چگونه بهترین هاست را انتخاب کنیم؟

بهترین هاست ,hosting

هاست چیست؟

هاست (host) در لغت به معنای میزبانی می باشد . در حقیقت و به اصطلاح به کامپیوتر و یا سروری گفته می شود که توانایی ذخیره و نگهداری اطلاعات شما مانند کدها و فایلهای شما و همچنین تصاویر و سایر اطلاعات شما را در خود داشته باشد.

فضای میزبانی وردپرس یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت می باشد چرا که سرعت ، امنیت و پایداری سرور های میزبانی وب سایت وردپرسی مهم است.

انواع هاست بر اساس نوع سرویس :

هاست اشتراکی : در این نوع سرویس در یک سرور اختصاصی یا مجازی به تعداد مشخصی کاربر ( بستگی به قدرت سرور ) هاست ایجاد می شود که هر کدام از آنها دسترسی به سایت خود دارند ، تمام سرویس های با نام میزبانی وب یا هاست در اینترنت از نوع اشتراکی می باشند ، هزینه های اشتراکی بسیار کمتر است ، امنیت این سرویس ها خوب است اما در هر صورت با توجه وجود تعداد دیگری سایت در یک سرور استفاده این سرویس برای سایت های بسیار معتبر توصیه نمی شود.

هزینه های این سرویس معمولا در سال حدود 50 هزار تومان می باشند.

سرور مجازی : از تقسیم کردن یک سرور اختصاصی به چند سرور ، سرور مجازی یا vps می گویند ، این سرویس امنیت و گاهی اوقات سرعت بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد ، این سرویس برای وب سایت های پربازدید ، مهم و سایت هایی که امنیت بیشتری نیاز دارند توصیه می شود ، هزینه های این سرویس معمولا از حدود ماهیانه 50 هزار تومان به بالا می باشد.

سرور اختصاصی : در این سرویس سایت شما در یک سرور که کاملا در اختیار خودتان است قرار می گیرد و این به این معنی است که هیچ سایت دیگری در سرور شما آپلود نخواهد شد ، به این ترتیب شما می توانید از تمام منابع سرور مانند سی پی یو ، رم و هارد برای خود استفاده نمایید ، این سرویس بیشترین قدرت و امنیت را دارد اما هزینه آن بسیار زیاد و در حدود ماهیانه 500 تا 2 میلیون تومان می باشد.

انتخاب هاست مناسب برای  وردپرس

عوامل مختلفی برای انتخاب یک هاستینگ قوی برای میزبانی وردپرس وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم یکی از مهم ترین این عوامل پایداری مناسب سرور می باشد . پایداری سرور و هاستینگ به ادامه فعالیت و روشن بودن آن گفته می شود.

عامل مهم بعدی برای انتخاب یک فضای میزبانی مناسب وردپرس پشتیبانی از کنترل رم توسط php می باشد .

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دلایلی نیاز به تغییر میزان استفاده از رم را داشته باشید .

گاها در سرویس های میزبانی این امکان وجود ندارد. منابع اختصاصی برای هر سایت ، این امر برای سرویس های میزبانی شامل هزینه بیشتر می باشد و به طور معمول این اتفاق نمی افتد ولی با داشتن سرور های قدرتمنداین امر نیز امکان پذیر می باشد ضمن اینکه منابع اختصاصی منظور استفاده های بدون محدودیت با پایداری بالا برای یوزر ها می باشد .

پیشنهاد ویژه
نحوه تگ کردن در پست و استوری اینستاگرام

مورد بعدی که باید در انتخاب فضای میزبانی مناسب برای وردپرس دقت کنید میزبان پروسس های همزمان و نوع سخت افزار سرور می باشد.

بهترین ارائه دهندگان هاست ایران :

در این تصویر  10 هاستینگ برتر ایران لیست شده اند.

بهترین هاست ,hosting

نکات بسیار مهم و کاربردی در هنگام خریداری هاست :

سرعت مناسب و در دسترس بودن برای روبات‌های گوگل یا سایر روبات‌های جستجو: باید در نظر داشته باشید که هاستی که انتخاب می‌کنید، در تمام نقاط دنیا به صورت کامل در دسترس باشد و سایت شما قابل رویت باشد.
– سرعت مناسب بارگذاری سایت برای سئو (SEO): سایت‌هایی که در هاستینگ‌های داخلی قرار دارند، از سرعت بالایی در بارگزاری برخوردارند و از نظر سئو قوی‌تر هستند و نمی‌توان گفت اگر یک آنالایزر حرفه‌ای خارجی که در سروری خارج از کشور قرار دارد، منبع مناسبی برای سرعت‌سنجی و اعلام امتیاز میزان سرعت سایت برای سئو باشد.
– امنیت: هاستی استاندارد با امنیت بالا بدون هیچ راه نفوذ
– قیمت: هزینه‌ای که برای خرید یک هاست خوب پرداخت می‌کنید هم یکی از عوامل مهم در انتخاب هاست است، ولی این مورد کاملا بستگی به خودتان دارد که به دنبال کمیت هستید یا کیفیت؟
– پهنای باند: میزان اطلاعاتی که شما یا کاربرانتان می‌توانید در سایت در طول یک ماه آپلود و دانلود کنید. شما پهنای باند مورد نیاز خود را براساس فاکتورهایی مانند تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک سایت خریداری می‌کنید.
 پشتیبانی: کادر پشتیبانی قوی که به صورت ۲۴ ساعته بتواند شما را حمایت کرده و به مسائل و مشکلات شما رسیدگی کند و پاسخگوی سوالات شما باشد، یکی از ویژگی‌های مهم یک شرکت خوب هاستینگ است.
– مقدار فضای هاست: مقدار فضای هاست در واقع به میزان فضای دخیره اطلاعات اشاره درد، یعنی شما تا چه اندازه می‌توانید اطلاعات در هاست ذخیره کنید.
– انعطاف‌پذیری: یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب هاست خوب این است که آیا هاست خریداری شده در آینده با پیشرفت و بزرگ‌تر شدن سایت شما، قابلیت ارتقا دارد؟

آیا شرکت توان ارائه سرور اختصاصی برای سایت‌های بزرگ را دارد؟

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید هاست، در مورد این ویژگی‌ها هم اطلاعات کسب کنید.
– حوزه تمرکز و تخصص: بری انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده هاست، باید به این نکته دقت داشته باشید که تخصص و حوزه تمرکز شرکت ارائه‌دهنده چیست.

شما باید با آگاهی از نیاز خود به سراغ شرکتی بروید که روی حوزه مورد نیاز شما تمرکز کرده و تخصص و تجربه کافی را دارد.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید