ابزارهایی برای تست سرعت سایت

 ابزارهایی برای تست سرعت سایت

ابزارهایی برای تست سرعت سایت

یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه دهی به سایت ها سرعت سایت است. یکی از المان های مهمی که مدیران وب سایت ها باید به آن اهمیت دهند و به آن توجه خاصی داشته باشند سرعت بارگذاری و لود وب سایت است. مدیر وب سایت باید با تست سرعت سایت خود به صورت مداوم در صورت بروز مشکل در بارگذاری، نسبت به بهبود سرعت لود سایت خود اقدام کند.

 

یکی از روش های بهینه سازی سایت برای گوگل و کاربران افزایش سرعت لود آن است. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین معیار های سئو در سال 2019 که توسط گوگل معرفی شده سرعت وب سایت و بارگذاری آن است. سرعت بالای سایت برای شما رنک بهتر گوگل، نرخ تبدیل بهتر را نیز به همراه دارد.

 

بالا بودن سرعت لود صفحات وب سایت میتواند رضایت کاربران را در پی داشته باشد. زیرا کاربران بیشتر از چندثانیه منتظر لود شدن سایت شما نمی مانند. حتی اگر سایت شما دارای ارزشمندترین محتوا نیز باشد کاربران مدت زمان زیادی را در انتظار نمی مانند.

شما همواره باید سایت خود را برای کاربرانتان بهینه کنید و یک تجربه کاربری لذت‌بخش برای آنان فراهم کنید. بعد از تست سرعت سایت به منظور رفع مشکلات موجود شما باید قدم‌های متعددی را به منظور بهینه‌سازی کدهای داخلی، کانفیگ سرور و بهبود شبکه سایت خود بردارید.

گرچه اینکارها زمانبر بوده و نیاز پیگیری‌های زیادی هم دارند ولی شما ناگزیر هستید که در این راستا قدم‌های جدی بردارید چون صحبت از اساسی‌ترین فاکتور یک وب سایت خوب در میان است.

 

ابزارهایی تحت وب وجود دارند که میتوانند به صورت آنلاین وب سایت شما را بررسی کنند و مواردی را که باعث کاهش سرعت آن میشوند را به شما گزارش دهند تا بتوانید آن مشکلات را برطرف کنید و سرعت وب سایت را افزایش دهید.

 

ما در این مقاله قصد داریم که شما را بعد از تجربیات متعدد به 5 وب سایت قابل اطمینان رسیدیم که از آن می‌توانید برای تست سرعت سایت خودتان استفاده کنید راهنمایی کنیم.یکی از راهکارهایی فوق‌العاده قوی برای بهبود لود سایت استفاده از CDN می‌باشد.

 

5 ابزار حرفه ایی برای تست سرعت سایت

 

ابزار Google PageSpeed Insights

ابزارهایی برای تست سرعت سایت

ابزار Google pageSpeed Insights ” گوگل پیج اسپید ” یکی  از ابزارهای معتبر برند خود گوگل است که میتوانید به کمک آن وب سایت تان را تجزیه و تحلیل کنید و مواردی که باعث کاهش سرعت و اختلال در لود آن می شود را شناسایی و برطرف کنید.

این ابزار میتواند دو نمره برای سرعت سایت شما در نظر بگیرد. یک نمره مربوط به عملکرد وب سایت شما در دسکتاپ و نمره بعدی مربوط به عملکرد سایت شما در دستگاه های موبایل است.

ابزار Google pageSpeed Insights میتواند وب سایت شما را از 0 تا 100 رتبه بندی کند و معمولاٌ هر چه که این رتبه بالاتر باشد به معنی بهینه تر بودن سرعت سایت شماست

در هر بخش یکسری راهکار برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه می‌شود که با تصحیح آن‌ها می‌تواند به طرز چشمگیری سرعت لود سایت خودتان را بهبود بخشید.

عمدتاً با کاهش حجم عکس‌های به کار رفته در وب سایتتان تأثیر قابل توجهی رخ می‌دهد، چنانچه خودتان کدنویس هستید می‌توانید با فشرده‌سازی فایل‌های css و javascrtipt یک قدم دیگر تا بهینه‌سازی صد در صد بردارید اگر بتوانید بر روی سایت خود cache را فعال کنید می‌توان گفت از rate حد بالا هم گذر خواهید کرد.

 

 

ابزار GTmetrix

ابزارهایی برای تست سرعت سایت

ابزار تحت وب GTmetrix یکی از پرطرفدارترین و کارآمدترین ابزارهای تحلیل سرعت سایت است که میتواند وب سایت شما را از جنبه های مختلف بررسی کند و پارامترهای زیادی را در جهت کاهش و افزایش سرعت سایت به شما معرفی میکند مانند حجم تصاویر , بهینه سازی کدها و…. که با بررسی آنها و رفع مشکلات میتوانید تاثیر بسیار مثبتی در جهت افزایش سرعت سایت داشته باشید.

پیشنهاد ویژه
نحوه ثبت نام در اینستاگرام

این ابزار به شما خواهد گفت که هر کدام از این پارامترها چه سهمی از کاهش سرعت لود سایت شما را به خود اختصاص داده اند.

ابزار GTmetrix نسبت به ابزارهای دیگر در ایران طرفداران بیشتری دارد و بیشتری ترافیک این سایت نیز از سمت کاربران ایرانی است.

یک خروجی فوق‌العاده با راهکارهای متناسب جهت بهبود سرعت سایت ارائه می‌کند و به شدت قابل اطمینان بوده، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که همزمان چندین سایت را با هم مقایسه کنید و به نقاط ضعف و قوت هر کدام آگاهی پیدا کنید و در انتها یک خروجی با فرمت csv نیز تهیه کنید.

بالاترین رتبه در GTMetrix برابر A بوده و هرچه عدد مربوط به آن به 100 نزدیک‌تر باشد نمایانگر سرعت بالای سایت مذکور می‌باشد.

بهترین حالت استفاده از آن چیزی که با تجربه به آن دست یافتیم تست سرعت سایت و پیدا کردن مشکلات و رفع موردی آن و دوباره مقایسه با خروجی قبل توسط امکان Compare می‌باشد.

 

 

ابزار Page Scoring

سایت Page Scoring بر اساس چندین فاکتور، یک نمره برای هر سایت منظور می‌کند و میزان سرعت سایت را بر اساس تست فاکتورهایی همچون ریدایرکت، دانلود،Domain lookup و… نشان می‌دهد.
برای همین یک ابزار دقیق و چند منظوره برای تست سرعت سایت بر اساس فاکتورهای گوناگون می‌باشد.

 

 

ابزار Pingdom

ابزارهایی برای تست سرعت سایت

یکی از ابزارهای محبوب تست سرعت سایت در بین کاربران ابزار Pingdom دلیل این محبوبیت از آنجا ناشی می‌شود که به شما قابلیت تست از طریق چندین سرور از کشورهای متفاوت را می‌دهد عملاً شما می‌توانید با انتخاب نزدیک‌ترین سرور به سرور وب سایت خودتان نتایج واقعی‌تری را دریافت کنید.

ویژگی های ابزار Pingdom

1.مرتب سازی اطلاعات و فیلترکردن آن ها
2.نمایش رتبه بندی سرعت سایت از نمره 100
3.بررسی عملکرد و بهبود سرعت سایت در طول زمان
4.نمایش نتیجه نهایی تحلیل و تست سرعت به صورت نمودار آبشاری و…

خروجی که شما بعد از تست سرعت سایت توسط Pingdom دریافت خواهید کرد بر اساس فاکتورهای متعددی بوده و تمامی المان‌های مؤثر در سرعت سایت شما ریز به ریز آنالیز شده و برای هر کدام سرعتی تعیین می‌شود، عملاً برای شما نتایج را چنان محدود می‌کند که می‌توانید نقطه‌ی اصلی مشکل سایت خودتان را پیدا کرده و در سریعترین زمان آن را رفع کنید.

 

 

ابزار WebPagetest

ابزارهایی برای تست سرعت سایت

سایت webpagetest نیز امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که توسط آن می‌توانید سرور متناسب برای تست سرعت سایت خودتان را انتخاب کنید و از همه مهم‌تر نوع مرورگر را نیز می‌توانید مشخص کنید چیزی که خروجی‌های بدست آمده را به شدت Sort کرده و انعطاف‌پذیری زیادی را در اختیارتان می‌گذارد.

ابزار Web page Tese گزارش خود را در 7 بخش به شما ارائه میدهد :

  1. خلاصه گزارش
  2. جزییات
  3. بارگذاری محتوا
  4. عملکرد
  5. اسکرین شات ها
  6. آنالیز تصاویر و نقشه
  7. سرعت بارگذاری اجزای مختلف برگه موردنظر

ابزار Web page Tese مانند ابزار GTmetrix قابلیت های پیشرفته ای مانند ضبط و نمایش ویدئویی بارگذاری سایت , غیرفعال سازی جاوا اسکریپت، نادیده گرفتن SSL و امکان انتخاب گوشی‌ها، کشورها و مرورگرهای مختلف برای انجام تست سرعت وب‌سایت دارد.

ابزار Web page Tese علاوه بر شباهت به ابزارهای بالا امکانات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار میدهد. مانند مرورگرهای بیشتر( شامل مرورگرهای گوشی های تلفن همراه , انواع گوشی های هوشمند و…) و انتخاب موقعیت های جغرافیایی.

این ابزار هوشمند میتواند وب سایت شما را بر اساس تست های مختلف تحلیل و آنالیز کند.

بعد از تست سرعت سایت شما بر اساس پارامترهایی مانند کش کردن , فشرده سازی , استفاده از CDN و … نمره ای بین A تا F به وب سایت شما میدهد.

 

 

ولی اگر بخواهم یک توصیه کلی داشته باشم وب سایت GTMetrix یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد که در میان وب مستران ایرانی خواهان زیاد دارد، ما هم استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.موفق باشید

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید