن براساس کلمه کلیدی، امتیاز به خوانایی متون، شناسایی لینک‌ و ریدایرکت‌های خراب، بهبود عملکرد برای افزایش سرعت سایت و کارهایی از این قبیل.

 

 

آیا همه سایت ها نیاز به افزونه برای سئو دارند؟

اکثر بازدیدکننده‌ها، سایت شما رو از طریق موتور جستجو پیدا می‌کنند؛ از طرفی هم جذب مخاطب اولویت هر کسب و کاری است. اما اگر تعداد رقبا زیاد باشد شما باید تمام سعی خو را بکنید تا از رقیب های خود پیشی بگیرید.

برای این کار باید ابتدا استراتژی رو مشخص کنید، یک هاست قوی انتخاب کنید و در گام‌های بعدی روی ظاهر وبسایت کار کنید، دسته بندی‌ها رو مشخص کنید، محتوا تولید کنید، ریچ اسنیپت و اسکیما بسازید، عکس بذارید، محصول بذارید.

اما باید گفت که اینکار به همین راحتیم نیست با وجود اینکه وردپرس بهترین CMS برای سئو هست، ولی حتی اگر یک متخصص سئو هم باشید، باز هم به یک افزونه SEO احتیاج دارید؛ همونطور که با وجود انتخاب پرسرعت‌ترین هاست شاید به افزونه افزایش سرعت وردپرس احتیاج خواهید داشت.

 

مقاله پیشنهادی : ۲۲ راهکار استثنایی برای افزایش سرعت سایت

 

افزونه های سئو این توانایی را دارند که محتوای سایت رو  آنالیز کنند و می‌توانند به صورت هوشمند نقاط ضعف رو شناسایی کنند و یا امکانات خاصی رو در اختیارتون بذارند.

 

افزونه سئو وردپرس چیست؟

افزونه سئو در ساده ترین حالت ممکن به افزودن عنوان صفحه، متا دیسکریپشن و سایر آیتم ها اقدام کنید. به طور خلاصه آنها موجب بهبود سئو وردپرس یا افزونه ووکامرس شما می شوند.

به یاد داشته باشید که افزونه های سئو به تنهایی موجب افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نمی گردد.

فاکتورهای زیادی مانند سرعت وب سایت، کیفیت هاست و… وجود دارند که بر روی این مسئله تاثیر گذارند. بنابراین دقت داشته باشید که فرایند سئو بسیار پیچیده تر از نصب چند افزونه است.

 

 

 

معرفی افزونه های سئو وردپرس

1. افزونه Yoast SEO

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

افزونه Yoast SEO با بیش از پنج میلیون نصب فعال و نقدهای مثبت فراوان قطعا یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس محسوب می شود. این افزونه به شما اجازه می دهد که اقدام به بهینه سازی های داخلی متعددی کرده و سئو وب سایت خود را ارتقا دهید.

با وجود امکانات فراوان در آن، Yoast SEO یک افزونه سئو همه کاره محسوب می شود.

با اینکه نسخه رایگان آن به اندازه کافی خوب است، اما نسخه پرمیوم آن دارای امکانات بیشترییست. از جمله اینکه نسخه پرمیوم دارای الحاقیه ای با نام Woocommerce SEO است.

 

تعدادی از ویژگی های اصلی Yoast SEO:

1.بهینه سازی کلمات کلیدی
2.پیش نمایش صفحه در نتایج جستجو
3.چک کردن خوانایی
4.کنترل بردکرامب
5.هشدار محتوای تکراری
6.امکانات تکنیکال در بک گراند
7.بروزرسانی همراه با الگوریتم های گوگل
8.پیشنهاد لینک های داخلی
9.تحلیل محتوا
10.مدیریت ریدایرکت
و….

 

2.افزونه Rank Math

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

افزونه Rank Math یکی از افزونه هایی است که به جرات میتوان گفت جزو بهترین افزونه ها حساب میشود. این افزونه به هرچیزی که در سئو داخلی سایت احتیاج داشته باشید در اختیار شما قرار میدهد.

شما باید بعد از نصب پلاگین بعد از ثبت نام وارد پنل این افزونه شوید و در مراحل بعدی تنظیمات را به صورت Wizard انجام بدهید. بعد از تنظیمات اولیه با تعداد زیادی از تنظیمات از جمله مدیریت ریچ اسنیپت، انجام ریدایرکت، متا تگ‌های NoIndex، NoFollow، Noarchive، نقشه سایت، شناسایی صفحات 404 و غیره روبرو میشید. این‌ها تنها بخش کوچیکی از قابلیت‌های Rank Math هستند.

بدون شک با گوگل سرچ کنسول کار کردید و می‌دونید که برای بررسی وضعیت سایت باید به URL اختصاصی این کنسول وارد شوید.

اما یکی از امکانات جالبی که با نصب Rank Math بدست می آورید این است که میتوانید بخشی از داده‌ها و امارهای گوگل سرچ کنسول رو مستقیم در پیشخوان وردپرس سایت مشاهده کنید. اطلاعاتی مثل کلمات کلیدی پر امتیاز، خطاهای سایت و یا تعداد impression وبسایت بخشی از این اطلاعات نمایشی در پیشخوان وردپرسی شما هستند.

 

بخشی از ویژگی های افزونه Rank Math:

1.بهینه سازی متن براساس کلمه کلیدی
2.امکان اضافه کردن بی‌نهایت کلمه کلیدی با فیلتر مخصوص
3.امکان اضافه کردن عنوان و توضیحات متا
4.سئو عکس با ویژگی Alt و Title
5.قابلیت اضافه کردن URL کنونیکال به صورت هوشمند
6.پیشنهاد لینک‌های داخلی
7.ایجاد نقشه سایت XML
8.مانیتور خطاهای 404 و لیست آن‌ها
9.امکانات ریدایرکت هوشمند
10.امکان اصلاح فایل robots.txt
11.امکان اصلاح فایل .htaccess
12.پشتیبانی از وردپرس چندسایته
13.پشتیبانی از ووکامرس
و….

پیشنهاد ویژه
بایدها و نبایدهای تبلیغات کلیکی PPC

 

3.افزونه All in One SEO Pack

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

افزونه All in One SEO Pack رقیب دیرینه Yoast SEO محسوب می شود و برای کاربران ووکامرس مناسب است. البته این افزونه نسبت به رقیب خود دارای امکانات کمتری است.اگر می خواهید نسبت به بهینه سازی جزییات نیز اقدام کنید، ممکن است این افزونه نتواند به شما کمک کند. اما از نظر سادگی این افزونه در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

برتری All in One SEO Pack نسبت به خیلی از افزونه ها این است که بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می شود و نیاز ندارد که شما در تنظیمات آن دخالت کنید.

 

تعدادی از ویژگی های افزونه All in One SEO Pack:

1.پشتیانی از نقشه سایت XML
2.پشتیانی از گوگل آنالیتیکس
3.API داخلی
4.متا تگ های شبکه های اجتماعی
5.ویرایش robots.txt
6.ویرایشگر فایل
7.بک آپ گرفتن از تنظیمات
8.بلاک کردن ربات های مضر
و….

 

 

4.افزونه WP Rankie

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

افزونه های کمی هستند که به ما در زمینه کلمات کلیدی کمک کنند تا بتونیم یک تجزیه و تحلیلی روی کیوردها داشته باشیم.
البته افزونه‌هایی هم هستند که به طور رایگان و غیررایگان این پروس رو انجام بدهند؛ افزونه Rankie درواقع یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس برای تعیین کلمه کلیدی، ردیابی رتبه سایت و مشاهده آمار سایت در گوگل محسوب میشه.

بعد از نصب این افزونه تعدادای کلمه کلیدی را انتخاب می کنید و آنها را در یک گروه خاص قرار میدهید. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتره از منوی research کمک بگیرید؛ در این بخش بعد از درج کلمه کلیدی موردنظر ده‌ها کلمه کلیدی مکمل آن توسط سرویس google search suggest پیشنهاد میشه. بعد از تعیین کلمات کلیدی موردنظر و گروه‌بندی‌های متفاوت، امکان مشاهده آمار دقیق هر کلمه کلیدی و مطالبی که در اون زمینه موفق بودند، وجود دارد.

 

امکانات افزونه WP Rankie:

1.پیگیری رتبه هر کلمه کلیدی در گوگل
2.امکان مشاهدی نموداری عملکرد سایت در بازه زمانی مورد نظر
3.امکان مشاده آماری عملکرد سایت براساس هر کلمه کلیدی اضافه شده
4.دانلود آمار و گزارش دقیق عملکرد سایت در قالب PDF
5.امکان ارسال گزارش روزانه از رتبه و عملکرد سایت
6.ابزار جستجوی کلمه کلیدی براساس جستجوی کاربران در تمامی زبا‌ن‌ها
7.پیشنهاد کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده توسط شما براساس پشنهادات گوگل
8.استفاده از 4 متد مختلف برای تعیین جایگاه سایت براساس کلمات کلیدی
توجه داشته باشید که افزونه Rankie نسخه رایگان ندارد، برای دانلود و استفاده از این افزونه باید نسخه پرمیوم را خریداری کنید.

 

5.افزونه All In One Schema Rich Snippets

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

یکی دیگر از افزونه های بسیار خوب برای ساخت اسکیما مارک آپ در وردپرس افزونه All In One Schema Rich Snippets است. اسکیما مارک آپ ها موجب نمایش بهتر محصولات شما در نتایج جستجو خواهند شد.

 

ویژگی های مهم افزونه All In One Schema Rich Snippets:

1.بهینه سازی نمایش محتوا در نتایج جستجو
2.بهینه سازی نرخ کلیک
3.کمک به ایجاد ریچ اسنیپت
و….

 

6.افزونه WP Smushit

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

مطمئنا در فروشگاه ووکامرسی شما تصاویر زیادی از محصولات وجود دارد. افزایش تعداد تصاویر در صفحه موجب کاهش سرعت بارگذاری آن می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاق ناگواری می توانید از افزونه WP Smushit استفاده کنید.

افزونه WP Smushit به شما این امکان را میدهد تا اقدام به تغییر سایز، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر کنید، بدون آنکه افت کیفیتی در تصاویر ایجاد شود.

شاید خیلی از افراد از این موضوع آگاه نباشند، اما افزایش سرعت سایت در فروشگاه اینترنتی موجب ارتقا سئو و حتی افزایش فروش محصولات می گردد.

 

ویژگی های اصلی افزونه WP Smushit:

1.فشرده سازی تصاویر
2.سازگار با سایر پلاگین ها
3.پشتیبانی از فرمت های JPG، JPEG، GIF و PNG
4.بهینه سازی تصاویر از دیرکتوری وردپرس
5.وجود الحاقیه WMPL برای ترجمه متن جایگزین تصاویر در سایت های چند زبانه
و….

 

 

7.افزونه Broken Link Checker

برترین افزونه های سئو برای وردپرس

صفحات افزونه Broken صفحاتی هستند که در گذشته وجود داشته، اما در حال حاضر به هر دلیلی وجود ندارند. چنین صفحاتی در بین محصولات موجب بروز خطای 404 می گردد. از آنجا که این لینک ها تاثیر منفی بر روی سئو فروشگاه ووکامرسی ما می گذارند، باید آنها را کشف و مشکلشان را رفع کنیم.

پیشنهاد می کنیم که ماهی یک بار اقدام به فعالسازی افزونه Broken Link Checker و بررسی سایت برای یافتن صفحات 404 کنید. در صورت پیدا کردن چنین لینک هایی، یکی از بهترین اقدامات ریدایرکت 303 آنها به صفحات مرتبط است.

 

ویژگی های افزونه Broken Link Checker:

1.نظارت بر روی لینک های پست ها، برگه ها و کامنت ها
2.شناسایی لینک هایی که کار نمی کنند
3.یافتن تصاویر و ریدایرکت های نامعتبر
4.نمایش لینک های نامعتبر در پست ها
5.ارسال اطلاعیه از طریق داشبورد وردپرس به ایمیل شما

 

سئو همیشه جایگاه ویژه ای در بهینه سازی وب سایت های ووکامرسی داشته است، چرا که موجب افزایش رتبه آن در نتایج جستجو می گردد. با اینکه الگوریتم های سئو همواره در حال تغییر هستند و شما کنترلی بر روی آنها ندارید، اما با استفاده از افزونه های سئو می توانید اطمینان حاصل کنید که فروشگاه ووکامرسی شما در مسیر درست قرار دارد.

دقت داشته باشید که در نصب افزونه ها زیاده روی نکنید، چرا که نصب زیاد افزونه موجب کاهش سرعت وب سایت شما می گردد و از این رو بر روی سئو تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.موفق باشید

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید