💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟ 

برای وب‌سایت‌هایی که از محیط وردپرس برای مدیریت محتوای خود استفاده می‌کنند، صدها طرح مختلف میزبانی یا هاست وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها، طرح‌های هاست وردپرس مدیریت شده هستند. تفاوت اساسی این طرح‌ها با طرح‌های مدیریت نشده، در نام آن‌ها مشخص است. یعنی در این طرح‌ها، وظیفه مدیریت سرور بر عهده خود تیم ارائه دهنده هاستینگ است و شما به عنوان خریدار سرویس میزبانی، به تخصص یا زمان اضافی برای این کار نیاز ندارید.  

اگر قصد خرید هاست برای وب‌سایت وردپرسی خود را دارید و با وجود گزینه‌های مختلف، نمی‌توانید به راحتی یک سرویس مناسب را انتخاب کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. 

هاست وردپرس مدیریت شده (Managed Hosting) 

به شکل سنتی، خرید هاست مدیریت شده وردپرس به معنای اجاره فضای سرور و منابع آن است. اغلب سرویس‌های هاستینگ دستورالعمل‌هایی شامل انواع عملکرد مجاز یا غیرمجاز برای دسترسی به منابع دارند. به عبارت دیگر، شما پس از خرید یک سرویس میزبانی، باید دستورالعمل‌هایی را برای حفظ، بهینه سازی و ایمن سازی وب‌سایت خود انجام دهید. 

هاست ابری؛ سادگی‌ میزبانی اشتراکی به همراه قدرت سرور ابری! 

اما استفاده از هاست وردپرس باکیفیت و مدیریت شده، تجربه به مراتب ساده‌تری را برای شما ارائه می‌کند. ایده کلی پشت این طرح میزبانی آن است که شما نه تنها فضای سرور و منابع را با پرداخت هزینه آن دریافت می‌کنید، بلکه خدمات زیر را نیز با خرید طرح هاست باکیفیت خود دریافت خواهید کرد. این خدمات شامل: 

  •  به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی خودکار 
  • به‌روزرسانی خودکار هسته وردپرس و همچنین تم‌ها و افزونه‌ها 
  • پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی شده و گزینه‌هایی برای بازیابی به شکل ساده 
  • صدور و اجرای گواهی رایگان SSL 
  • بهینه‌سازی سرور برای بارگذاری سریعتر داده‌ها 

البته باید توجه داشته باشید که ارائه هر یک از این ویژگی‌ها و ابزارهای ذکر شده به شرکت میزبانی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. حتی برای ارائه دهندگان ممکن است ویژگی‌های بیشتری و کارآمدتری را برای توسعه‌دهندگان ارائه کنند. برای مثال، می‌توانند قابلیت‌هایی مانند عملکرد مرحله‌بندی و دسترسی WP-CLI را به مشتریان ارائه دهند. بطور عمده، اغلب ارائه دهندگان بهترین هاست و سرویس‌های میزبانی، بیشتر بر روی بهینه‌سازی عملکرد، قیمت‌های پایین‌تر یا عملکردهای متناسب با نوع کسب‌وکار تمرکز می دارند. 

در اصل، آنچه که در یک سرویس میزبانی مدیریت شده ارائه می‌شود، شامل بهینه سازی بیشتر و بهتر عملکردها در پس‌زمینه و پشتیبانی همه جانبه است. به این ترتیب با خرید یک سرویس هاست باکیفیت مدیریت شده، دیگر نیازی به پرداختن به مسائل فنی نداشته و با خیال راحت می‌توانید روی راه‌اندازی و پیش بردن اهداف وبسایت و رشد آن متمرکز باشید. 

 

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

تفاوت هاست مدیریت شده وردپرس با دیگر سرویس‌ها 

اگر در مرحله انتخاب بهترین هاست مناسب برای وب‌سایت وردپرسی خود هستید و در اینترنت برای این کار جستجو کرده باشید، می‌بینید که گزینه‌های بسیار متنوعی برای این کار وجود دارند. بسیاری از ارائه دهندگان، گزینه‌های معمول مانند انواع هاست اشتراکی یا اختصاصی را در کنار سرویس‌های میزبانی مدیریت شده ارائه می‌دهند.  

اگر در استفاده از این سرویس‌ها تازه‌کار هستید، احتمالاً تشخیص تفاوت این طرح‌ها برایتان کمی دشوار باشد. بیایید ببینیم تفاوت هر یک از انواع گزینه‌های هاستینگ اختصاصی، اشتراکی و VPS در چیست. 

مقایسه هاست وردپرس اشتراکی با هاست مدیریت شده 

اگرچه برای بسیاری از کسب‌وکارها استفاده از هاست اشتراکی به دلیل مقرون به صرفه بودن منطقی‌تر است، اما این نوع از سرویس‌های میزبانی عملکرد عمدتاً ضعیف‌تری در مقایسه با هاست مدیریت شده دارند. علاوه‌براین، زمانی که سرویس‌های اشتراکی را انتخاب می‌کنید، خودتان مسئول مدیریت و بروزرسانی و حفظ امنیت وب‌سایت هستید.  

یعنی مواردی همچون نصب و پیکربندی افزونه امنیتی برای محافظت از وب‌سایت شما در برابر تهدیدات احتمالی، بر عهده خودتان خواهد بود. این در حالی است که در یک سرویس هاست باکیفیت مدیریت شده، نیازی نیست این کارها را انجام دهید. 

مقایسه سرورهای خصوصی مجازی یا VPS با هاست مدیریت شده 

سرورهای خصوصی مجازی یا همان VPS یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای میزبانی وب‌سایت هستند. با خرید VPS شما روی پیکربندی سرور خود کنترل خواهید داشت. قیمت این سرورهای VPS بسته به منابع و قابلیت‌هایی که به مشتریان ارائه می‌شود، متفاوت خواهد بود. همچنین برخی از ارائه دهندگان سرویس‌های هاست وردپرس گزینه‌های مدیریت شده VPS را نیز ارائه می‌دهند.

برای مدیریت وب‌سایت‌های کوچک با هزینه ارزان و منابع محدود، هاست اشتراکی انتخاب مناسبی است. اما اگر بخواهید دسترسی بیشتری به سرور داشته باشید و با منابع قدرتمندتر، امن‌تر و دسترس‌پذیری بیشتر وب‌سایت پربازدید خود را مدیریت کنید، این‌جا باید سرور مجازی را انتخاب کنید. تفاوت هاست و سرور مجازی در دسترسی و اشتراک منابع‌شان است. هاست، سرویسی اشتراکی است که در آن تمام منابع را با سایر کاربران مشترک می‌شوید. اما در سرور مجازی همه‌چیز به‌صورت اختصاصی برای شما است و دسترسی کامل به سرور دارید. 

پیشنهاد ویژه
بهترین هاست ایران از لحاظ پشتیبانی کدام است؟

سرورهای اختصاصی در مقایسه با هاست مدیریت شده 

بطور کلی، بهترین عملکردی که می‌توانید برای وب‌سایت خود انتظار داشته باشید، متعلق به سرورهای اختصاصی است که در انواع قیمت‌های مناسب نیز ارائه می‌شوند. در این نوع از سرورها، شما یک هاست پرسرعت با کنترل کامل روی پیکربندی و بهینه‌سازی سرور را خواهید داشت. معمولاً اغلب افراد معتقدند که اگر انتظار یک وب‌سایت سریع و کارآمد را دارید، بهترین هاست برای شما انواع اختصاصی آن است. 

اگر به دنبال ارائه یک عملکرد بهتر نسبت به هاست اشتراکی هستید اما نمی‌خواهید مسئولیت حفظ و پیکربندی VPS برعهده شما قرار گیرد، خرید هاست مدیریت شده یک گزینه فوق العاده برای شما خواهد بود. در حالیکه اغلب ارائه دهندگان سرویس‌های میزبانی انواع سرور VPS و اختصاصی را ارائه می‌دهند، اما به صراحت می‌توان گفت که طرح‌های هاست وردپرس مدیریت شده بهترین گزینه ممکن برای سیستم مدیریت محتوا (CMS) هستند.  

همچنین باید توجه داشته باشید که می‌توانید از طرح‌های هاستینگ مدیریت شده که تنها روی وردپرس متمرکز نیستند نیز استفاده کرده و همچنان انتظار عملکرد عالی را داشته باشید اما بهینه‌سازی‌های اختصاصی CMS را از دست خواهید داد. 

چرا باید از هاست مدیریت شده وردپرس استفاده کنیم؟ 

اگر معمولاً با پیکربندی CMS یا تغییر تنظیمات در کنترل پنل هاست خود راحت نیستید، پیشنهاد می‌شود که از طرح‌های هاستینگ مدیریت شده وردپرس استفاده کنید. ارائه دهندگان متعددی سرویس‌های هاست وردپرس مدیریت شده برای نگهداری وب‌سایت شما و اطمینان از عملکرد مناسب را ارائه می‌کنند. 

اگر با وردپرس آشنایی داشته و قبلاً از این پلتفرم مدیریت محتوا استفاده کرده باشید، می توانید با استفاده از انواع هاست پرسرعت و ایجاد چند تغییر ساده زمان بارگذاری وب‌سایت خود را کاهش دهید. کاهش زمان بارگذاری وب‌سایت به معنای کارآمدی بیشتر آن برای کاربران و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل خواهد بود. همچنین می‌توانید با نصب افزونه‌های پشتیبان‌گیری وردپرس که از جمله ویژگی‌های اساسی در خرید هاست مدیریت شده است، پشتیبان‌گیری خودکار انجام دهید. 

هاست مدیریت شده وردپرس چیست؟

با در نظر گرفتن این فاکتورها، گزینه‌های متعددی از انواع بهترین هاست مدیریت شده وردپرس را می‌توانید انتخاب کنید که هزینه بیشتری از انواع طرح‌های هاستینگ اشتراکی ندارند. اگرچه ممکن است مبلغ کمی بیشتر برای هاست مدیریت شده پرداخت کنید، اما در عوض نگران نگهداری و بهینه سازی وب‌سایت نخواهید بود. 

قیمت خرید هاست مدیریت شده وردپرس 

قیمت هاست مدیریت شده به نسبت ارائه دهنده‌ای که آن را انتخاب می‌کنید، متفاوت است. با توجه به این مسئله که ویژگی‌های ارائه شده بین میزبان‌های وب متفاوت است، ممکن است هزینه‌های بسیار کم تا قیمت‌های بالاتر را پیدا کنید.  

در نتیجه، بهترین هاست مدیریت شده برای وردپرس، گزینه‌هایی هستند که در کنار ارائه بهترین ویژگی‌های متناسب با وب‌سایت و کسب‌وکار شما، بتوانند قیمت‌های مناسب‌تری را نسبت به رقبای خود ارائه دهند. همچنین توجه داشته باشید که نه تنها ارزان بودن سرویس‌های یک شرکت هاستینگ به معنای کیفیت پایین خدمات آن‌ها نیست، بلکه گران بودن سرویس‌های رقبای آن‌ها نیز نمی‌تواند تضمین ارائه یک هاست باکیفیت باشد. در نتیجه برای انتخاب بهترین گزینه هاست وردپرس خود، ابتدا کیفیت خدمات و سپس قیمت را مقایسه کنید. 

سخن پایانی 

همانطور که پیش از این نیز در مقالات آموزش وردپرس گفتیم، برای خرید هاست گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها، هاستینگ یا سرویس‌های میزبانی وب مدیریت شده هستند که کاربران هاست را از نگرانی‌های مدیریت سرور دور می‌کنند.  

در واقع این نوع از میزبانی وظایف تعمیر و نگهداری، اقداماتی مانند پشتیبان‌گیری از وب‌سایت، به‌روزرسانی افزونه‌ها، تنظیم گواهی‌های SSL، مسدود کردن هرزنامه‌ها و … را برعهده می‌گیرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از یک هاست وردپرس استفاده کنید که دیگر نیازی به انجام این کارها نداشته و بتوانید تمام تمرکز خود را بر روی رشد وب‌سایت بگذارید، استفاده از میزبانی مدیریت شده را توصیه می‌کنیم. 

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید