💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

۱۳ ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

بهترین کلمات کلیدی را با این ابزارها پیدا کنید

13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

جستجو کلمات کلیدی در چند ساله اخیر تحول چشمگیری پیدا کرده، اما نیاز به پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی و همچنین درک نیت و هدف کاربر از استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر و تکیه بر کلمات کلیدی مشابه همچنان یک اولویت بدون مدعی است.

برای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل همیشه هم نیازی به هزینه کردن برای  استفاده از ابزارها نیست. کافی است با انواع ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی آشنایی داشته و به صورت ترکیبی جهت تدوین استراتژی سئو و تولید محتوا استفاده کنید.

اگر شما هم در زمینه سئو تجربه داشته باشید حتما میدانید که Google Keyword Planner، بهترین ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل بوده است و البته هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است.

 

معرفی ابزارهای یافتن بهترین کلمات کلیدی

در صورتی که شما در ابتدای مسیر سئو سایت هستید و بودجه کافی برای خرید ابزارهای پولی را ندارید، پیشنهاد ما استفاده از ابزارهای رایگان و بدون هزینه است:

 

1. Google Trends

گوگل ترندز هم مشابه با Keyword Planner یکی از قدیمی ترین ابزارهای موجود برای یافتن بهترین کلمات کلیدی است. اگرچه استفاده از این ابزار در ایران چندان کار ساز نیست، اما چندان بی تاثیر هم نیست. با استفاده از این ابزار میتوانید متوجه میزان سرچ و محبوبیت یک کلمه در گذر زمان شوید.

 

 

2. Keyword Generator

ابزار Keyword Generator به ازای هر کلمه کلیدی که وارد میکنید،تقریبا 150 کلمه مرتبط پیشنهاد میدهد. برای هر10 کلمه کلیدی اول در هر لیست، میزان سختی هم نشان داده میشود که عددی بین 0 تا 100 است.
به طور کلی، هرچه این عدد بزرگتر باشد، برای رتبه گرفتن در آن عبارت به بک لینک های بیشتری نیاز دارید. البته در صورتی که تمام استانداردهای راا رعایت کرده باشید.
این ابزار مربوط به Ahrefs است و متاسفانه کشور ایران را پوشش نمیدهد. در صورتی که قصد استفاده از این ابزار را دارید، بهتر است کشور آمریکا را انتخاب کنید.

 

 

3. Ubersuggest

Ubersuggest نیز وبسایت دیگری است که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می‌تواند برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند. برای این کار، کافی است که یک کلمه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود.
این ابزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می‌کند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. اما باید گفت که، زبان فارسی و کشورهای فارسی زبان در این ابزار پیشنهاد نشده و عملکرد مطلوبی برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی فارسی ندارد؛ با این وجود، ایده‌هایی که در بخش Keyword Ideas برای انتخاب کلمات کلیدی می‌دهد می‌تواند راهگشا باشد.
پس از آنکه فهرست کلمات کلیدی ظاهر شد می‌توانید آن را دانلود یا کپی کنید و سپس با استفاده از Keyword Planner بررسی کنید که با توجه به میزان جستجو و رقابت کدام موارد ارزش استفاده را دارند.

 

مقاله پیشنهادی : چگونه یوتیوبر شویم

 

4. Moz) Keyword Explorer)

رقابت سنجی یکی از مهمترین گام هایی است که در فرآیند سئو سایت باید مد نظر داشت. راحت ترین کاری که برای این هدف میتوانید انجام دهید، تحلیل نتایجی است که مرتبط با کلمه کلیدی هدف شما بوده و در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارند.
اما اگر این کار برای شما دشوار است، میتوانید از ابزارهای کمکی مانند MOZ استفاده کنید. کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کرده و علاوه بر دریافت پیشنهادات جدید، تحلیل کلی در مورد نتایج صفحه اول هم دریافت کنید.

13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

5. Keyword Sheeter

این وبسایت پیشنهادات بسیار زیادی از خود گوگل برای شما در نظر دارد. برای شروع مشابه با سایر ابزارها، باید کلمه کلیدی اصلی را وارد نمایید تا ایده های جدیدی به شما ارائه دهد.
اما به دلیل اینکه ما ساکن ایران هستیم، پیشنهادهای چندان دقیقی دریافت نخواهیم کرد. اما به عنوان یک ابزار رایگان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل، استفاده از آن زیانی ندارد. این ابزار، اطلاعات کاملی در خصوص میزان سرچ و سختی و… در اخیتار شما قرار نداده و کاملا به صورت پایه عمل میکند.

 

 

6. SEMrush

SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز تا سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان استفاده کنید. SEMrush ابزار جامعی است که اطلاعات متنوع و سودمندی از کلمات کلیدی مرتبط و روند جستجو گرفته تا وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای کلمه کلیدی مورد نظر در اختیار دارند را برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.
توجه داشته باشید که کاربران نسخه رایگان به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در عین حال با انتخاب ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید.

پیشنهاد ویژه
زبان JavaScript چیست ؟ معرفی کامل زبان JavaScript

 

 

7. Answer the Public

Answer the Public یکی از جذابترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است. یکی از معایبی که  این ابزار دارد پشتیبانی نکردم از زبان فارسی است. اگر به دنبال سوالات جذاب درمورد یک موضوع هستید، توصیه میکنیم حتما از این ابزار استفاده کنید. اگرچه نتایج به صورت انگلیسی نمایش داده میشوند.
اطلاعات این ابزار از Goole و Keyword Planner جمع آوری شده و به صورت CSV قابل دانلود هستند و نیازی به افتتاح حساب کاربری نیست.

 

 

8. Keyword Tool.io

یکی دیگر از ابزارهای رایگان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ابزار Keyword tool است که در واقع فقط برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار نمیگیرد.
شما با استفاده از این ابزار میتوانید هشتگ های پراستفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر را هم مشاهده نمایید. کافی است کلمه کلیدی مد نظرتان را وارد کنید، نتایج را به صورت عبارت و سوالی فیلتر کرده و آنها را دانلود کنید.

 

13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

9. KWFinder ابزاری حرفه‌ای برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

KWFinder یکی دیگر از ابزارهای رایگان، اما فقط برای یک مدت زمان محدود است. میتوانید بعد از اتمام دوره رایگان، یک ایمیل جدید ساخته و مجددا در سایت ثبت نام کنید. خبر خوب اینکه این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی کرده و محدودیتی ندارد.
خصوصا که این ابزار اطلاعات مفیدی در مورد سختی کلمه کلیدی در اختیار شما قرار میدهد. در این صورت متوجه خواهید شد برای کسب جایگاه در آن کوئری به چه میزان تلاش از نظر ساخت بک لینک و تولید محتوا نیاز خواهید داشت.

 

 

10. Keywords Everywhere

این وسیله در واقع یک ابزار پولی است که اگر در آن در کروم و فایرفاکس نصب شود، کوئری های مرتبط با عبارت جستجو شده را به شما نمایش میدهد. فهرست پیشنهادی این ابزار در حالت رایگان چندان کامل نیست، اما به جرات میتوان گفت که مفید و کاربردی است.

13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

11. Keyword Surfer

وبسایت Keyword Surfer یک افزونه رایگان کروم است که میزان سرچ هر کوئری را به شما نشان میدهد. در حال حاضر، این ابزار تخمین میزان جستجوی محلی را برای 19 کشور، شامل ایالات متحده ، انگلستان ، کانادا ، برزیل ، فرانسه و آلمان نشان میدهد.

افزونه Keyword Surfer تقریباً مشابه افزونه معروف دیگر به نام Keywords Everywhere 9 عمل می کند. این ابزار قبلاً رایگان بود اما اخیراً به یک ابزار پولی تبدیل شده است.

12. Spyfu

Spyfu یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای تحقیق درباره کلمات کلیدی است که می‌توان از دو طریق از آن استفاده کرد:

1. با وارد کردن آدرس یک وب‌سایت، کلمات کلیدی اصلی که آن وب‌سایت از طریق تبلیغات پولی و جستجوی طبیعی یا ارگانیک به‌ وسیله آن‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شود را نشان می‌دهد.
2. با درج کلمه کلیدی، وب‌سایت‌هایی که برای آن کلمه کلیدی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند رانمایش می‌دهد.

متأسفانه این ابزار پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی ندارد و فقط وضعیت آماری وب‌سایت‌های شناخته‌شده‌تر را از نقطه نظر کلمات کلیدی و رقبای نزدیک آن‌ها نشان می‌دهد.

 

13 ابزار یافتن بهترین کلمات کلیدی

13. LSI Graph

LSI Graph ابزاری است که برای تولید کلمه‌های کلیدی موسوم به LSI یا «latent semantic indexing» به معنی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هم ابزار فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند. به عبارت بهتر و به زبان ساده، کلمه‌های کلیدی LSI کلماتی هستند که از نظر معنایی یا موضوعی با هم قرابت دارند.
این کلمات با هم مترادف نیستند یا شکل‌های مختلف همدیگر محسوب نمی‌شوند؛ بلکه کلمه‌ها و عباراتی هستند که در هنگام صحبت از یک موضوع خاص از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.موفق باشید

 

ما در شبکه های اجتماعی : اینستاگرام میهن وبمستر

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید