💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار از جمله اصطلاحاتی است که طی سال‌های اخیر جزو موضوعات داغ بازاریابان تبدیل شده است. احتمالاً دلیلش این است که بازاریابی سنتی گران و ناکارآمد است و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

با وجودی که اینفلوئنسر مارکتینگ به یک رسانه یا یک پلتفرم مشخص محدود نیست، اما بسیاری از مردم این مفهوم را بیشتر در فضای شبکه های اجتماعی می‌شناسند و به کار می‌برند.

مصرف‌کنندگان علاقه جندانی به تبلیغات بیش از حد ندارند و پیام‌های تبلیغاتی هر روز بیش از قبل بی‌اعتبار می‌شوند.  افراد بسیاری از شرکت‌ها اینفلوئنسر مارکتینگ را به‌عنوان محور بازاریابی و فعالیت‌های روابط عمومی خود استفاده می‌کنند. به‌طوری‌که اینفلوئنسر مارکتینگ به استراتژی اصلی و استاندارد روابط عمومی و بازاریابی تبدیل شده است.

ما قصد داریم تا در  این مقاله درمورد اینفلوئنسر مارکتینگ و چیستی آن صبحت کنیم.

 

 

اینفلوئنسر چیست؟

فعل Influence به معنای تأثیرگذاری است و طبیعتاً ساده‌ترین معادل واژه‌ی Influencer، تأثیرگذار است.

به زبان ساده تر، اینفلوئنسر همان کسی که بر روی درک و نگرش دیگران تاثیر میگذارد و میتواند افراد را به انجام کاری متفاوت ترغیب کند.

اینفلوئنسر مارکتنیگ، یک استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. اگر شما هم تصمیم دارید بازاریابی آنلاین انجام بدهید، حتما نگاهی به سرفصل‌های دوره فروش اینترنتی نوین بیندازید؛ مطمئنم حسابی برایتان مفید خواهدبود.

اینفلوئنسرها هم در دنیای اینترنت و هم در دنیای واقعی وجود دارند. اما در این مطلب در مورد افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم.

 

 

مقاله پیشنهادی : نرخ پرش یا Bounce rate چیست؟

 

 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر در بازاریابی، کسی است که دیگران را ترغیب می‌کند تا از شما خرید کنند. او چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ اینفلوئنسر باید ترکیبی از این سه ویژگی اصلی را داشته باشد: توانایی دسترسی (reach)، اعتبار زمینه‌ای (contextual credibility) و هنر فروشندگی (salesmanship). هر چه این عوامل بیشتر باشند، نفوذ بالقوه فرد نیز بیشتر است.

  1. توانایی دسترسی: توانایی آنها در پیام‌رسانی به دسته بزرگی از افراد توانایی دسترسی امر مهمی است، اما کافی نیست. افرادی با توانایی دسترسی کم اما اعتبار و هنر فروشندگی بالا به‌عنوان اینفلوئنسرهای کوچک (micro influencer) نامیده می‌شوند.
  2. اعتبار زمینه‌ای: سطح اعتمادی که مخاطب براساس دانش و تخصص اینفلوئنسر درباره موضوعی خاص کسب می‌کند. برای مثال سرآشپزی مشهور دارای اعتبار بالا در معرفی غذا است، اما در سیاست اعتبار کمی دارد.
  3. هنر فروشندگی: به‌نظر می‌رسد، برخی افراد قدرت فوق العاده‌ای در متقاعد کردن دیگران دارند. آنها توانایی این را دارند که با روش‌های متقاعدکننده‌ای توضیح دهند، پیام‌های روشنی را بیان کنند و دیدگاه‌هایشان را با اعتماد‌ به نفس ارائه دهند.

 

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

چطور اینفلوئنسر شویم؟

شاید با دیدن اینفلوئنسرها و درآمدهایشان، به سرتان زده که اینفلوئنسر شوید. چرا که نه؟ اما باید بگویم که به این آسانی‌ها هم نیست. در اینجا به‌طور خلاصه به شما می‌گویم که راهش چیست:

1.نیچ خود را مشخص کنید و ببینید که قرار است در چه زمینه‌ای فعالیت کنید
2.بهینه کردن پروفایل شبکه‌اجتماعی
3.تلاش برای شناختن مخاطب‌ها
4.تولید محتوای جذاب
5.در تولید محتوا تداوم داشته باشید
6.با مخاطب‌هایتان تعامل داشته باشید
7.بگذارید برندها بدانند که مشتاق به همکاری با آن‌ها هستید

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از زیرمجموعه‌های ارتباطات بازاریابی یا Marketing Communications است.

در این شیوه، کسب و کارها می‌کوشند افرادی را بیابیند که بر تصمیم و رفتار مشتریانشان تأثیر می‌گذارند. سپس به کمک آنها اطلاعات محصول خود یا هر نوع پیام دیگر را که می‌تواند منجر به رفتارهای مطلوب مثلاً‌ خرید محصول یا ترویج یک رفتار فرهنگی شود برای مخاطبان واقعی خود ارسال می‌کنند.

بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار در مجموعه‌ی روش‌های بازاریابی برونگرا قرار می‌گیرد. چون این کسب و کار است که گفتگو با مخاطب و مشتری بالقوه را آغاز می‌کند.

مکانیزم جبران، می‌تواند بسیار متنوع باشد. موارد زیر برخی از رایج‌ترین روش‌های جبران در کاربردهای روزمره‌ی Influencer Marketing هستند:

1.اینفلوئنسر در ازاء تلاش برای تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان خود، پول مشخصی دریافت می‌کند.

2.مدیران برند یا کسب و کار، متقابلاً همین کار را برای اینفلوئنسر انجام می‌دهند.

3.اینفلوئنسر برای مدت مشخصی می‌تواند از محصولات و خدماتِ کسب و کار، با تخفیف یا به صورت رایگان استفاده کند.

پیشنهاد ویژه
آموزش نحوه نوشتن مطلب در وردپرس

4.اینفلوئنسر در ازاء فروشی که ایجاد می‌کند درصدی از فروش را دریافت می‌کند.

 

 

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ موفق ایجاد کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به‌شکل چشمگیری توسعه یافته است، اما بسیاری از بازاریابان نمی‌دانند چگونه از نفوذ اشخاص مشهور شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند تا تلاش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را به نتیجه برسانند. در این قسمت ما برای شما راهنمایی درمورد شیوه انجام فعالیت موفق اینفلوئنسر مارکتینگ درج کرده ایم.

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

1.تعیین اهداف

شما برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باید گروه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و شاخص‌های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) را تعیین کنید.

 

2. کانال‌های رسانه اجتماعی خود را به‌لحاظ استراتژیک انتخاب کنید

انتخاب رسانه مناسب، به اهداف‌تان بستگی دارد. کانال‌های رسانه اجتماعی را بسته به گروه خاص مشتریان که در جست‌وجوی آنها هستید و نوع اقدامات لازم برای انجام دادن انتخاب کنید. کانال‌های رسانه اجتماعی مختلف، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. فعالیت بازاریابی مشابه در فیس‌بوک نتیجه مشابهی در اینستاگرام و… نخواهد داشت.

 

 

3. اینفلوئنسر معتبری به‌عنوان سفیر خود بیابید

اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید، درباره شرکت شما سخن خواهد گفت و سفیر برندتان خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه کار را با فردی آغاز کنید، از خود بپرسید: آیا این فرد بهترین فرد برای معرفی شرکت من است؟ قبل از شروع کار باید تحقیق دقیقی درباره اینفلوئنسر انجام دهید. برخی ایده‌های تحقیقی قبل از شروع کار با اینفلوئنسر بالقوه به شرح زیر است:

1.همه پروفایل‌های رسانه اجتماعی وی را مشاهده کنید.
2.مطمئن شوید که آنها درباره موضوعاتی بحث نمی‌کنند که به ارزش محصولات یا خدمات شما صدمه وارد کند.
3.مطئمن شوید که آنها مؤدب هستند، مطالب را فصیح بیان می‌کنند و مطالبی را می‌نویسند که به‌خوبی درباره آنها تحقیق کرده‌اند.

سعی کنید که انتخاب خود را به تعداد فالورهای اینفلوئنسر بالقوه منوط نکنید. اینفلوئنسرهای کوچک را نیز بررسی کنید. آنها به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای پرداخت هزینه زیادی برای یک اینفلوئنسر، فعالیت طولانی‌تر را به انجام برسانید و یا به شما این شانس را می‌دهند که تعدادی اینفلوئنسر را هم‌زمان به‌کار ببرید.

اینفلوئنسرتان باید با پیام‌های برندتان سازگار و منطبق باشد، مخاطبان اختصاصی داشته باشد و قادر باشد با شما سریع و اجمالی ارتباط برقرار کند. درنظر داشته باشید که یک ساختار تبلیغاتی با نام دهان‌پرکن مشهور برای توصیه به خرید محصولات خود ایجاد نکنید. به‌جای بیان مطالب درباره منافعی که مخاطب‌تان از خرید کالا یا استفاده از خدمات شما به‌دست می‌آورد، مطمئن شوید که اینفلوئنسرتان برای اینکه محصول‌تان را به خریداران روشن و مناسب نشان دهد، مطالب دست‌اولی ارائه می‌کند.

 

4. برای فعالیت خود برنامه انتشار طراحی کنید

برای اطمینان از اینکه فعالیت‌های اینفلوئنسرتان مؤثر است و نتیجه مثبتی به‌همراه دارد، نیاز است همه صفحات رسانه اجتماعی خود را سازماندهی و تلاش‌هایتان را با دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی خود نیز سازگار کنید، برای مثال رویدادها، پست‌ها، تصاویر، ویدئوها، همگی از یک الگوی یکسان پیروی کنند. ایجاد استراتژی بازاریابی حول فعالیت بازاریابی اینفلوئنسر به شما کمک خواهد کرد تا مخاطبان خود را به مسیر فروش خود هدایت کنید.

 

 

5. محتوا را قبل از انتشار بازبینی کنید

قبل از انتشار هر مطلبی باید مطمئن شوید که محتوای منتشرشده با شرایط فعالیت و استراتژی های تبلیغاتی تان هم‌راستا است. باوجوداین حقیقت که شما باید به خلاقیت اینفلوئنسرتان قدرت انعطاف بدهید، توجه به این نکته حیاتی است که باید همه مطالب، تصاویر و موارد ضبط‌شده را قبل از انتشار بازبینی کنید.

 

6. نتایج و پیامدهای کار خود را اندازه‌گیری کنید

شما همچون فعالیت‌های بازاریابی دیگر، باید مطمئن شوید که فعالیت اینفلوئنسرتان در بهترین سطح ظرفیت آن انجام می‌گیرد یا نه. به شاخص‌های کلیدی عملکرد که در زمان تعیین استراتژی فعالیت خود تعیین کرده‌اید، نگاهی بیندازید.

صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

در این قسمت ما پنج نکته مهم برای موفقیت فعالیت اینفلوئنسر مارکتینگ بیان کرده ایم:

  1. استفاده از هشتگ های مرتبط
  2. سازماندهی بودجه فعالیت برای به‌کارگیری بیش از یک اینفلوئنسر
  3. به‌اشتراک‌گذاری مطالب اینفلوئنسرتان
  4. مذاکره همیشگی درباره قیمت
  5. اطمینان حاصل کردن از قرارداد که شامل دوره زمانی باشد

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

 

ما در شبکه های اجتماعی : اینستاگرام میهن وبمستر

5/5

سوالات متداول

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر در بازاریابی، کسی است که دیگران را ترغیب می‌کند تا از شما خرید کنند.

چطور اینفلوئنسر شویم؟

1.نیچ خود را مشخص کنید و ببینید که قرار است در چه زمینه‌ای فعالیت کنید
2.بهینه کردن پروفایل شبکه‌اجتماعی
3.تلاش برای شناختن مخاطب‌ها
4.تولید محتوای جذاب
5.در تولید محتوا تداوم داشته باشید
6.با مخاطب‌هایتان تعامل داشته باشید
7.بگذارید برندها بدانند که مشتاق به همکاری با آن‌ها هستید

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در این شیوه، کسب و کارها می‌کوشند افرادی را بیابیند که بر تصمیم و رفتار مشتریانشان تأثیر می‌گذارند. سپس به کمک آنها اطلاعات محصول خود یا هر نوع پیام دیگر را که می‌تواند منجر به رفتارهای مطلوب مثلاً‌ خرید محصول یا ترویج یک رفتار فرهنگی شود برای مخاطبان واقعی خود ارسال می‌کنند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید