💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

 

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

همه چیز درباره اینستاگرام

نکات کلیدی درباره اینستاگرام: در این مقاله ما قصد داریم تا تمامی ترفند ها و ابزار های مورد نیاز برای استفاده از برنامه محبوب اینستاگرام را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با ما همراه باشید.

 

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی است که در ایران، برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و… به‌طور مطلق و علنی فیلتر نیست و براساس آمار نصبش در فروشگاه‌های نرم‌افزاری ایرانی اندرویدی و آی‌.او.اسی، محبوب‌ترین شبکۀ اجتماعی در این کشور محسوب می‌شود.

اینستاگرام (Instagram) شبکه‌ای اجتماعی برای  ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، Twitter، تامبلر، آمباو اوکی‌رو منتشر کند. همچنین کاربر می‌تواند از فیلترهای دیجیتال پیش‌فرض داخل اینستاگرام برای عکس‌ها و ویدئوهایش استفاده کند.

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

پیشنهاد میشود : ربات اینستاگرام InstaDUB

ویژگی های اینستاگرام:

شما میتوانید با خواندن این مقاله صفر تا صد اینستاگرام رو یاد بگیری.

1- از افرادی که فالو کرده‌اید، اعلانات دریافت کنید

اگر یک صفحه اینستاگرام برای‌تان اهمیت زیادی دارد و نمی‌خواهید حتی یک‌بار از فعالیت‌های آن بی‌خبر بمانید، می‌توانید از قابلیت دریافت اعلان در صورت انجام فعالیت در صفحه استفاده کنید. در این صورت اگر صفحه مورد نظر شما هرگونه تغییراتی مانند گذاشتن پست جدید، استوری جدید و ویدیو لایو جدید داشته باشد، می‌توانید به راحتی از طریق اعلان از آن‌ها باخبر شوید.

2-حذف کردن تگ خودتان از تصاویر افراد دیگر

این قابلیت برای زمانی کاربردی خواهد بود که یکی از دوستان‌تان در تصویری شما را تگ کرده و حالا آن تصویری در پروفایل شما در قسمت تصاویر تگ شده قرار گرفته است. در این صورت شما می‌توانید به راحتی تگ خودتان را از عکس حذف کنید.

3-تاریخچه جست‌وجو‌ اینستاگرام را پاک کنید

همان طور که می‌دانید با جست‌وجو هر مورد در اینستاگرام، تاریخچه‌ای از مواردی که جست‌وجو کرده‌اید در برنامه می‌ماند. احتمال این که در کنار یکی از دوستان‌تان بنشینید و با نوشتن یک عبارت تمام تاریخچه جست‌و‌جو شما نمایان شود و مقابل آن شخص احساس خجالت کنید وجود خواهد داشت. اگر می‌خواهید تاریخچه جست‌و‌جوی‌تان را از اینستاگرام پاک کنید وارد پروفایل خودتان شوید و از آن‌جا با کلیک بر روی آیکون سه نقطه وارد منوی آپشن شوید. در صفحه باز شده گزینه Clear Search History را انتخاب کنید. دقت کنید که با انتخاب این گزینه اینستاگرام دیگر از حدس زدن کلمات مورد نظر شما برای جست‌و‌جو جلوگیری می‌کند.این یک نمونه کلیدی از نکات کلیدی درباره اینستاگرام است و خیلی کاربردی میباشد.

4-شما میتوانید تمامی پست هایی که لایک کردید رو مشاهده کنید

آیا برای‌تان پیش آمده که پستی را از یک دستور غذایی خوشمزه لایک کرده‌اید و پس از آن با گذشت چند روز می‌خواهید آن پست را پیدا کنید؟ در حالت معمول پیدا کردن پست‌هایی که به صورت تصادفی برای شما نمایش داده می‌شوند بسیار دشوار بوده و شاید امکان ناپذیر باشد. اما اگر پست مورد نظرتان را لایک کرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

5- پست های خود را بصورت حرفه ای ویرایش کنید

اکثر افراد برای گذاشتن پست در اینستاگرام به تصویر یک فیلتر ساده اضافه و سپس آن را بدون ایجاد هیچ گونه تغییر دیگری آپلود می‌کنند. بهتر است بدانید ابزارهای ویرایشی حرفه‌ای‌تری به نسبت فیلتر گذاری برای تصاویر موجود بوده که پست‌های شما را خاص می‌کنند. برای مثال در تصویر پایین من علاوه بر استفاده از فیلتر، تغییرات زیادی در رنگ‌ و نور آن ایجاد کرده‌ام که تفاوتش را می‌توانید مشاهده کنید.

6- شما میتوانید از داده کمتری مصرف کنید(کاهش مصرف اینترنت)

به این دلیل که اینستاگرام با تصاویر و ویدیوها کار می‌کند، مقدار زیادی از حجم اینترنت مصرفی شما صرف این برنامه خواهد شد. اما قابلیت خاصی در این برنامه وجود داشته که مصرف داده را به حداقل می‌رساند. برای استفاده از این قابلیت‌ هم وارد منوی آپشن شوید و از آن‌جا گزینه Cellular Data Use را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Use Less Data را فعال کنید. با استفاده از این ویژگی سرعت لود عکس‌ها و ویدیوهای شما کندتر خواهد شد اما تاثیر زیادی در مصرف حجم اینترنت‌ خواهد داشت.نکات کلیدی درباره اینستاگرام این مورد یک ترفند و نکته اصلی میباشد و خیلی ها از مصرف بیش از حد اینترنت رنج میبرند.

7- دو یا چند اکانت را به طور همزمان اداره کنید

در گذشته داشتن چند اکانت در اینستاگرام و اداره کردن‌شان کمی دشوار بود. اما بعد از اپدیت اینستاگرام به نسخه‌های جدید، قابلیت افزودن چند اکانت به برنامه و کنترل همگی آن‌ها با هم به وجود آمد. با این قابلیت دیگر نیازی به خارج شدن از یک حساب و وارد شدن به حساب دیگر نیست و تنها برای یک بار باید وارد اکانت‌هایی که می‌خواهید داشته باشید، شوید. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که چند اکانت اینستاگرام مانند اکانت‌های بیزنسی دارند و می‌خواهند آن از اکانت شخصی‌شان جدا باشد بسیار کاربردی است.

پیشنهاد ویژه
نحوه ثبت نام در اینستاگرام

8- تصاویر کالج بسازید

ساختن تصاویر کالج یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد در حوزه کارهای ویرایشی تصویر انجام می‌دهند. اینستاگرام یک برنامه جداگانه برای استفاده از این قابلیت یعنی ساخت تصاویر کالج در اختیار کاربران قرار داده است. نام این برنامه Layout و برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است. این برنامه به شما اجازه ساخت تصاویر کالج و اشتراک‌گذاری مستقیم آن‌ها در اینستاگرام را می‌دهد. شما می‌توانید به Layout هم از طریق خود اپ و هم از طریق اینستاگرام در صفحه آپلود تصویر جدید، دسترسی داشته باشید. در این برنامه 9 مود مختلف برای ساخت کالج قرار گرفته که در هر کدام امکان شخصی سازی از نظر اندازه تصاویر و انتخاب قاب‌ها موجود است.

9- حضور خود را در اینستاگرام جذاب تر کنید

اخیرا قابلیت‌های جالبی مانند گذاشن استوری، ویدیو لایو، بومرنگ و بسیاری دیگر از این دسته امکانات به اینستاگرام اضافه شده که هر کدام جذابیت خاصی را به فعالیت‌های‌تان در اینستاگرام می‌افزایند. بومرنگ یکی از این قابلیت‌ها بوده که تصویر متحرک و پیوسته‌ای از شما را ثبت می‌رساند و در آخر می‌توانید آن را ذخیره و یا به اشتراک بگذارید. به اشترام گذاری بومرنگ می‌تواند هم به صورت پست و هم در استوری صورت بگیرد.

10- فعال‌ترین هشتگ‌ها را برای استفاده پیدا کنید

یکی از عواملی که باعث مشهور شدن و موفقیت شما در اینستاگرام خواهد شد، استفاده از فعال‌ترین و پر استفاده‌ترین هشتگ‌های روز است. این مورد به شما کمک می‌کند تا با سایر کاربران در تعامل باشید و افراد زیادی تصاویر شما را مشاهده کنند. پیدا کردن هشتگ‌ فعال و محبوب دردسر خودش را دارد و باید برایش جست‌و‌جوی زیادی بکنید.

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

نرم‌افزارهای جانبی اینستاگرام

1- لی‌اوت (Layout from Instagram: Collage)

لِی‌اَوت برنامه‌ای برای ساخت کلاژ یا همان چسباندن عکس‌ها در کنار یکدیگر است. برنامۀ لی‌اوت به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های خود را به ‌شکل ترکیبی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای این کار، عکس‌ها را از گالری خود انتخاب کنید یا درون خودِ برنامۀ لی‌اوت عکس بگیرید. سپس ترکیب مورد علاقۀ خود را انتخاب کنید و عکس‌ها را ویرایش کنید و نهایتاً عکس مدنظر خود را در گالری ذخیره کنید.

2- بومرنگ (Boomerang from Instagram)

بومرنگ از محبوب ترین ترفند های اینستاگرام میباشد برنامه‌ای برای تولید ویدئوهای غیرمنتظرۀ بامزه است. این ویدئوها پشتِ‌سر‌هم تکرار می‌شوند. افراد یا چیزهایی را پیدا کنید که حرکت می‌کنند یا اینکه از خود سلفی بگیرید. با زدن یک دکمه، برنامه به‌صورت خودکار و پشت‌ِسرهم تعدادی عکس می‌گیرد و آن‌ها را به ویدئویی خیلی کوتاه و جالب تبدیل می‌کند.

3- تلویزیون (IGTV)

تلویزیون اینستاگرام برنامه‌ای برای ساخت ویدئوهای طولانی در اینستاگرام است و با تجربۀ همیشگی از ویدئو در اینستاگرام تفاوت دارد. این برنامه طوری ساخته شده که بتوانید صفحۀ موبایلتان را به‌صورت کامل به تماشای ویدئو اختصاص دهید. این ویدئوها محدودیت همیشگی یک دقیقه را ندارند و می‌شود ویدئوهای بیش از یک دقیقه را با آن بارگذاری کرد.

4- دایرکت (Direct from Instagram)

دایرکت برنامه‌ای برای چت‌کردن در اینستاگرام است. می‌توانید فیلترهای خنده‌داری را روی تصاویر دوستانتان گذاشته و آن‌ها را با خودشان به اشتراک بگذارید. به کمک دایرکت می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از پیام‌رسانی را در اینستاگرام رقم بزنید.

5-انواع محتوا در اینستاگرام

نکات کلیدی درباره اینستاگرام

پست (Post):

محتواهای ویدئویی و عکسی را که در قالب مطلب ارسال می‌شوند، پست می‌گویند که معمولاً با کپشن همراه است. محتواها در صفحۀ اصلی اینستاگرام در دسترس هستند.

استوری (Story):

نوعی محتوا در اینستاگرام است که تنها ۲۴ ساعت در صفحۀ افراد نمایش داده می‌شود و پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفحه حذف می‌شود.

لایو (Live):

می‌توانید محتوای ویدئویی خود را به‌صورت پخش زنده منتشر کنید. با این کار ترفند های اینستاگرام را بهره ببرید و به این صورت در بالای صفحه و در کنار استوری‌ها قرار می‌گیرد و فالوئرها می‌توانند به‌صورت پخش زنده آن را ببینند و در آن کامنت بگذارند یا سؤال مطرح کنند. لایوها را فقط می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد آرشیو کرد و بعد از آن به‌صورت اتوماتیک حذف می‌شوند.

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV):

همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. به همین خاطر تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ساعته را آپلود کنید و در معرض دید فالوئرها قرار دهید.

5/5

سوالات متداول

ویژگی های اینستاگرام؟

1- از افرادی که فالو کرده‌اید، اعلانات دریافت کنید
2-حذف کردن تگ خودتان از تصاویر افراد دیگر
3-تاریخچه جست‌وجو‌ اینستاگرام را پاک کنید
4-شما میتوانید تمامی پست هایی که لایک کردید رو مشاهده کنید
5- پست های خود را بصورت حرفه ای ویرایش کنید
6- شما میتوانید از داده کمتری مصرف کنید(کاهش مصرف اینترنت)
7- دو یا چند اکانت را به طور همزمان اداره کنید
8- تصاویر کالج بسازید
9- حضور خود را در اینستاگرام جذاب تر کنید
10- فعال‌ترین هشتگ‌ها را برای استفاده پیدا کنید

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی است که در ایران، برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و… به‌طور مطلق و علنی فیلتر نیست و براساس آمار نصبش در فروشگاه‌های نرم‌افزاری ایرانی اندرویدی و آی‌.او.اسی، محبوب‌ترین شبکۀ اجتماعی در این کشور محسوب می‌شود.

اینستاگرام (Instagram) شبکه‌ای اجتماعی برای  ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، Twitter، تامبلر، آمبا و اوکی‌رو منتشر کند. همچنین کاربر می‌تواند از فیلترهای دیجیتال پیش‌فرض داخل اینستاگرام برای عکس‌ها و ویدئوهایش استفاده کند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید