در هر رپورتاژ چند لینک قرار دهیم؟

یکی از کاربردهای رپورتاژ آگهی تقویت قدرت و اعتبار سایت از طریق لینک‌سازی است. در واقع شما با انتشار رپورتاژ آگهی با یک تیر دو نشان می‌زنید، به این ترتیب که هم برای کسب‌وکار خود تبلیغات انجام می‌دهید و هم لینک‌های مفیدی برای بهبود اعتبار سایت دریافت می‌کنید. موضوع نگارش متن رپورتاژ خبری و نحوه لینک سازی یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که موقع انتشار آن باید در نظر گرفت.

شاید برای شما هم سوال باشد که در هر رپورتاژ باید چند لینک قرار دهید؟ آیا باید از تمام ظرفیت‌های سایت یا رسانه منتشرکننده برای لینک‌سازی استفاده کنیم یا خیر؟ در ادامه این مقاله قرار است با استناد به گزارش سال1400 تریبون به این سوالات پاسخ دهیم. پس همراه ما باشید.

در هر رپورتاژ چند لینک قرار دهیم؟

تاثیر لینک سازی در رپورتاژ آگهی

بر هیچ کسی پوشیده نیست که لینک‌های دریافتی می‌تواند تغییرات زیادی را در رتبه سایت ایجاد کنند تا اعتبار شما نزد گوگل افزایش یابد. یقیناً حضور در رسانه‌های معتبر و جلب اعتماد گوگل مهم‌ترین بخش خرید و انتشار رپورتاژ آگهی است. اما در این میان ممکن است کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، مرتکب اشتباهاتی شوند که روی عملکرد رپورتاژ و تاثیر آن در سئو سایت اثرگذار باشد. در مبحث لینک‌سازی خارجی تمام آنچه که باید در اولویت کار خود قرار دهید این است که در ساخت بک لینک طبیعی رفتار کنید یعنی طوری به نظر بیاید که انگار دیگران با اشاره به لینک سایت، قصد معرفی شما را داشتند.

نکاتی مانند انتخاب لینک فالو یا نوفالو، متن انکرتکست لینک، جایگاه لینک داخل متن و تعداد لینک‌های خروجی از رسانه منتشرکننده به سایت شما فاکتورهایی هستند که روی نتیجه دریافت لینک تاثیر چشمگیری دارد. حداکثر تعداد لینک‌های مجاز و استاندارد یکی از موضوعات چالشی بین کاربران است که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

از چه تعداد لینک در متن رپورتاژ استفاده کنیم؟

در لینک‌سازی جلب اعتماد گوگل در اولویت است و زمانی این اتفاق میفتد که همه اقدامات طبیعی و مطابق معمول باشد. برای مثال شما مجاز نیستید که به هر تعداد که دوست دارید در متن لینک قرار دهید.

پیشنهاد ویژه
افزونه های وردپرس مورد نیاز برای طراحی سایت دیجی کالا

فرض کنید در هر رپورتاژی که منتشر می‌کنید، فقظ 2 لینک قرار می‌دهید. مطمئن باشید طولی نمی‌کشد که گوگل به نحوه لینک سازی خارجی شما شک می‌کند و از ایجاد تاثیرات مثبت جلوگیری می‌کند. در واقع شما می‌توانید طبق برنامه اصولی که برای سئو سایت خود چیده‌اید، در یک رپورتاژ 1 لینک و در رپورتاژ بعدی 2 یا 3 لینک قرار دهید. یکی از راه‌های لینک‌سازی طبیعی این است که در قراردادن لینک رپورتاژ بی‌قاعده عمل کنید. در واقع سعی نکنید از تمام ظرفیت‌های رسانه برای لینک‌دهی استفاده کنید. بلکه هر چه تعداد لینک‌های درون رپورتاژ نسبت به هم متفاوت باشند، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

جالب است بدانید طبق گزارش سال 1400 تریبون،60 درصد از رپورتاژهای منتشرشده از تمام ظرفیت‌های ساخت لینک استفاده کرده‌اند. همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیشتر کاربران حداکثر 3 لینک را در رپورتاژهای خود قرار دادند.

در هر رپورتاژ چند لینک قرار دهیم؟

همیشه پیشنهاد می‌شود تعداد لینک‌های درون رپورتاژها را بین ۱ تا ۳ عدد نگه دارید. این بازه یک بازه معقول و منطقی است اما قرار نیست این را به یک فرمول همیشگی برای خود تبدیل کنید و در تمام رپورتاژها یک تعداد مشخصی را برای لینک‌دهی انتخاب کنید. می‌توانید از این 3 لینک یکی را به یک سایت دیگر بدهید و دو لینک دیگر را با انکرهای مختلف به صفحات سایت خود اختصاص دهید.

استفاده نکردن از تمام ظرفیت رسانه، به معنای اتلاف هزینه‌ای که برای لینک‌ها می‌کنید نیست. پیشنهاد می‌کنیم در خصوص الگوریتم پیج رنک بیشتر مطالعه کنید تا مطمئن شوید که با کاهش دادن تعداد لینک‌ها، اعتبار کمتری کسب نخواهید کرد.

اگر علاقه‌مند هستید، اطلاعات جامعی درباره صنعت رپورتاژ آگهی در سال 1400 کسب کنید، می‌توانید با دانلود گزارش سال1400 تریبون به آمار و ارقام مهم این حوزه دست پیدا کنید و عملکرد کمپین‌های بعدی خود را افزایش دهید.

بدون امتیاز
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید