💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

چگونه کتاب خوان شویم؟

چگونه کتاب خوان شویم

۱)انتخاب کتاب

اگر شما می خواهید برای خودتان کتاب بخوانید دو گزینه پیش روی شماست کتاب ها داستان و دیگری کتاب ها غیر داستان.

پیدا کردن کتاب مورد علاقه خودتان از بین تعداد بی شمار کتاب ها داستانی و غیر داستانی کار مشکلی است.

در شروع کتاب خواندن باید به دو نکته توجه کنید. موضوعاتی که به آن ها علاقه مند هستید و موضوعاتی که به آن ها علاقه ندارید. همیشه سعی کنید که با توجه به سلیقه خود کتاب بخرید، هنگامی که دیگران برای شما کتاب انتخاب کنند شما هیچ گاه از خواندن آن لذت نخواهید برد. به این فکر کنید که دوست دارید حجم کتاب شما چقدر باشد؟ نویسنده کتاب چه موضوعاتی را بیان کرده باشد؟ هنگام کتاب خواندن چه چیزهایی را دوست دارید تجربه کنید؟ اگر به این مسائل فکر کنید، راحت تر می توانید کتاب بخرید.

به کتابخانه ها بروید ، هزینه زیادی ندارد فقط شما می توانید هزینه عضویت پرداخت کنید و در آن جا عضو شوید.

 

در محیطی آرام و دنج از تمامی کتاب ها کتابخانه برای مطالعه استفاده کنید.

هیچ گاه از روی جلد کتاب آن را قضاوت نکنید، شاید تصویر ها روی جلد کتاب مطالبی با سلیقه شما نباشد، اما داستان آن برای شما جذاب باشد‌.

البته باید گفت همه کتاب ها این گونه نیستند پس بهتر است با تفکر درست کتاب بخرید. اگر دوست دارید زودتر کتاب ها را به پایان برسانید، کتاب ها با حجم بالا را از فهرست خود حذف کنید. اگر تصمیم دارید برای فرد دیگری کتاب بخرید، سن و سلیقه او را در نظر بگیرید.

از دوستان و آشنایان خود در انتخاب کتاب کمک بگیرید زیرا که آن ها با توجه به شناختی که از شما دارند،می توانند کتاب هایی بر حسب سلیقه شما معرفی کنند.

در اینترنت نیز می توانید جستجو کنید یا این که در گروه ها کتاب خوانی شرکت کنید و در آن گروه ها کتاب هایی را که معرفی می کنند بخوانید. آن ها هم چنین نظرات خود را در مورد کتاب هایی که می خوانند به همدیگر می گویند شما می توانید با خواندن نظرات دیگران بهتر انتخاب کنید.

در باشگاه ها کتاب خوانی عضو شوید و از آن جا کتاب

خریداری کنید و از طریق پست آن را دریافت نمایید.

در کتاب فروشی ها اغلب نشست ها گفتگو در مورد کتاب با نویسنده‌ آن تشکیل می شود،در این نشست ها شرکت کنید و از این طریق نیز بیشتر با کتاب ها آشنا شوید.

چگونه کتاب خوان شویم

۲) دستیابی به کتاب

مراجعه کردن به کتاب فروشی ها

مراجعه به کتابخانه

از دوستان و آشنایان کتاب امانت بگیرید.

چند روش برای بهبود کتاب خوانی:

پیشنهاد ویژه
چگونه یک بلاگ پست قاتل بنویسیم ؟

۱)اتاق کودک را پر از کتاب کنید

وقتی که کودک با کتاب هایی که در محیط اطراف او قرار دارد رشد کند متوجه خواهد شد که کتاب بهترین دوست اوست و با خواندن کتاب یادگیری او سریع تر اتفاق می افتد.

۲) خواندن

از کودکان و نوجوانان باید بخواهیم کتاب بخوانند که موجب ارتباط اجتماعی آن ها با دیگران خواهد شد.

۳) کودکان را تشویق کنید تا کتاب ها جدید برای خود بخرند

وقتی که کودکان کتاب ها جدید برای خود تهیه می کنند حس استقلال در آن ها تقویت شده و به کتاب خوانی علاقه مند می شوند.

۴) برای کودکان الگو باشید

هنگامی که کتاب می خوانید بگذارید که کودکان شما را در هنگام مطالعه ببینند تا بفهمند که مطالب برای شما چقدر لذت بخش است. تجربه مطالعه خود را با همکاران و دوستان خود در میان بگذارید، بگویید که چه خوانده اید و چه توصیه هایی برای آن ها دارید.

۵) از کودکان بخواهید که با هم کتاب بخوانند

شرکت کردن کودکان در گروه ها کتاب خوانی و محافل ادبی موجب تقویت حس تعامل آن ها می شود. درک آن ها افزایش می یابد و یادگیری مطالب درسی برای آن ها لذت زیادی خواهد داشت.

۶) از نویسنده ها دعوت کنید

کودکان با گوش دادن به صحبت ها نویسنده تحت تاثیر قرار می گیرند و خواندن و نوشتن آن ها ارتقا خواهد یافت.

۷) خلاقیت کودکان را تشویق کنید

وقتی که کتاب برای کودکان می خوانید نیازی نیست حتما پایان آن را هم بخوانید از کودکان بخواهید خودش ادامه داستان را حدس بزند و بگوید دوست دارد که چه اتفاقی در پایان داستان بیفتد این کار موجب تقویت خلاقیت او خواهد شد.

۸) از کتابخانه ها، کتاب فروشی ها و نمایشگاه ها کتاب دیدن کنید، البته قصد شما حتما نباید خرید کتاب باشد بلکه کودک حجم زیادی از کتاب ها را مشاهده خواهد کرد.

چگونه کتاب خوان شویم

۹) کتاب ها صوتی را گوش کنید

با گوش دادن به کتاب ها صوتی و بازی کردن در مورد آن ها با هم موجب گسترش مهارت ها روانی کلام خواهد شد و کودک با اشتیاق بیشتری به مطالعه کتاب ها علاقه نشان خواهد داد.

۱۰) مکان راحتی برای مطالعه در نظر بگیرید

مکان راحت و خوب موجب تشویق افراد به کتاب خوانی خواهد شد. روشنایی مناسب اتاق مطالعه و صندلی راحت از عوامل مهم در هنگام مطالعه کردن هستند.

برای خرید کتاب می توانید به بانک کتاب تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com مراجعه نمایید و کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

# این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و میهن وبمستر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید