💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

همه چیز درباره ارز دیجیتال کوانت

همه چیز درباره ارز دیجیتال کوانت

هر کدام از ارزهای دیجیتال با اهداف خاصی، راه‌اندازی و به بازار معرفی می‌شوند. ارز دیجیتال کوانت (QNT) نیز از این قاعده مستثنی نیست و با هدف رفع مشکلات ارتباطی میان بلاک‌چین‌ها طراحی شده‌است. این پلتفرم امکان اتصال بلاک‌چین‌های مختلف و همکاری متقابل آنها با یکدیگر را فراهم می‌کند. قیمت ارز کوانت در مقطعی از زمان که قیمت سایر ارزهای دیجیتال رو به کاهش بود، رشد چشمگیری را تجربه کرد و از آن به بعد موردتوجه سرمایه‌گذاران و کاربران قرار گرفت. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق عملکرد شبکه کوانت  و ارز دیجیتال QNT خواهیم پرداخت.

شبکه کوانت  چیست؟

شبکه کوانت به‌عنوان فناوری قلمداد می‌شود که ارتباط بین چندین بلاک‌چین را با کمک سیستم‌عامل اورلجر (Overledger) فعال می‌کنند. مسائل مربوط به قابلیت همکاری بلاک‌چین‌ها را بدون استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده برطرف می‌کند. پلتفرم کوانت از معدود بلاک‌چین‌هایی است که برای اتصال دفاتر مختلف توزیع شده و همچنین سیستم‌عامل‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های موجود مورداستفاده قرار می‌گیرد.

توسعه‌دهندگان برای ایجاد هر چیزی در این پلتفرم نیاز به خرید توکن بومی این شبکه QNT دارند. به بیان ساده‌تر اکوسیستم کوانت از توکن QNT برای دسترسی به شبکه و پلتفرم Overledger استفاده می‌کند و موجب ایمن شدن اشتراک‌گذاری داده‌ها می‌شود. در نتیجه توکن QNT به‌عنوان بخش مهمی از شبکه، ارزش‌های پروژه را به اشتراک می‌گذارد و از آنها حمایت می‌کند.

 

شبکه کوانت چگونه کار می کند؟

شبکه کوانت یک پروژه متن بسته است و توسعه‌دهندگان جزئیات عملکرد پروژه را با کاربران در میان نمی‌گذارند. این شبکه، بلاک‌چین نیست بدین معنا که بر بستر زنجیره‌های بلاک‌چینی قرار نگرفته است. کوانت اکوسیستمی متشکل از اجزای مختلف نظیر سیستم‌عامل بلاک‌چینی اُورلجر، اپلیکیشن‌های چند زنجیره‌ای (mApps)، شبکه اُورلجر، بازار شبکه Overledger، خزانه و توکن QNT است.

کوانت از فناوری به نام “Overledger DLT Gateway” استفاده می‌کند و از طریق گذرگاه لجر، شبکه‌های بلاک‌چینی مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. شبکه کوانت صرف‌نظر از اینکه هر شبکه از چه نوع دفتر کلی استفاده می‌کند، ارتباط بین شبکه‌ها را برقرار می‌کند.

تاریخچه پروژه QNT و معرفی تیم توسعه دهنده

اولین عرضه ارز دیجیتال کوانت در سال 2018 انجام شد که خیلی هم موفقیت‌آمیز نبود؛ زیرا طی آن تنها 11 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری شد. این میزان سرمایه با حداقل مقدار سرمایه اولیه موردنیاز فاصله قابل‌توجهی داشت. در سپتامبر سال 2018 مقداری از توکن‌های کوانت سوزانده شد و در حال حاضر حدود 12 میلیون واحد از ارز QNT در چرخه بازار قرار دارد.

گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian) یکی از اصلی‌ترین بنیان‌گذاران شبکه کوانت است. او فردی فعال و سرشناس در زمان خود بود که مدیریت دادگستری انگلیس و افسری ارشد امنیت اطلاعات در شرکتی به نام وکالینک (Vocalink) را در کارنامه دارد. دیگر بنیان‌گذار این پروژه پائولو تاسکا (Paolo Tasca) نام دارد که در زمینه سیستم‌های توزیع شده فعالیت داشته است.

هدف پروژه کوات از ساخت این پروژه چیست؟

هدف اصلی پروژه کوانت برطرف‌کردن مشکلات شکافی است که در میان بلاک‌چین‌ها وجود دارد. مهم‌ترین قسمت این پروژه “شبکه Overledger” است که می‌تواند موجب شود تا ارز دیجیتال کوانت همانند پلتفرمی که آینده اقتصاد دیجیتال بر روی آن ساخته می‌شد، معرفی شود. این شبکه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های چند زنجیره‌ای غیرمتمرکز را ایجاد کنند. این برنامه‌های غیرمتمرکز به Mapps معروف هستند که برای ساخت آنها باید مقدار مشخصی از توکن QNT هولد شود.

شبکه کوانت چه کاربردی دارد؟

برای توسعه و ایجاد هر چیزی در پلتفرم کوانت نیاز به مجوز است و این مجوز با خرید توکن QNT به دست می‌آید. این توکن به مدت 12 ماه بلاک می‌شود بنابراین برای اجرای Gateways و هزینه های عملیاتی در این شبکه از Gateways استفاده می‌شود. روش تقسیم توکن‌های QNT  عبارت‌اند از:

  • 9 میلیون کوانت در عرضه اولیه فروخته شد.
  • 6 میلیون توکن برای ادامه پروژه به شرکت داده شد.
  • 3 میلیون به بنیان‌گذاران پروژه اختصاص یافت.
  • 651000 تو کن به مشاوران شرکت داده شد.
پیشنهاد ویژه
افزونه های وردپرس مورد نیاز برای طراحی سایت دیجی کالا

معرفی ارز دیجیتال کوانت

کوانت یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی است که با نماد QNT نمایش داده می‌شود. یک توکن از نوع ERC-20 است و بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده‌است. توکن QNT در شبکه کوانت برای پرداخت هزینه‌ها، خدمات و هزینه دریافت مجوز مورداستفاده قرار می‌گیرد. طراحی ارز دیجیتال کوانت به‌گونه‌ای است که چندین عملکرد را در اکوسیستم کوانت عهده‌دار است.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال کوانت

قیمت ارز دیجیتال کوانت تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و موفق شده توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی را به خود جذب کند. توکن کوانت با ارزش بازار حدود 1.46 میلیارد دلار در رتبه 43 بازار قرار گرفته و سهم 0.16 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد این توکن با قیمت 120.07 دلار معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن 28.6 میلیون دلار است. ارز دیجیتال کوانت در سپتامبر 2021 موفق شد به سقف تاریخی 417 دلار دست پیدا کند که هم کنون 71% پایین‌تر از آن قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کوانت 12.07 میلیون و تعداد کل توکن‌های آن حدود 14 میلیون خواهد بود. فعال‌ترین صرافی که در حال حاضر در آن ارز دیجیتال کوانت معامله می‌شود، صرافی بایننس با سهم 30% از حجم معاملات روزانه است.

نحوه خرید رمز ارز کوانت

نحوه معامله ارز دیجیتال کوانت تا حد زیادی به پلتفرم یا صرافی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید دارد. همانند سایر ارزهای دیجیتال که معامله می‌کنید می‌توانید رمزارز QNT را هم معامله کنید. از میان تمامی صرافی‌هایی که ارز دیجیتال QNT پشتیبانی می‌کنند می‌توان به صرافی معتبر بایننس، کوین بیس، کوکوین و صرافی ایرانی تبدیل اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری در کریپتو، درباره توکن موردنظر خوب تحقیق کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

بهترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال QNT

ارز دیجیتال کوانت توکنی بر پایه اتریوم است به همین جهت تمام والت‌هایی که از استاندارد اتریوم پشتیبانی می‌کنند، برای نگه‌داری و خریدوفروش این توکن نیز قابل‌استفاده هستند. کیف پول‌های نظیر اکسودوس (Exodus) و اتمیک والت (Atomic Wallet) محبوب‌ترین والت‌هایی هستند کاربران به‌عنوان کیف پول کوانت از آن استفاده می‌کند. در میان کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز  والت‌هایی مثل ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال کوانت

شبکه کوانت تا به امروز یکی از شبکه‌های جاه‌طلب و موفق در دنیای کریپتو بوده است که اهداف خلاقانه و خوبی را دنبال کرده است. توسعه‌دهندگان این شبکه می‌توانند قراردادهای هوشمند خود را به شکلی طراحی کنند که روی تعداد مشخصی از بلاک‌چین‌ها قابل‌اجرا است. همچنین درباره مسیر پیشرفت شبکه کوانت می‌توان گفت که رقابت در حوزه بلاک‌چین با شرکت‌های عظیمی نظیر مایکروسافت یا اپل جزو اهداف بلندمدت این شبکه است. با وجود تمام موانع و مشکلاتی که این پروژه تا کنون تجربه کرده، هم اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد و برنامه‌های بلندپروازانه تیم توسعه آن نشان می‌دهد که آینده بسیار روشنی در انتظار پروژه کوانت است.

جمع بندی نهایی

در این مقال با پروژه کوانت  و رمزارز بومی آن آشنا شدید. به‌طورکلی کوانت به‌عنوان پلتفرمی روانه بازار ارزهای دیجیتال شد که سعی در برقراری ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف را دارد. هدف اصلی سازندگان کوانت برطرف‌کردن شکاف بین بلاک‌چین‌ها بود که این امر توسط شبکه  Overledgerحل شد. پلتفرم کوانت در صورت پیشرفت و افزایش مشارکت می‌تواند آینده بسیار خوبی را برای خود رقم بزند. اما لازم است برای سرمایه‌گذاری تمامی عوامل تأثیرگذار را بررسی کنید.

بدون امتیاز
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید