سئو درونی سایت در سال ۲۰۱۹

سئو درونی سایت در سال 2019

On-Page SEO for 2019

سئو درونی در سال 2019 چه تغییراتی خواهد داشت ؟ در این مقاله ما قصد داریم تا تمام موضوعات مرتبط با سئو داخلی را بررسی کنیم. قبل از هر چیز ابتدا سئو داخلی را تعریف میکنیم.

بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ به کلیه پروسه های بهینه سازی داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می گردد سئو درونی یا سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند.

من این مقاله را به سه بخش، تقسیم می کنم:

1. خزنده ها و ربات های گوگل چطور سایت و صفحات وبسایت شما را کراول می کنند؟
2. UX در محتوای داخلی صفحه شما چه چیزی است؟
3. ارزش محتوا در محتوای داخلی صفحه شما چیست؟

دسترسی ربات ها و خزنده ها

متا تگ robots، امکان کراول سایت را فراهم می آورد.

شما باید مطمئن شوید تگ meta robots شما امکان کراول ربات ها را فراهم می کندیا خیر؟ در صورتی که این تگ به صورتی باشد که مانع دسترسی Googlebot به محتوای شما شود، صفحات شما هرگز در نتایج جستجو قرار نمی گیرد. شما حتما باید اطمینان کامل را به دست آوردید که تمام این موارد به درستی کار می کنند.

1. جلوگیری از کراول نشدن صفحات در فایل Robots.txt

شما باید مطمئن شوید دسترسی به URL صفحاتی که می خواهید در موتور جستجو رتبه بندی شوند، در فایل Robots.txt برای خزنده ها، محدود نشده باشند.

2. درج URL در نقشه سایت

به صورت مشابه، شما حتما باید مطمئن شوید که URL های شما در نقشه سایت قرار گرفته باشند.

3. نشانه گذاری Schema

شما همچنین باید نشانه گذاری اسکیما Schema را در تمام قسمت هایی که می توانید، به سایت خودتان اضافه کنید. این موضوع برای موتورهای جستجو بسیار مفید است زیرا به آن ها نشان می دهد که صفحات و محتوای شما در رابطه با چه چیزی است.

4. لینک سازی داخلی با انکر تکست های طبیعی

فرض می کنیم که من میخواهم مثلا برای عبارت کلیدی “سنگ های چاکرا” رنک و رتبه خوبی کسب کنم. شاید من در یک وبسایت یوگا هستم و می خواهم مطمئن شوم که دیگر صفحه های داخلی من با انکر تکست “کریستال های چاکرا” و “سنگ های چاکرا” به یکدیگر لینک شده اند و باید مطمئن شوم که من به گوگل نشان می دهم که در واقع صفحه های من به صورت داخلی به یکدیگر لینک شده اند. با استفاده از این روش، می توانیم ارزش صفحات مختلف را به یکدیگر منتقل کنیم.

HTTPS-SSL .5

شما حتما باید مطمئن شوید که سایت شما امن است یا خیر؟ و گوگل هم این موضوع را در نظر می گیرد.

تجربه کاربری

در یک جمله، تجربه‌هایی که ما در استفاده از محصولات مختلف داریم باعث شدن که اونها رو بخریم یا نخریم. طبیعتا وقتی این تجربه‌ها تا این حد مهم هستن که روی تصمیم‌گیری‌های ما تاثیر مستقیم دارن، یک صعنتی هم بوجود میاد که تمرکزش روی خلق تجربه‌های شیرین‌تر برای کاربران باشه. به این صنعت میگن صنعت تجربه کاربری.

تجربه کاربری یه چیزی به همین سادگیه که توضیح دادیم. یعنی فقط باید مواظب باشید که هیچ کدوم از تجربه‌های کاربر بدون اطلاع شما اتفاق نیفته. اما انجام همین کار ساده گاهی اونقدر پیچیده می‌شه که حتی حرفه‌ایی‌ترین طراحان هم توی انجامش به مشکل بر می‌خورن. پس باید کاربر یا بازدیدکننده احساس و تجربه خوبی رو از سایت شما بدست بیاره ، تجربه کاربری هم پس بخشی از سئو درونی سایت حساب میشه و بخش مهمی هم هست.

1. راهنمای دسترسی به محتوای وبسایت

آیا سایت شما با دستور کارهای دسترسی محتوای وبسایت (WCAG) تطابق دارد؟ قطعا باید این دستور کارها را بررسی کنید و مطمئن شوید که مطابق با تمام موارد، پیش بروید.

CTA .2 های شفاف

آیا یک فراخوان عمل (call to action) شفاف وجود دارد؟ بسیاری از صفحات، call to action شفاف و واضحی ندارند. در نتیجه، مثلا می توان یک call to action بزرگ مانند “خرید کریستال های چاکرا” به صورت لینک یا دکمه فراخوان عمل را در صفحه ایجاد کرد. این روش یک CTA کاملا شفاف می باشد. وجود داشتن یک فراخوان عمل شفاف خیلی مهم است.

3. محتوای چند رسانه ای

یکی دیگر از نکات تجربه کاربری، استفاده از محتوای چند رسانه ای می باشد. آیا شما دیگر انواع محتوای مالتی مدیا را به سایت خودتان اضافه کرده اید؟ آیا تصاویر و ویدئوهای مختلف در صفحه شما وجود دارد؟

4. سرعت صفحه

استفاده از CDN ها، فشرده کردن تصاویر و استفاده از هاستینگ قابل اعتماد جهت افزایش سرعت صفحه، از نکات سئو درونی و تجربه کاربری در وب می باشد.

آیا شما سرعت صفحه خودتان را بررسی می کنید؟ آیا شما از CDN استفاده می کنید؟ آیا شما تصاویر خودتان را فشرده کرده اید؟ شما باید تمام این موارد را بررسی کنید زیرا تمام آن ها بر روی سرعت صفحه شما تاثیر دارند.

5. استفاده از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی

این کار بسیار ساده است. شما باید مطمئن شوید که افراد به راحتی می توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

6. طراحی سازگار با موبایل با همان محتوا و لینک ها

آیا سایت شما برای موبایل سازگار است؟ این موضوع با mobile-first indexing گوگل، اهمیت بسیار زیادی دارد.

سئو محتوا

خب حالا در این قسمت، کار ما بسیار جالب می شود و استراتژی های مختلف وارد کار می شوند. سئو محتوا شاید مهمترین بخش سئو درونی باشد.

1. محتوای منحصر به فرد و با کیفیت

آیا شما محتوای با کیفیتی ارائه می کنید؟ در نتیجه اگر شما به گوگل بروید و “سنگ های چاکرا” را جستجو کنید و نگاهی به تمام نتایج داشته باشید، آیا می توانید در مقایسه با محتوای سایرین بگویید که شما محتوای خوبی در صفحه خودتان منتشر کرده اید؟ آیا می توانید کاری کنید که این محتوا، بهبود پیدا کند؟ در واقع هدف شما باید همین باشد.

پیشنهاد ویژه
قرار گرفتن سایت در صفحه اول جستجوی گوگل

2. بهینه سازی برای هدف جستجوی کاربر

شما باید محتوای خودتان را برای هدف جستجوی کاربر، بهینه سازی کنید. در نتیجه شما باید SERP ها را بررسی کنید. در صورتی که صفحه نتایج جستجو ده ها تصویر و یا ویدئو را نمایش می دهد، شما هم باید از این تصاویر و ویدئو ها در صفحه خودتان استفاده کنید، زیرا کاملا مشخص است که افراد به دنبال ویدئو و تصویر می گردند.

شما همچنین باید PPC ها را ارزیابی کنید. آن ها به صورت کامل بررسی کرده اند که چه چیز هایی می تواند باعث تبدیل مخاطبین شده و کدام موارد نمی تواند منجر به تبدیل مخاطبین شود. در نتیجه اگر شما این PPC ها را در زمان بهینه سازی صفحات در نظر نگیرید، قطعا اشتباه بزرگی می کنید!

3. تگ عنوان و متا دیسکریپشن

تگ عنوان چیست؟ دیسکریپشن چیست؟ تگ های عنوان و متا دیسکریپشن ها هنوز هم اهمیت زیادی دارند. این اولین تاثیر وبسایت شما بر روی بسیاری از بازدید کننده ها در گوگل می باشد. آیا شما باعث شکل گیری کلیک کاربرها می شوید؟ آیا شما باعث می شوید که افراد بر روی فراخوان عمل شما کلیک کنند؟

4. تگ های هدر

تگ های H2 ،H1 و H3 تگ هایی هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند. شما باید مطمئن شوید که تگ های صفحه شما در قسمت عنوان، H1 می باشد. اما بهتر است که تمام تگ های هدینگ خودتان را بررسی کنید.

5. بهینه سازی تصاویر

فشرده سای تصاویر، نام فایل و متن جایگزین (ALT)، از موارد بهینه سازی تصاویر می باشد.

تصاویر مهم ترین منابعی هستند که باعث کند شدن سرعت سایت شما می شوند. در نتیجه شما باید تلاش کنید تا تصاویر شما فشرده و بهینه سازی شده باشند و همیشه باید سعی کنید صفحه شما سریع بوده و در دسترسی کاربران قرار داشته باشد.

6. بررسی سایت از نظر تازگی مطالب

شما همیشه باید سایت خودتان را از نظر تازگی مطالب بررسی کنید. ما می خواهیم مطمئن شویم که محتوای ما به روز باشد. شما می توانید به محتوای محبوب خودتان در سال اخیر یا چند سال اخیر نگاهی داشته باشید و محتوای خودتان را به روز رسانی کنید. این موضوع می تواند مانند تمیز کاری و به روز رسانی پیوسته برای محتوا باشد. شما باید همیشه محتوای موجود در سایت خودتان را به روز رسانی کنید.

7. استفاده از سوالات رایج کاربران در سایت

این کار ساده ای است اما معمولا افراد خیلی به آن توجه ندارد. پاسخ دادن به سوالات افراد، اهمیت بسیار زیادی دارد. Moz Keyword Explorer، یک ابزار بسیار خوب است که فیلتر های بسیار خوبی دارد و می تواند برای عبارات کلیدی شما، سوالات رایج افراد را پیشنهاد بدهد. من به شدت پیشنهاد می کنم که شما این ابزار را بررسی کنید و از امکانات آن بهره ببرید.

این موارد، به شما کمک می کند تا بتوانید به پاسخ های ویژه (featured snippets) برسید. در نتیجه در صورتی که شما بتوانید از این امکانات استفاده کنید، نه فقط به ترافیک بیشتر می رسید بلکه می توانید فرصت رسیدن به featured snippets را پیدا کنید که بسیار عالی است. شما در واقع سهم خودتان از جستجوی کاربران را افزایش می دهید. این خیلی عالی است. جعبه های PAA هم یکی از بهترین روش ها برای یافتن سوالات رایج کاربران برای یک عبارت کلیدی خاص است.

8. اضافه کردن خلاصه مطالب

خلاصه مطالب، مثل الماس های پنهان هستند. ما می بینیم که گوگل همیشه به دنبال خلاصه مطالب برای محتوای شما می باشد. گوگل این خلاصه مطالب را در featured snippet و SERP feature ها استفاده می کند تا بتواند اطلاعات خالص را برای کاربران فراهم کند. در نتیجه در صورتی که شما بتوانید این کار را انجام دهید، نه تنها محتوای شما دسترس پذیری بهتری خواهد داشت، بلکه در جستجوی کاربران نیز بیشتر دیده می شوید که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

9. TF-IDF یا فراوانی وزنی کلمه کلیدی

TF-ID به معنی فراوانی وزنی کلمه کلیدی می باشد. به نظر در نگاه اول این عبارت کمی پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع این مفهوم خیلی ساده است. تعداد مرتبه هایی که سنگ های چاکرا در یک صفحه خاص بیان شده است، تقسیم بر تعداد دفعاتی که در جای دیگر ذکر شده است، چه عددی را ایجاد می کند؟ این محاسبه در اصل، محاسبه ای است که میزان تکرار عبارت کلیدی “سنگ های چاکرا” را نشان می دهد. این ابزار بسیار جالب بوده و به صورت رایج توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه، شما می توانید به راحتی این پارامتر را در صفحه خودتان محاسبه کنید و در بلند مدت هم می تواند به شما کمک کند.

10. LSI یا نمایه سازی معنایی نهان برای ارتباط موضوعی

LSI یا LSA مشابه با یکدیگر، با مفهوم نمایه سازی معنایی نهان شناخته می شود و برای بررسی ارتباط موضوعی مورد استفاده قرار می گیرد. این معیار به ما نشان می دهد که آیا مثلا ما در رابطه با سنگ های چاکرا صحبت می کنیم یا خیر. همچنین این معیار، موضوعات دیگر که مرتبط با موضوع سنگ های چاکرا می باشد را هم در نظر می گیرد.

11. تست های قابلیت خوانایی Flesch-Kincaid

قابلیت خوانایی یک صفحه چیست؟ هر چه متن ساده تر خوانده شود، خوانایی آن بیشتر است. به صورت کلی شما باید کاری کنید که متن شما ساده خوانده شود.

 

به نظر من شما حتما باید بعضی از روش های مطرح شده بالا را در سئو درونی سایت یا وبلاگ خودتان امتحان کنید.شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر، به بخش آموزش سئو در میهن وبمستر مراجعه کنید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید