چگونه با نرم افزار CRMبا مشتری ارتباط برقرار کنیم که باعث متحول شدن کسب و کار ما شود؟

ارتباط با مشتری یکی از عوامل بسیار مهم است که باعث می شود کسب و کارتان به پشرفت کند وموفقیت برسید. خیلی از کسب و کارها به برقراری ارتباط با مشتری هایشان اهمیت نمی دهند و فقط به فکر جذب مشتری جدید هستند. غافل از اینکه جذب مشتری جدید هزینه بیشتری از نگهداری مشتریان قدیمی دارد.

سرمایه اصلی هر کسب و کاری که B2C است یعنی به مشتری سرویس می دهد مشتریان آن هستند. این مطلب آن قدر مهم است که پای CRM یا ارتباط با مشتری به میان می آید. نرم افزارهایی که به شما کمک می کنند تا ارتباط موثری و مفیدی با مشتریان تان برقرار کنید.

البته شاید فکر کنید چون کسب و کارتان کوچک است نیازی به نرم افزارCRM ندارید. شاید اینطور باشد ولی با گسترش کسب و کارتان و زیاد شدن تعداد مشتریان و کاربران تان غیر ممکن است که بتوانید آن ها را به راحتی تحت تسلط و کنترل خود قرار دهید.

اگر اطلاعات کافی در مورد CRM یا ارتباط با مشتری ندارید و از اهمیت آن در کسب و کارتان بی خبر هستید پیشنهاد می کنم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از میهن وبمستر قرار است به طور کامل در مورد ارتباط با مشتری و نرم افزارهای CRM و مزیت های آن ها صحبت کنیم.

چرا ارتباط با مشتری مهم است؟

قبل از هرچیز بهتر است از اهمیت ارتباط با مشتری در کسب و کارتان مطلع شوید. اگر کسب و کار شما سرویس یا خدمات یا محصولاتی را به مشتری ارائه می کند لازم است که بدانید ارتباط مداوم و همیشگی با مشتری برای شما بسیار مهم و مفید خواهد بود.

به دلیل اینکه اکثر مواقع نگهداری از مشتری های فعلی آسان تر و راحت تر از جذب مشتریان جدید است. هم آسان تر و هم کم هزینه تر! مشتریان شما سرمایه کسب و کارتان هستند و باید به خوبی از آن ها محافظت کنید. به همین دلیل بر قراری رابطه دوستانه با آن ها باعث می شود همیشه دنبال رو شما باشند و باز هم از محصولات و خدمات شما به صورت مداوم استفاده کنند.
بعضی از افراد تصور می کنند اگر کیفیت محصولات شان بالا باشد مشتری خرید را انجام می دهد و کار تمام است. فکر می کنند اگر محصولات و خدمات شان کیفیت  بالایی داشته باشد مشتری دائما با آن ها کار می کند. در صورتی که اصلا اینطور نیست! پشتیبانی و خدمات پس از فروش این روزها اهمیت بالاتری از کیفیت محصولات و خدمات دارد.

با این حال اگر نتوانید نیاز مشتریان تان را بشناسید و از آن ها غافل شوید کم کم مشتریان فعلی تان را از دست می دهید و آن ها ترجیح می دهند با رقبای شما ادامه دهند.

این موضوع به قدری مهم است که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ ایرانی طی این سال ها مشتریان زیادی را به خاطر بی تفاوتی به مشتریان قبلی شان از دست داده اند. این ماجرا را از نظرات منفی مشتریان شان می توان فهمید.

اگر بخواهید پشتیبانی خوبی داشته باشید باید ارتباط با مشتریان تان را مداوم کنید. باید بدانید از محصولات تان راضی هستند یا خیر؟ باید بدانید همین حالا مشکل شان چیست؟ تا بتوانید مشکل آنها را برطرف کنید باید بدانید در آینده به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت؟ و موارد دیگر.

این اطلاعات را میتوانید با برقرارکردن ارتباط با مشتریان خود می توانید به دست آورید. و همین باعث می شود که آن ها به طور ناخودآگاه مشتریان دائمی شما شوند و همیشه از شما خرید کنند. حتی اگر رقیب های شما بهتر از شما باشند آن ها به خود اجازه نمی دهند که شما را ترک کنند.

اگر ارتباط با مشتریان تان دائمی و همیشگی باشد قطعا شما در نگهداری از مشتریان تان موفق خواهید بود.

تصور کنید بعد از خرید محصول توسط مشتری با آن تماس بگیرید و نظرش را در مورد کیفیت محصول تان بپرسید. از او بپرسید آیا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟ آیا محصول ما نیاز شما را به طور کامل و صحیح برطرف کرده است یا خیر؟

مطمئن باشید اگر محصول شما کیفیت پایینی هم داشته باشد و نیاز مشتری را کامل برطرف نکرده باشد به خود اجازه نمی دهد که به شما بگوید نه اصلا به دردم نخورد و بی کیفیت ترین محصولی بود که دیدم! چون از تماس شما هیجان زده شده و نهایتا می گوید امیدوارم محصولات آینده تان بهتر از این باشد. متشکرم از پیگیری شما!

این فقط یک مورد خیلی خیلی ساده و پیش پا افتاده در ارتباط با مشتری بود. ارتباط با مشتری مزیت های خیلی زیادی دارد که در ادامه مثال های دیگری برای شما می زنم.

مدیریت CRM یا ارتباط با مشتری چیست؟

برای اینکه بتوانید با مشتریان خود به سادگی ارتباط برقرار کنید باید یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشید. شاید مدیریت ارتباط با مشتریان در شرایطی که تعداد کمی مشتری باشید کار ساده ای باشد. مثلا اگر 50 تا مشتری داشته باشید تماس با آن ها و پیگیری آن ها کار ساده ای باشد و شما نیاز به سیستمی برای مدیریت آن ها نداشته باشید.

اما اگر تعداد مشتریان تان چند برابر شود غیر ممکن است بتوانید به صورت دستی مثلا در یک فایل اکسل آن ها را مدیریت کنید و به نظرات و انتقادات آنان پاسخ دهید.

از طرفی مدیریت ارتباط با مشتری فقط به تماس با آن ها یا پیگیری اینکه آیا محصول شما به دردشان خورده یا نه؟ ختم نمی شود! بلکه ارتباط با مشتری چیزی فراتر از این موضوع ها است.

مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا مشتریان جدید جذب کنید و از مشتریان قدیمی به خوبی نگهداری کنید.

تصور کنید وب سایتی دارید و روزانه بازدیدهایی جذب می کنید. آیا همه آن ها قرار است از شما محصولی بخرند؟ به هیچ وجه! یک سری از آن ها بی تفاوت به محتوای وب سایت تان هستند و فورا وب سایت شما را ترک می کنند. یک سری ها هم علاقه مند می شوند تا باز هم مطالب شما را بخوانند. به همین دلیل ایمیل یا شماره تماس شان را در اختیار تان می گذارند. دسته دوم مشتریان احتمالی شما خواهند بود. ارتباط تان را باید با این افراد شروع کنید.

یکی از مزیت های مدیریت ارتباط با مشتری این است که به شما کمک می کند تا مشتریان احتمالی تان را بشناسید و بدانید تا چه مرحله ای برای تبدیل آن ها به مشتری اقدام کرده اید.

همینطور برای حفظ مشتریان فعلی تان هم به شما کمک می کند. اینکه دسته بندی مشتریان فعلی و احتمالی تان از هم جدا باشند بسیار مهم است.

یک مثال ساده از اهمیت مدیریت مشتریان فعلی و احتمالی:

ممکن است بخواهید محصول جدیدتان را که گران قیمت ترین محصول تان است با تخفیف ویژه فقط به مشتریان فعلی تان ارائه دهید. در این صورت مشتریان احتمالی تان نباید از این محصول گران قیمت باخبر شوند چون هنوز خرید اول را انجام نداده اند و هنوز به شما اعتماد ندارند!

در واقع هنوز وارد قیف فروش اولیه شما نشده اند! اگر محصول گران قیمتی که به آن ها پیشنهاد دهید را ببینند ممکن است احساس کنند همین اول کاری می خواهید به زور محصول تان را به آن ها بفروشید.

اینجاست که نرم افزار ارتباط با مشتری به کمک شما می آید. با استفاده از سی آر ام به سادگی می توان از وقوع این اتفاقات جلوگیری کرد و مشتریان را در رده های مختلف دسته بندی کرد.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

 

برای اینکه بتوانید با مشتریان خود به سادگی ارتباط برقرار کنید باید یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشید. شاید مدیریت ارتباط با مشتریان در شرایطی که تعداد کمی مشتری باشید کار ساده ای باشد. مثلا اگر 50 تا مشتری داشته باشید تماس با آن ها و پیگیری آن ها کار ساده ای باشد و شما نیاز به سیستمی برای مدیریت آن ها نداشته باشید.

اما اگر تعداد مشتریان تان چند برابر شود غیر ممکن است بتوانید به صورت دستی مثلا در یک فایل اکسل آن ها را مدیریت کنید.

از طرفی مدیریت ارتباط با مشتری فقط به تماس با آن ها یا پیگیری اینکه آیا محصول شما به دردشان خورده یا نه ختم نمی شود! ارتباط با مشتری چیزی فراتر از این هاست.

مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا مشتریان جدید جذب کنید و از مشتریان قدیمی به خوبی نگهداری کنید.

تصور کنید وب سایتی دارید و روزانه بازدیدهایی را جذب می کنید. آیا همه آن ها قرار است از شما محصولی بخرند؟ به هیچ وجه! یک سری از آن ها بی تفاوت به محتوای وب سایت تان هستند و فورا وب سایت شما را ترک می کنند. یک سری ها هم مشتاق می شوند تا باز هم مطالب شما را بخوانند. به همین دلیل ایمیل یا شماره تماس شان را در اختیارشما قرار میدهند. دسته دوم مشتریان احتمالی شما خواهند بود. ارتباط تان را باید با این افراد شروع کنید.

یکی از مزیت های مدیریت ارتباط با مشتری این است که به شما کمک می کند تا مشتریان احتمالی تان را بشناسید و بدانید تا چه مرحله ای برای تبدیل آن ها به مشتری دائمی اقدام کرده اید.

همینطور برای حفظ مشتریان فعلی تان هم به شما کمک می کند. اینکه دسته بندی مشتریان فعلی و احتمالی تان از هم جدا باشند موضوع بسیار مهمی است.

یک مثال ساده از اهمیت مدیریت مشتریان فعلی و احتمالی:

ممکن است بخواهید محصول جدیدتان را که گران قیمت ترین محصول تان است با تخفیف ویژه فقط به مشتریان فعلی تان ارائه دهید. در این صورت مشتریان احتمالی تان نباید از این محصول گران قیمت باخبر شوند چون هنوز خرید اول را انجام نداده اند و هنوز به شما اعتماد کامل ندارند!

در واقع هنوز وارد قیف فروش اولیه شما نشده اند! اگر محصول گران قیمتی که به آن ها پیشنهاد دهید را ببینند ممکن است احساس کنند همین اول کاری می خواهید به زور محصول تان را به آن ها بفروشید.

اینجاست که نرم افزار ارتباط با مشتریبه شما کمک میکند تا با استفاده از سی آر ام به راحتی بتوانید از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید و مشتریان را در رده های مختلف دسته بندی قرار دهید.

مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت هایی دارد؟

اکثر کسب و کارهای اینترنتی کوچک مزیت های ارتباط با مشتری را نمی دانند! فکر می کنند همیشه می توانند به داده های مشتریان خود در قالب یک فایل به راحتی دسترسی داشته باشند. به فکر زمانی که تعداد مشتریان شان زیاد می شود نیستند!

به همین دلیل همیشه از مدیریت ارتباط با مشتری دوری کرده اند. اما در این بخش قصد داریم چند مزیت مدیریت ارتباط با مشتری را برای شما عنوان کنیم.

دسترسی و مدیریت سریع به داده های مشتریان

دسترسی سریع به اطلاعات مشتریان برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. مشتریانی که قبلا خریدهایی داشته اند، مشتریانی که هنوز خریدی نداشته اند و مشتریانی که جزء مشتریان وفادار شما هستند قطعا در یک دسته بندی قرار ندارند! به همین دلیل دسترسی به اطلاعات هر دسته برای شما مهم و مفید خواهد بود.

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را به شما می دهند که خیلی سریع از وضعیت مشتریان خود با خبر شوید و به اطلاعات مورد نظرتان در کمتر ین زمان دست پیدا کنید. این مطلب واقعا مهم و مفید است و باید بدانید بدون سیستم های ارتباط با مشتری این امر برای شما غیر ممکن خواهد بود.

مدیریت ارتباط با مشتریان

گاهی وقت ها ممکن است بخواهید کاربرانی که هنوز به مشتری تبدیل نشده اند را به مشتری تبدیل کنید. این یعنی انجام عملیات بازاریابی فقط باید روی کاربرانی که هنوز خریدی انجام نداده اند صورت بگیرد نه همه مشتریان! اگر مدیریتی روی کاربران تان نداشته باشید خیلی سخت است که بفهمید چه کسانی قبلا خرید کرده یا چه کسانی هنوز خریدی نکرده اند!

سیستم های ارتباط با مشتری اطلاعات دقیقی از گروه های کاربران شما در اختیارتان قرار می دهند که به کمک آن می توانید از وضعیت مخاطبان خود به خوبی اطلاع پیدا کنید. اینکه با چه کسانی برای اولین بار ارتباط برقرار کرده اید، چه کسانی ایمیل شما را باز کرده اند و به ایمیل تان واکنش نشان داده اند.

فرض کنید قصد دارید روی کاربرانی که هنوز مشتری سایت شما نشده اند عملیات بازاریابی ایمیلی انجام دهید. هفته ای یک ایمیل به آن ها ارسال کنید تا در نهایت به مشتری شما تبدیل شوند.

پیشنهاد ویژه
دانلود نرم افزار سئو و بهینه سازی SEO PowerSuite Enterprise

شاید این کار با سیستم های ایمیل مارکتینگ صورت بگیرد ولی اینکه مدیریت و سازماندهی آن ها هم صحیح انجام شود شاید ممکن نباشد. مثلا کسی که ایمیل شما را باز کرد و خرید خود را انجام داد به لیست مشتریان شما وارد شود و دیگر ایمیل بعدی که مثلا تخفیف بیشتری در آن ارائه شده است برای او ارسال نشود!

این کار فقط با نرم افزار CRM ممکن خواهد بود. نرم افزار سی آر ام به شما این قابلیت را می دهد تا ارتباطی صحیح با گروه های مشتریان خود داشته باشید.

اشتراک اطلاعات مشتریان

اگر شما کسب و کار کوچکی دارید مطمئن باشید روزی کسب و کار شما رشد خواهد کرد وپیشرفت خواهید کرد. تعداد کارکنان و مشتریان شما افزایش پیدا میکند و دسترسی به اطلاعات مشتریان تان برای کارکنان شما مهم خواهد بود. شاید بخواهید اطلاعاتی را در دسترس منشی یا مدیر فروش خود از مشتریان و کاربران تان قرار دهید. در این مورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیاز شما را برطرف می سازد.

سیستم های ارتباط با مشتری قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان را با دیگر کارکنان تان به شما می دهد. بسیاری از سیستم های ارتباط با مشتری به صورت تحت وب هستند و دسترسی به آن ها با داشتن نام کاربری و پسورد برای هر کسی امکان پذیر خواهد بود.

معمولا روی فضای ابری قرار دارند و دسترسی به آن ها برای اعضای گروه ممکن خواهد بود. در بیشتر مواقع چنین قابلیتی روی سیستم یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما نیاز خواهد بود.

در این صورت هر کارمندی می تواند به اطلاعاتی از مشتریان که مربوط به کارش می شود دسترسی داشته باشد.

تحلیل کسب و کار

یکی از مهمترین فعالیت هایی که باید در کسب و کارتان انجام دهید تحلیل کسب و کارتان است. آیا در این مدت موفقیت شما روند صعودی داشته است یا خیر؟ در ماه های گذشته چه قدر فروش داشته اید و چقدر سود کرده اید؟ بازگشت هزینه های شما چگونه بوده است؟ این اطلاعات از نظر بعضی از دوستان مهم نیست! ولی واقعا اینطور نیست. اگر شما ندانید که کسب و کارتان در چه حالی است مطمئن باشید در آینده موفق نخواهید بود ونتیجه خوبی نخواهید داشت.

این کار را با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری می توانید به راحتی انجام دهید. درست مثل سیستم های ایمیل مارکتینگ که خروجی کار به شما تحویل می دهند و می توانید تحلیل هایی را روی کمپین های ارسالی خود داشته باشید سیستم های ارتباط با مشتری هم گزارشی از فعالیت هایی است که در گذشته انجام داده اید به شما می دهند.

توسط این گزارش ها اطلاعات ارزشمندی از عملکرد کارکنان و مشتریان تان به دست می آورید که به شما کمک می کند برای آینده کسب و کارتان تصمیمات بهتر و مطلوب تری بگیرید.

نرم افزار CRM(سی آر ام) چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به شما این امکان را میدهد که بر مشتریان و روابط شما بین آنها و کارمندان تان با مشتریان تان را مدیریت کنید.در واقع از طریق نرم افزار سی آر ام می توانید تمام ارتباط هایی که بین شما و مشتریان تان و کارمندان شما صورت میگیرد را مشاهده و پیگیری کنید.

این روابط می تواند شامل تماس های تلفنی، ایمیل های ارسالی، معاملات انجام شده یا هنوز به سرانجام نرسیده، انجام وظایفی که به کارمندان ومدیران محول شده است، کارهایی که در طول روز باید انجام شود و بسیاری از فعالیت هایی که مربوط به کسب و کار شما می شود.

شما با استفاده از نرم افزار CRM که معمولا تحت وب است می توانید هر زمان که بخواهید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. حتی اگر مسافرت باشید می توانید اتفاقانی که در کسب و کارتان رخ می دهد را به صورت آنلاین و زنده مشاهده کنید.

استفاده از نرم افزار سی آر ام به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را هوشمندانه مدیریت کنید و فروش خود را چند درصد افزایش دهید. در ادامه در مورد مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام به شما بیشتر توضیح می دهیم.

نرم افزار CRM چه مزیت هایی دارد؟

نرم افزار سی آر ام به طور کلی اطلاعات مشتریان شما را در یک پایگاه اطلاعاتی ذخیره و نگهداری می کند تا شما هنگام اجرای عملیات بازاریابی بتوانید از آن ها استفاده کنید. مهمترین ویژگی نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خودکار سازی فرایندها می باشد.

به سادگی می توانید فرایندهای جذب و تبدیل کاربر به مشتری و دیگر عملیاتی که شامل بازاریابی شما می شود را توسط نرم افزار سی آر ام انجام دهید.

پایگاه داده متمرکز

نرم افزار سی آر ام دارای یک پایگاه داده متمرکز است که جست و جوی اطلاعات را برای شما آسان و راحت می کند. دیگر نیازی نیست برای ارسال ایمیل به یک مشتری خاص وقت خود را برای پیدا کردن ایمیل آن مشتری خاص از دست بدهید. جست و جوی اطلاعات مشتری در نرم افزار CRM بسیار ساده و در عین حال سریع و بدون تلف کردن زمان انجام می شود.

ثبت خودکار اطلاعات

با نرم افزار سی آر ام همه داده ها و اطلاعات مانند ایمیل، شماره تماس مشتری به صورت اتوماتیک ذخیره می شود. نیازی به ثبت مجدد آن ها نیست! همه اطلاعات در اختیار شماست و به راحتی به آن ها دسترسی خواهید داشت.

ثبت تعاملات شما با مشتری

نرم افزار CRM قادر است تا هر تعاملاتی که با مشتریان تان از ابتدا تا الان داشته اید را ثبت وذخیره کند. به عنوان مثال به چه مشتریانی ایمیل فروش ارسال کردید و چند نفر از آن ها خرید انجام داده اند. این تعاملات به شما در وفادار سازی مشتریان تان در آینده کمک خواهد کرد.

خودکار سازی فرایندهای بازاریابی

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا بدون دخالت شما همه فرایندهای داخل کسب و کارتان خودکار انجام شود. از جذب کاربر تا تبدیل آن به لید و مشتری همه و همه به صورت اتوماتیک با برنامه ریزی قبلی صورت می گیرد.

خودکار سازی فروش

توسط نرم افزار CRM مدیریت لیدهای شما بسیار راحت خواهد بود. با توجه به شرایطی که تعیین کردید نرم افزار سی آر ام به شما کمک می کند تا لیدهای خود را فراموش نکنید و تعاملات تان با آن ها را گسترش دهید. خاصیت CRM است که فرایند تبدیل لید به مشتری را سریع تر انجام دهد.

ارتباط موثر با تیم تان

اگر کسب و کار گسترده ای دارید که دارای یک تیم چند نفره است نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا رابطه خود را با تیم تان قدرتمند تر کنید. می توانید از هم تیمی های خود در تعاملات با مشتریان تان کمک بگیرید و استفاده کنید. این کار باعث می شود بدون حضور شما سرنخ های شما تبدیل به مشتری شوند و دیگر اعضای تیم تان در نگهداری از مشتریان مشارکت داشته باشند.

مدیریت زمان

یکی از ویزگی های بسیار مهم نرم افزارهای سی آر ام این است که می توانید زمان را در دست بگیرید و آن را مدیریت کنید. و دیگر نیازی نیست برای جمع آوری سرنخ ها و سازماندهی آن ها خودتان به صورت دستی اقدام کنید. CRM به شما کمک می کند تا همه چیز را اتوماتیک کنید و در زمان تان صرفه جویی کنید.

آیا شما واقعا به یک نرم افزار CRM احتیاج دارید؟

اگر کسب و کار کوچکی دارید و هنوز به رشد چشمگیری در تعداد مشتریان نرسیده اید شاید لازم نباشد یک نرم افزار CRM خریداری کنید. اما اگر احساس می کنید کسب و کارتان روز به روز در حال گسترش است و روز به روز به مشتریان تان افزوده می شود و مدیریت آن ها برای شما سخت شده است حتما به فکر استفاده از نرم افزار سی آر ام باشید.

به طور کلی اگر احساس می کنید موارد زیر در کسب و کار شما دیده می شود حتما به یک نرم افزار CRM احتیاج خواهید داشت.

  • مشتریان شما زیاد شده اند و گروه بندی آن ها از دست تان خارج شده است.
  • دسترسی به اطلاعات مشتریان تان برای شما دشوار شده است و نمی توانید آن ها را مدیریت کنید.
  • نمی دانید مشتریان خاص وفعال شما چه کسانی هستند و پیدا کردن آن ها برای شما سخت است.
  • مشتریان احتمالی خود را که به شما ایمیل می زنند یا تماس می گیرند را به راحتی از دست می دهید.
  • تبدیل بازدید کننده به سرنخ در وب سایت تان مشکل شده است.
  • سابقه همکاری با مشتریان خود را فراموش می کنید و در هر تماس مجبورند خودشان را برای شما دوباره کامل معرفی کنند.
  • کسب و کار شما درجا می زند و نمی دانید مشکل از کجاست؟
  • اگر دارای یک تیم فروش هستید و نمی توانید وظایف هر کدام را مشخص کنید.
  • اگر نمی توانید آمار تیم فروش تان را بررسی کنید و ببینید چه کسانی به وظایف خود درست عمل کرده اندیا خیر؟
  • اگر زمانی که سرکارتان نیستید فروش شما به طور کامل از رونق می افتد.

قطعا شما به یک نرم افزار CRM خوب احتیاج دارید و از همین حالا برای مدیریت صحیح کسب و کار خود باید یک نرم افزار سی آر ام تهیه کنید.

استفاده از نرم افزار CRM چگونه کسب و کارتان را متحول می کند؟

ممکن است شما به روش های مختلفی بازاریابی کنید. جذب ایمیل و شماره تلفن افراد از طریق فایل هدیه یا ارائه محصولات رایگان! عملیات بازاریابی شما منجر به تولید سرنخ یا فرصت خواهد شد، قطعا شما با پیگیری سرنخ ها، قسمتی از آنها را تبدیل به فرصت خوب می کنید و همچنین با پیگیری مجدد این فرصت ها بخشی از آنها تبدیل به مشتری می شوند، پشتیبانی خوب از مشتریان منجر به تولید سرنخ ها و فرصت های مجدد شده و دوباره این داستان ادامه پیدا می کند.

دقیقا کار نرم افزار CRM همین است که این فرایند را به صورت اتوماتیک برای شما انجام دهد.

نکته اول : منظور از سرنخ یعنی کاربرانی هستند که ایمیل یا هر اطلاعات تماس دیگری از خود را در خدمت شما قرار می دهند و نمی دانند آیا کسب و کار شما برای آن ها مفید خواهد بود یا خیر؟

نکته دوم : منظور از فرصت یعنی افرادی هستند که برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما کنجکاو شده اند و از شما سوال می پرسند. این فرصت ها مشتریان آینده شما خواهند بود.

یادتان باشد که فروش بیشتر از پیگیری دقیق تر، منظم تر و سریع تر ایجاد می شود که نرم افزار سی آر ام به شما در این پروسه کمک خواهد کرد.

یک نرم افزار CRM خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از انتخاب و خرید نرم افزار CRM مورد نظر خود حتما به یکسری نکات توجه کنید این نکات عبارت اند از:

رابط کاربری ساده و قابل انعطاف باشد
دارا بودن نسخه رایگان 30 روزه با تمام امکانات برای تست قابلیت های نرم افزار
حتما تحت وب و روی فضای ابری باشد
اتوماسیون بازاریابی و فروش به صورت یکپارچه باشد
دارای افزونه های مختلف و کاربردی باشد
قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزارهای مختلف به ویژه افزونه ها و سی ام اس های مختلف را داشته باشد
قابلیت اتصال و یکپارچه سازی به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین را داشته باشد
قابلیت سفارشی سازی را داشته باشد
عدم محدودیت در تعریف کاربران و داده ها داشته باشد
دارا بودن وب سرویس جهت توسعه توسط برنامه نویسان ضروری است
پشتیبانی خوب و به موقع داشته باشد
ارائه آموزش های رایگان کار با نرم افزار سی آر ام

جمع بندی و مطلب پایانی

اگر می خواهید رشد چشمگیری را در کسب و کار خود ببینید حتما ارتباط با مشتری خود را تقویت کنید و به آن اهمیت بدهید. اگر کسب و کارتان کوچک است نیازی به نرم افزار CRM ندارید و تا زمانی که حجم داده های شما زیاد نشده است می توانید به صورت دستی آن ها را کنترل کنید.

بعد از اینکه احساس کردید تعداد مشتریان تان رو به افزایش است از یک نرم افزار CRM مطمئن و خوب استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارهای کوچک بازگشت هزینه 6 برابری را به همراه خواهد داشت.

امیدوارم از این مقاله نیز استفاده کافی را برده باشید. اگر تجربه ای در استفاده از نرم افزارهای CRM ایرانی دارید حتما با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید