گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال، استفاده از تبلیغات آنلاین است. تبلیغات آنلاین فرصت مناسبی را برای معرفی برند خود به مخاطبان هدف تان در اختیارتان قرار می دهد.

تبلیغات اینترنتی با استفاده از پلتفرم گوگل ادز که پیش از این با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد، یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش‌ها برای دست‌یابی به مشتری‌های جدید و رونق کسب‌وکار است.

همانند هر فعالیت دیگری، برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از این پلتفرم دریافت کنید و میزان بازگشت سرمایه از طریق تبلیغات در گوگل را به حداکثر برسانید، پیش از استفاده از آن بهتر است اطلاعاتی دربارهٔ چگونگی کارکرد آن داشته باشید.

 

در این بین گوگل که بزرگترین موتور جستوجو در دنیا است و مخاطبان زیادی دارد بهترین مکان برای تبلیغات هر کسب و کار آنلاینی به حساب می آید. چون دقیقا مخاطبان هدف هر کسب و کاری از موتور جست و جوی گوگل برای رفع نیاز خود استفاده می کند و این بهترین فرصت است که در معرض دید آنها باشیم.

شرکت گوگل هم برای کسب و کارهایی که قصد دارند در موتور جست و جوی گوگل تبلیغات خود را به نمایش درآورند سرویسی به نام گوگل ادوردز Google Ads ارائه داده است که می توانید از این سرویس تبلیغاتی استفاده کنید.

شرکت گوگل تبلیغات نمایشی دیگری مثل تبلیغات در یوتیوب، تبلیغات در جیمیل، تبلیغات کلیکی گوگل ادسنس هم ارائه داده است که بهترین سرویس ارائه شده این شرکت برای ما ایرانی ها همان تبلیغات در موتور جستوجو می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم کمی در مورد گوگل ادز یا تبلیغات گوگل صحبت کنیم و اطلاعاتی در این‌ باره در اختیارتان قرار بدهیم تا در حین استفاده از گوگل ادز تا حد امکان از اشتباه به دور باشید و به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می کنند و به این نتیجه می رسند که این تبلیغات به صرفه نیست. استفاده از راهنمایی های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می تواند نظر این افراد را به کلی تغییر دهد.

 

 

گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل چیست؟

سرویس نمایش تبلیغات در پلتفرم های مختلف گوگل که باعث می شود سایت تان در کلمات کلیدی هدف به مخاطبان تان نمایش داده شود را گوگل ادز می نامند. البته هدف ما استفاده از سرویس نمایش تبلیغات در موتور جست و جوی گوگل است.

در ایران همین روش مرسوم است و برای انواع کسب و کارهای آنلاین کارایی دارد. در این سیستم تبلیغاتی متن تبلیغ به همراه آدرس سایت برای کلمات کلیدی هدف شما در نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده می شود.

گوگل ادز یک سیستم پرداخت به ازای کلیک است و تا زمانی که روی تبلیغات شما کلیک انجام نشده باشد لازم نیست هزینه ای بابت آن پرداخت کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا روی کلمات کلیدی و جایگاه نمایش آن ها در نتایج جست و جو سرمایه گذاری کنید و بهترین و هدفمند ترین کلمات کلیدی را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید.

تبلیغ شما در گوگل ادز به صورت یک عنوان، توضیحات و آدرس صفحه انتخابی شما نمایش داده می شود. و هر کجای صفحه که بخواهید می توانید آن را به مخاطبان خود نمایش دهید. اگر بخواهید می توانید بالاتر از همه تبلیغات یا اینکه در جایگاه پایین صفحه نتایج جست و جو آن را نمایش دهید.

برای صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی خود باید روش های شرکت در مزایده را بدانید وگرنه ممکن است هزینه های اضافی را جهت نمایش تبلیغات خود بپردازید که اصلا برایتان به صرفه نباشد! در ادامه در این مورد هم توضیح می دهم.

گوگل ادز به شما کمک می کند تا در کمتر از چند دقیقه در رتبه های اول نتایج جست و جو بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید و در دسترس مشتریان واقعی خود باشید و صرفا بابت هر کلیک هزینه پرداخت کنید.

در صورتی که تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب و کارها می‌تواند مفید و کارساز باشد.

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

 

چرا باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم؟

تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین (بازاریابی اینترنتی) محسوب می شود چراکه مخاطبان هدفی که از موتور جستوجوی گوگل وب سایت شما پیدا می کنند ارزش بسیار بالایی خواهند داشت.

از طرفی کیفیت بازدیدکنندگانی که از طریق جست و جوی عادی در گوگل وارد سایت شما می شوند نسبت به افرادی که روی تبلیغات گوگل ادز در نتایج جست و جو کلیک می کنند نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است.

افرادی که روی تبلیغات گوگل در نتایج جست و جو کلیک می کنند همان مشتریان بالقوه ای اند که به دنبال محصول یا خدمت شما هستند و نسبت به مخاطبانی که با جستوجوی معمولی وارد سایت شما می شوند متفاوت است.

البته این فقط یک نکته قابل توجه در تبلیغات گوگل ادز بود. به طور کلی تبلیغات در گوگل ادز نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی مطمئن تر است و تحلیل هایی که شما روی کمپین های تبلیغاتی تان انجام می دهید بسیار دقیق تر از انواع دیگر روش های تبلیغات آنلاین (مثل تبلیغات همسان کلیکی) می باشد.

پیشنهاد ویژه
چرا نیازمند به یادگیری و آموزش وردپرس هستیم؟

 

 

آیا تبلیغات گوگل ادز کارساز است؟

تبلیغات نمایشی گوگل در نتایج گوگل ادز در صورتی که اصولی و به درستی مدیریت و تنظیم شود می تواند برایتان موثر باشد. چون همانطور که قبلا هم اشاره کردم عدم اطلاع از راه اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل می تواند به ضررتان باشد.

انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای هر کلمه، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات گوگل ادز داشته باشند.

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

 

آیا هر کسی می تواند از تبلیغات گوگل ادز استفاده کند؟

درست است که ایجاد اکانت در گوگل ادز رایگان است و هر کسی به راحتی می تواند از آن استفاده کند. اما راه اندازی کمپین گوگل ادز و مدیریت آن کار ساده ای نیست که هرکسی بدون تجربه قبلی بتواند از پس آن برآید.

برای تبلیغ در گوگل ادوردز ابتدا باید کار با سیستم گوگل ادوردز را یاد بگیرید. پس از یادگیری ادوردز شما می توانید یک حساب ادوردز بسازید و سپس با استفاده از دانش خودتان به تبلیغات بپردازید.

همچنین در صورتی که تمایل به یادگیری گوگل ادوردز ندارید و یا وقت کافی برای مدیریت تبلیغات ادوردز ندارید، می‌توانید با سفارش اکانت مدیریت شده گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل خود را برونسپاری کنید و تنها با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغات‌تان نظارت کنید.

از طرفی اگر مدیریت خوبی نداشته باشید به احتمال زیاد ممکن است کاربران هدف که مشتریان بالقوه شما خواهند بود را از دست بدهید. چرا که ممکن است آن ها را به صفحه ای از سایت تان ارجاع دهید که چندان ارتباطی به کلمه کلیدی هدف نداشته باشد و آن ها مجبور باشند سریع صفحه مورد نظر را ترک کنند. در این صورت بودجه تبلیغاتی شما بدون اینکه سودی برای شما داشته باشد از بین می رود.

اما اگر در مدیریت تبلیغات گوگل ادز خود درست عمل کنید علاوه بر ترافیک هدفمندی که بدست می آورید و آن ها را به مشتری تبدیل می کنید، مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت خواهید کرد کمتر از رقبا خواهد بود. در این شرایط بهترین استفاده را می توانید از تبلیغات گوگل ادز خود داشته باشید.

 

 

چگونه می‌توان در مزایده گوگل شرکت کرد؟

زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را در اکانت گوگل ادوردز خود ثبت کردید، برای شرکت در مزایده گوگل واجد شرایط خواهید بود. حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد می‌کنند (maximum bid) و امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغات آنها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد.

 

 

مزایده های گوگل چند بار برگزار می‌شود؟

زمانی که فردی در گوگل جستجویی انجام می‌دهد، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای را اجرا می‌کند تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده را مشخص کند.

با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام می‌شود، می‌توان گفت که میلیاردها مزایده در هر ماه برگزار می‌شود. در نتیجه این مزایده هاست که کاربران می‌توانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و تبلیغ کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل از این طریق درآمد قابل توجهی کسب نماید.

 

مزایده در گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد. هرچقدر Ad Rank تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو نیز بیشتر می شود. Ad Rank یا همان رتبه آگهی ضریبی از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک و امتیازی است که گوگل برای کیفیت تبلیغ شما در نظر می‌گیرد.

پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ‌تان، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد (CPC) بر اساس هزینه پیشنهادی تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص می‌شود. (یعنی هزینه کلیک پیشنهادی برای تبلیغ رتبه بعدی به علاوه یک سنت) تنها یک استثنا برای این قانون وجود دارد و آن هم زمانی است که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر قیمتی (maximum bid) که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید.

امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و آگهی‌هایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند، حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند می‌توانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

تبلیغات در گوگل بهترین روش تبلیغاتی برای کسب و کارهای آنلاین در ایران است. چراکه با تبلیغ اصولی در گوگل می توانید در کسب و کارتان معجزه کنید.

بر خلاف عقیده خیلی از دوستان این روش نسب به روش های دیگر تبلیغاتی بسیار هدفمند است اگر بتوانید بودجه خود را کنترل کنید. تبلیغ در گوگل صرفا پرداخت و راه‌ اندازی کمپین تبلیغاتی شما نیست! باید اصولی انجام شود. در غیر اینصورت نتایج دلخواهتان را نخواهید دید و ضرر می کنید.

 

امیدوارم از این مقاله به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید