💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

استراتژی بانک ها در فارکس

استراتژی بانک ها در فارکس

بسیاری از تریدرها به دنبال شناسایی استراتژی‌های بانک‌ها جهت یافتن بهترین نقاط ورود و خروج هستند. به طوری که آن‌ها با دنبال کردن استراتژی بانک ها در فارکس سعی می‌کنند رفتار آن‌ها را شناسایی و بهترین نقطه را برای ورود خود به بازار برگزینند. البته برای چنین کاری نیاز به شرکت در کلاس‌های معاملاتی فارکس نظیر دوره‌های اموزش متاتریدر۵ یا سی تریدر و همچنین کلاس‌های آموزش اندیکاتورها ضروری است.

 

 

معامله‌گران هوشمند چه کسانی هستند؟

معامله‌گران هوشمند افراد یا نهادهایی هستند که در بازار فارکس نقش مهمی ایفا می‌کنند. آن‌ها به عنوان بازارسازها شناخته می‌شوند، به این معنا که توانایی تحت‌تاثیرگذاری بر روندهای بازار و ایجاد تغییرات در آن را دارند. مهمترین ویژگی‌های معامله‌گران هوشمند عبارتند از:

  • حجم معاملات بالا: این افراد معمولاً مقدار زیادی پول را در بازار فارکس به کار می‌گیرند. این حجم معاملات به قدری بالاست که توانایی تحت‌تاثیرگذاری بر روندهای بازار را دارند. این توانایی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با تغییرات در قیمت‌ها و حجم معاملات بازار را به نفع خودشان تغییر دهند.
  • نهادهای مختلف: برخی از نهادهای معروفی که به عنوان معامله‌گران هوشمند شناخته می‌شوند عبارتند از:
  • بانک‌های بزرگ مانند جی‌پی‌مورگان.
  • بانک‌های مرکزی کشورها.
  • صندوق‌های پوشش ریسک.
  • نهادهای بزرگ مانند شرکت‌های بیمه بزرگ و شرکت‌های جهانی.
  • تایم فریم‌های بلند: معامله‌گران هوشمند معمولاً در تایم فریم‌های بلند معامله می‌کنند، به این معنا که به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه به بازار نگاه می‌کنند و معاملات خود را انجام می‌دهند. آن‌ها اغلب از تحلیل‌های بلندمدت استفاده می‌کنند تا تغییرات طولانی‌مدت در بازار را پیش‌بینی کنند.

در مقایسه با معامله‌گران خرده‌، معامله‌گران هوشمند دارای حجم معاملات بالا و رویکرد قوی‌تری هستند و توانایی تاثیرگذاری بیشتری در بازار دارند.

 

 

استراتژی بانک ها در فارکس به چه صورت است؟

بانک‌ها از رویکردهای مختلفی برای معاملات خود در فارکس استفاده می‌کنند که مهمترین آن‌ها دارای 3 فاز جداگانه است.

فاز اول: تراکم

این استراتژی به این معناست که بانک‌ها نقش مهمی در تشکیل و تغییر روندهای بازار دارند. این استراتژی یکی از چهار فاز معامله‌گری است و اولین مرحله از آن را تشکیل می‌دهد. بانک‌ها به دلیل دارا بودن پول زیاد، معمولاً تمام پول خود را به یکباره در بازار معامله نمی‌کنند. آن‌ها به تدریج و در مراحل مختلف پول خود را وارد معاملات می‌کنند.

استراتژی بانک ها در فارکس

معامله‌گران خرد نیز در این فرآیند نقش دارند. آن‌ها باید صبور باشند و منتظر باشند تا بانک‌ها معامله کنند. زمانی که بانک‌ها وارد بازار می‌شوند و روندی را شکل می‌دهند، معامله‌گران خرد باید از آن روند پیروی کنند.

بانک‌ها با خرید و فروش‌های کوچک و خرده در بازار، روند مورد نظر خود را به تدریج ایجاد می‌کنند. این به معنای این است که آن‌ها تدریجاً با افزایش یا کاهش معاملات، قیمت‌ها را تغییر می‌دهند. زمانی که بانک‌ها مشغول خرید هستند و قصد دارند روند صعودی در بازار را ایجاد کنند، معامله‌گران خرد به دنبال فرصت‌های فروش هستند. این به این معناست که آن‌ها در تایم فریم‌های کوچکتر (مانند ساعتی) معامله می‌کنند و سعی می‌کنند از افزایش قیمت‌ها بهره‌برداری کنند.

فاز دوم: دستکاری

در این فاز، اتفاقات مختلفی در بازار رخ می‌افتد. این اتفاقات شامل مواردی مانند “فشار جعلی” (استفاده از فشار برای تحریک تغییر در بازار)، “شکست جعلی یا ناقص” (شکستی که به نظر می‌رسد واقعی نیست)، “شکار حد زیان” (استفاده از قیمت‌ها برای بهره‌برداری از معامله‌گران با مخارج محدود) و “تله صعودی و نزولی” (تغییر ناگهانی در جهت بازار) می‌شود.

پیشنهاد ویژه
پر سرعت ترین سرور اختصاصی لینوکس چه ویژگی هایی دارد؟

در این مرحله، معامله‌گران خرد منتظر می‌مانند تا یک تغییر مهم در بازار رخ دهد تا بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. زمانی که این تغییر اتفاق می‌افتد، ممکن است به نظر برسد که بازار به سمت یک جهت مشخص حرکت می‌کند. بانک‌ها در این فاز در حال دستکاری بازار هستند. یعنی آن‌ها با تغییرات در قیمت‌ها و معاملات خود، تلاش می‌کنند تا روند بازار را تغییر دهند.

معامله‌گران خرده‌ معمولاً در فاز دستکاری در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند، زیرا قادر به تشخیص دقیق اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد نیستند. آن‌ها ممکن است به نقطه‌ای برسند که فکر کنند بازار به سمت یک جهت مشخص حرکت می‌کند و در نتیجه سرمایه خود را وارد یا خارج کنند.

فاز سوم: توزیع

این مرحله آخرین بخش یک فرآیند است که بانک‌ها در بازار مالی انجام می‌دهند. در این مرحله، آن‌ها فشار نهایی را به بازار وارد می‌کنند. این مرحله به عنوان بهترین فرصت برای معامله‌گران خرد جهت کسب سود شناخته می‌شود. چرا که در این مرحله، بانک‌ها به تدریج آماده به فروش اساسی می‌شوند.

به عبارت دیگر، بازار یک روند صعودی را شروع می‌کند، یعنی قیمت‌ها به تدریج افزایش می‌یابند. معامله‌گران خرد در این مرحله سعی می‌کنند از روند صعودی سود ببرند. آن‌ها با خرید ارز در این بازار مشارکت می‌کنند. وقتی که این معامله‌گران خرد و خریداران بیشتر به بازار می‌آیند و قیمت‌ها به اوج می‌رسد، بانک‌ها شروع به فروش ارز می‌کنند.

استراتژی بانک ها در فارکس

اینجاست که تغییر جهت در بازار رخ می‌دهد. بانک‌ها از حالت فروش به حالت خرید تغییر رویه می‌دهند و قیمت‌ها از حالت صعودی به حالت نزولی ممکن است تغییر کند.

 

 

چگونه از استراتژی بانک ها در فارکس بهره ببریم؟

نحوه معامله در بازار مالی به شیوه مشابه با بانک‌ها و استفاده از تایم فریم‌های بزرگ‌تر و ابزارهایی برای تشخیص نقاط ورود به معاملات ممکن است کمی پیچیده باشد. در زیر توضیحات دقیق‌تری در این زمینه ارائه می‌دهیم:

  • تایم فریم‌های بزرگتر: تایم فریم‌ها در واقع نوعی مشخصه زمانی هستند که بر روی چارت‌های تحلیلی نشان داده می‌شوند. تایم فریم‌های بزرگتر معمولاً به معامله‌گران اطلاعات کامل‌تری از روند بازار را ارائه می‌دهند.
  • جهت‌گیری یا سوگیری بانک‌ها: سوگیری به معنای تمایل بانک‌ها به جلب معاملات در یک جهت خاص است. در واقع، بانک‌ها به تدریج معامله‌های خود را در یک جهت خاص (صعودی یا نزولی) انجام می‌دهند تا تغییرات قیمت را به سمت مورد ترجیح خود تغییر دهند.
  • نقاط ورود: این نقاط به شما نشان می‌دهند که کی و کجا باید وارد یا خارج از بازار شوید. ابزارهای تحلیلی مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند نقاط ورود را تشخیص دهید.
  • نقاط ورود بانک‌ها: مهم است بدانید که بانک‌ها نقاط ورود خود را به عموم نشان نمی‌دهند. این به این معناست که آن‌ها اطلاعات خود را مخفی نگه می‌دارند. اما با استفاده از ابزارها و تحلیل‌های مناسب، معامله‌گران می‌توانند نقاط ورود مخصوص خود را پیش‌بینی کنند.

کلید موفقیت در معاملاتی مشابه بانک‌ها استفاده از ابزارهای مناسب و دقت در تشخیص نقاط ورود مناسب است. باید به دقت به تغییرات بازار توجه کرد و بر اساس تحلیل‌ها و اطلاعات قابل دسترس عمل کرد.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید