💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

چطور از ابزارهای تحلیل سایت برای بهبود سئو استفاده کنیم؟

چطور از ابزارهای تحلیل سایت برای بهبود سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای تحلیل سایت عصای دست کارشناسان سئو و وبمستران هستند. اما مهمتر اینجاست که چطور از این سرویس ها برای بهبود سئو استفاده کنیم.

آنالیز سئو وب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و کاری است که به صورت روزانه باید انجام شود. ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول کمک زیادی به ما می‌کنند. اما متخصصان سئو و مدیران سایت ها از ابزارها و سرویس‌های کمکی دیگر هم استفاده می‌کنند.

بسیاری از ابزارهای تحلیل سایت نمونه‌های خارجی هستند و امکانات و قابلیت‌های قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از ویژگی‌های آنها پولی است و برای کاربران ایرانی مشکلات دیگری هم به همراه دارد. از جمله مهمترین مشکلات می‌توان به پشتیبانی نکردن از زبان فارسی، پرداخت دلاری، هزینه‌های بالا و مسدود کردن آی‌پی‌های ایران اشاره کرد.

ولی همچنان نمی توان استفاده از ابزارهای آنالیز سایت را نادیده گرفت. گرچه نمونه‌هایی در ایران هم توسعه داده شده‌اند. در حال حاضر قوی‌ترین سرویس تحلیل آنلاین سایت در ایران جت سئو است. این سرویس کاملاً براساس تجربه روی پروژه‌های موفق سئو و متناسب با نیاز کاربران ایرانی توسعه داده شده است.

همان‌طور که می‌دانید بهینه سازی رتبه سایت برای موتورهای جستجو شامل سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی می شود. امروز قصد داریم بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم که جت سئو و نمونه‌های مشابه خارجی آن چطور در بهبود سئوی سایت به ما کمک می کند.

بهبود رتبه سایت با تحقیق کلمات کلیدی

بی‌تردید بخش عمده‌ای از سئو سایت مربوط به تحقیق کلمات کلیدی است؛ چراکه این کلمات و کلمات هم‌خانواده آنها دقیقاً نیاز و نیت کاربر از جستجو را مشخص می‌کند. بنابراین باید با دقت بالایی این کار را انجام دهیم. ضمن اینکه باید شناخت کافی روی کسب‌وکار وجود داشته باشد. با توجه به اهمیت زیاد کلمات کلیدی همیشه سوالات زیر مطرح می شود:

  •     کدام کلمات کلیدی بهتر رتبه می‌گیرند؟
  •     کلمات هم‌خانواده و پرجستجوی موردنظر من کدامست؟
  •     طول محتوا چقدر و مطلب چند کلمه باشد بهتر رتبه می‌گیرد؟
  •     ترکیب واژه‌ها و کلمات هم‌معنی با کلمه کلیدی کدامند؟
  •     فراوانی استفاده از کلمه کلیدی و سختی آن چقدر است؟
  •     چه تیتری بنویسم که جذاب‌تر باشد و کلیک بیشتری بگیرد؟
  •     در متای توضیحات چه چیزی بنویسم که نظر مخاطب جلب شود؟
  •     کاربران چه عبارات مرتبطی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  •     و…

حالا تصور کنید ابزاری باشد که جواب همه سوالات شما را خیلی دقیق و حرفه‌ای ارائه کند، قطعاً هر روز از آن استفاده خواهید کرد. چه بهتر که این ابزار یک سرویس قدرتمند ایرانی و مخصوص فارسی زبانان باشد.

جت سئو سه ابزار واژه‌یاب، واژه‌گستر و واژه‌سنج دارد که به کمک آنها می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی را به بهترین شکل انجام دهید.

پیشنهاد ویژه
رایانش ابری چیست و آشنایی با سرویس های رایانش ابری

 

مقاله پیشنهادی : صفر تا صد اینفلوئنسر شدن

بهبود رتبه سایت با برطرف کردن مشکلات فنی

اینکه محتوای سایت ما خیلی خوب باشد یا بتوانیم از بیرون لینک‌های با ارزشی دریافت کنیم می‌تواند به بهبود رتبه سایت ما کمک زیادی کند. اما اگر کاربران وارد سایت شوند و مشکلات فنی زیادی داشته باشیم و نتوانیم تجربه کاربری خوبی را رقم بزنیم، واضح است که بازدیدکنندگان خیلی زود سایت را ترک خواهند کرد.

به همین دلیل گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به موضوعات فنی اهمیت زیادی می‌دهد؛ چرا که تاثیر مستقیمی روی تجربه کاربر دارد. ابزارهای مختلفی برای بررسی وضعیت مشکلات فنی سایت وجود دارد. به عنوان مثال یکی از این ابزارها سایت جی‌تی متریکس است. این سرویس به بررسی وضعیت سرعت سایت و مشکلات مرتبط با آن می‌پردازد. با آموزش جی‌تی متریکس می‌توانید برخی از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید.

البته که جت سئو هم گزارش‌های کامل و دقیقی از وضعیت و مشکلات فنی سایت به شما ارائه می‌کند که با کمک راهکارهای دریافت شده می‌توانید سایت خود را بهبود بخشید. شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای امتیاز سایت خود را دریافت کرده و از وضعیت آن باخبر شوید.

بهبود سئو سایت با بررسی وضعیت لینک‌سازی

یکی از نکات مهم و باارزش برای بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو استفاده از قابلیت لینک‌سازی است. این کار می‌تواند در بین مطالب داخل سایت انجام شود یا از بیرون برای خودتان بک‌لینک بگیرید. به همین دلیل متخصصان سئو و وبمستران تمرکز زیادی روی این موضوع دارند.

اما اطلاع از اینکه چه لینک‌هایی به سایت شما وارد می‌شوند، چه لینک‌هایی از سایت شما خارج شده است، اعتبار این لینک ها در چه اندازه‌ای است و وضعیت لینک‌سازی داخلی سایت شما به چه شکلی است، کمک می‌کند که بتوانید این کار را به صورت اصولی انجام دهید.

یک ابزار قدرتمند به نام گراف لینک در جت سئو وجود دارد که به صورت دقیق و گرافیکی وضعیت لینک‌سازی سایت شما را همراه با اعتبار لینک‌ها نمایش می‌دهد.

بهبود رتبه سایت به کمک جت سئو

ابزارهای زیادی وجود دارند که برای بهبود وضعیت سئو سایت می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما یک ابزار کارآمد ایرانی می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازها و مشکلات شما را برطرف کند. جت سئو قوی‌ترین ابزار تحلیل صفحات سایت است که علاوه‌بر امکانات نمونه‌های خارجی، گزارش‌های منحصر‌به‌فرد دیگری را هم به زبان فارسی در اختیار شما می‌گذارد. ویژگی برتر این سرویس، ارائه راهکارها مختلف است که با رعایت آنها می‌توانید وضعیت سایتتان را بهبود بخشید.

 

# این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و میهن وبمستر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید