بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

درود خدمت شما همراهان میهن وبمستر با مقاله بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها در خدمت شما هستیم.

اغلب ما دست‌ِکم یک بار واژه هشتگ به گوش‌مان خورده است یا در شبکه‌های اجتماعی به آن برخورد کرده‌ایم.

هشتگ گذاری یکی از مهم ترین کاربردهای شبکه های اجتماعی است که به اندازه موتور جستجوی گوگل مهم است و باعث می شود مشتری راحت شما را پیدا کند.

در دانستن یک مفهوم با داشتن درک درستی از آن فرق زیادی وجود دارد. از زمان داغ شدن شبکه های اجتماعی و محبوبیت استفاده از آن ها میان کاربران تا به امروزه مفهوم مهم و همه گیری به نام هشتگ رواج پیدا کرده است.

هشتگ # یک علامت ساده است با این حال کاربرد آن را از پیدا کردن لباس مورد نظر تا رهبری یک جنبش اجتماعی می توان دنبال کرد.

 

هشتگ چیست؟

در ساده ترین حالت می توان گفت راهی برای دسته بندی عنوان ها در شبکه های اجتماعی و وب سایت هاست تا کاربران به راحتی به محتوای مورد نظرشان دست پیدا کنند.

یا میتوان اینگونه هشتگ را تعریف کرد : هشتگ عبارت است از واژه یا عبارتی که قبل از آن علامت # آمده و داخل پیامی برای شناسایی کلمه‌ی کلیدی یا موضوع موردعلاقه استفاده شده است و یافتن آنها را آسان می‌کند.

در واقع کاربرد آن مانند یک موتور جست و جو است اما به شکل ضعیف تر عمل می کند، چرا که برای پیدا کردن محتوای مورد نظر باید هشتگ دقیق استفاده شود و اگر عنوان هشتگ کلمه ای اضافه یا کم داشته باشد ممکن است در جستجوی محتوای مورد نظر به مشکل بر بخورید.

 

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

مزیت هشتگ چیست؟

  • کمک به بیشتر دیده شدن محتوا
  • گرد هم آوردن افراد با نظرات مشابه
  • طبقه بندی و دسته بندی مطالب
  • استفاده در کمپین های تبلیغاتی
  • استفاده در جنبش های اجتماعی و …

 

 

افراد زیادی از هشتگ به روش هایی استفاده می کنند که شاید خیلی منطقی نباشد. برای مثال، این توییت را ملاحظه کنید:

” امروز به مهمانی می‌روم! #نمی‌تونم_صبر_کنم “

این هشتگ، نمونه ای از هشتگ‌های ناکارآمد است که هیچ ارزشی ندارد؛ بلکه فقط به توییت شما کمی آب و رنگ اضافه می کند!

کاربرد اصلی یک هشتگ کمک به مردم به منظور محدود کردن مکالمات مربوطه است. به عنوان مثال، اگر رویدادی دارید، می‌توانید یک هشتگ را برای این رویداد اختصاص دهید تا افراد بتوانند تمام توییت‌های مربوط به آن رویداد را مشاهده کنند؛ این نوع هشتگ بسیار مفید است.

بنابراین، هنگام ایجاد هشتگ، به این فکر کنید که آن هشتگ چگونه می تواند برای افرادی که می‌خواهند درباره یک موضوع مشخص بحث کنند، مفید واقع شود.

شما در حقیقت با ایجاد هشتگ، قصد دارید به آنها کمک کنید تا با جستجوی آن، به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

هیچ کس دوست ندارد که از میان انبوهی از محتوا در هشتگ #اجتماعی سر دربیاورد؛ بنابراین برای حتی لحظه ای هم تصور نکنید که استفاده از هشتگی بسیار گسترده می‌تواند توجه و ترافیک بیشتری را به شما جلب کند.

شما با استفاده از هشتگ های عمومی، خود را در معرض خطر اسپمرها قرار خواهید داد زیرا احتمال اینکه اسپمرها هشتگ‌های عمومی را دنبال کنند، بیشتر است.

 

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

چطور یک هشتگ خوب ایجاد کنیم ؟!

اکنون ، قبل از اینکه به نکاتی مفید برای جستجوی کارآمدتر هشتگ بپردازیم، اجازه دهید برخی از بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها و بهترین شیوه‌ها برای ایجاد هشتگ‌های محبوب را معرفی کنیم:

 

الف) بررسی کنید که آیا هشتگ مورد نظر شما قبلا ایجاد شده است یا خیر.
مثلا، اگر به فکر ایجاد هشتگ برای یک رویداد هستید، هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید تا ببینید آیا قبلا مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر.

همچنین می توانید در مواردی، به جای ایجاد دو هشتگ متفاوت برای دو موضوع مرتبط، از یک هشتگ خاص استفاده کنید.

 

ب) قابلیت هجی کردن/به یاد آوردن آن را آسان کنید ، اگر تلفظ هشتگ یا به‌یاد آوردن آن سخت باشد، مردم آن را اشتباه گرفته یا فراموش می کنند در نتیجه شما ارزش آن هشتگ را از دست خواهید داد.

 

پ) هشتگ های طولانی با چندین کلمه ممکن است به محتوای شما آب و رنگی اضافه کند اما توسط کسی جستجو نمی شود. ( به عنوان مثال #روز_خوبی_داشته_باشید )

 

هشتگ‌های قدرتمند برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی

  • هشتگ محتوا : اگر تازه با هشتگ آشنا شده‌اید، اول سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مستقیما به برند محصول یا خدمات‌تان ربط دارند. هشتگ‌های محتوایی برند شما را در معرض دید مخاطبانی قرار می‌دهد که قبلا با برند شما آشنا نبودند.

 

  • هشتگ ترندینگ :‌ راه دیگری برای افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان هم وجود دارد و آن استفاده از هشتگ‌های کنونی است که در بین میلیون‌ها کاربر محبوبیت یافته‌اند.
    به این هشتگ‌ها، هشتگ‌های ترندینگ گفته می‌شود.
    قبل از هشتگ‌کردن موضوعات داغ روز (ترندینگ‌ها) از خود بپرسید که آیا پست‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان به گفت‌وگوهای کنونی ارزشی می‌افزایند یا خیر.
    اگر پست‌های شما ارزشی به گفت‌وگوها نمی‌افزایند به‌احتمال زیاد نادیده گرفته می‌شود و در انبوهی از پست‌ها گم خواهید شد.
    هرچند که اگر پست شما آگاهی‌دهنده، جالب یا داغ باشد، کاربران آن را به‌اشتراک خواهند گذاشت و آگاهی از برند شما به‌شدت افزایش خواهد یافت.

 

  • هشتگ مختص برند : گاهی، مشکل استفاده از هشتگ‌های محبوب یا کلی این است که پست‌های شما ممکن است در میان انبوهی از صدها پستی که از همان هشتگ استفاده می‌کنند گم شود.
    از این‌جهت، ایده‌ی خوبی است اگر هشتگ‌های مختص برند خود را بسازید.
    از این هشتگ‌ها می‌توان برای برندسازی کلی، تبلیغات، رویدادها، مسابقات یا سایر کمپین‌های تبلیغاتی هم استفاده کرد.
    برای نمونه، شرکت Oreo به‌عنوان بخشی از صدمین سالگرد خود، هشتگ ویژه‌ی #oreomoment ساخت و کاربران آن را به‌اشتراک گذاشتند تا شیرینی خاطرات این همه‌سال را که به استفاده از این برند پرداخته‌اند باهم تقسیم کنند.
    دیری نگذشت که این هشتگ آن‌قدر محبوب شد که هزاران پاسخ از کاربران دریافت کرد.
پیشنهاد ویژه
بررسی فایل robots.txt وکاربردهای آن برای سئو

 

 

نکات مهم در مورد بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

1. تازگی هشتگ را بررسی کنید

وقتی که تصمیم به هشتگ گذاری گرفتید و کلمه یا عنوان مورد نظرتان را مشخص کردید قبل از انجام هر عملی آن را بررسی کنید تا از جدید بود آن اطمینان حاصل کنید.

در توئیتر می توانید به آدرس Search.Twitter.com بروید و هشتگ مورد نظرتان را سرچ کنید آیا نتیجه ای نمایش داده می شود؟

آیا کسی قبلا برای ایونت یا کمپینش از آن هشتگ استفاده کرده است؟

اگر هشتگ انتخابی تان هشتگ شلوغی است و گفت و گوی زیادی پیرامونش شکل گرفته شاید بهتر است برای کسب و کارتان موضوع خاص تری انتخاب کنید و شانس اینکه افراد مرتبط تر شما را پیدا کنند بالا ببرید.

اگر هم فقط می خواهید جزیی از بحث هشتگی باشید و افزایش فالوئر مورد نظرتان است می توانید از همان هشتگ شلوغ استفاده کنید.

همه چیز بستگی به هدفتان از ساخت هشتگ دارد. طبیعتا یک کمپین تبلیغاتی باید هشتگ خاص خودش را داشته باشد و هشتگ های عمومی برای آن مناسب نیست.

 

2. از تعداد مناسب هشتگ استفاده کنید

بسیاری از برند های معتبر چیزی در حدود 90 درصد آن ها از کمتر از 5 عدد هشتگ در پست هایشان استفاده می کنند.

البته ملزم به استفاده از تعداد خاصی هشتگ نیستید و باید عدد مناسب را خودتان پیدا کنید.

در این مسئله نه افراط و نه تفریط کنید. در تصویر زیر آمار نشان می دهد که توییت هایی با ماکزیمم دو عدد هشتگ دارای 21% نرخ اینگیجمنت بالاتری نسبت به آنهایی که بیشتر از سه عدد هشتگ دارند هستند.

که نشان می دهد استفاده افراطی از هشتگ به معنای بیشتر دیده شدن پست نیست.

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

 

3. از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید

اضافه کردن هشتگ های غیر مرتبط با تعداد بالا مطمئنا یک رفتار اسپمی شناخته می شود و نه تنها اینگیجمنت ریت را افزایش نمی دهد بلکه باعث آزار و عدم اعتماد کاربر می شود.

در این مواقع به فرض در شبکه اجتماعی اینستاگرام ممکن است کاربرانی که هشتگ خاصی را دنبال می کنند پست های نا مرتبط شما به آن هشتگ را گزارش کنند.

این کار با گزینه ” Don’t Show for this Hashtag ” انجام می شود و تکرار پی در پی اش به اسپم منجر می شود.

هشتگ ها باید با استراتژی خاصی به کار گرفته بشوند تا موثر واقع شوند و اضافه کردن هشتگ های بی مورد فقط به خودتان ضربه می زند.

 

4.هشتگ خاص برندتان را بسازید

برای استفاده اصولی از هشتگ لازم است که هشتگی خاص خودتان داشته باشید تا مشتریان راحت تر کمپین ها و پست هایتان را پیدا کنند.

این هشتگ می تواند اسم برند یا شعار برندتان باشد. سعی کنید هشتگی که می سازید کوتاه و روان باشد و غلط املایی نداشته باشد.

 

5.کمپین هشتگی بسازید

برای ساخت هشتگ کمپین تان از اسمی که برای کمپین تبلیغاتی تان استفاده کرده اید کمک بگیرید.

این نوع از هشتگ معمولا کارکرد کوتاه مدت دارد یعنی معمولا تا زمانی که کمپین تبلیغاتی تان در حال اجراست اعتبار دارد.

نام هشتگ را طوری انتخاب کنید که روان باشد و مشابه آن وجود نداشته باشد تا مخاطب به راحتی بتواند شما را تگ کند و یا با افراد دیگری که از هشتگ شما استفاده کرده اند ارتباط بگیرد.

یکی از مثال ها در این زمینه کمپین #میلکی شرکت کاله برای بستنی اش بود که از اینفلوئنسر ها و افراد فعال فضای مجازی استفاده کرد و عنوان کرد قصد دارد برای 100 نفر اولی که زیر پست اینستاگرامی اش منشن می شوند یک پک میلکی کاله بفرستد تا مزه اش را تست کنند و با هشتگ #میلکی در صفحه خودشان منتشر کنند.

نمونه ی دیگر استفاده از هشتگ در کمپین بلندپروازی شرکت علی بابا می باشد.

در کمپین بلند پروازی علی بابا در اینستاگرام از کاربران خواسته شده عکس های خود با بال را به با هشتگ #بلندپروازی به اشتراک گذاشته و صفحات معرفی شده را فالو و تگ کنند و در قرعه کشی شرکت کنند.

 

6. به پست های قبلی تان هم هشتگ اضافه کنید

در هر شبکه اجتماعی که برای پست هایتان قابل ویرایش داشته باشید می توانید برگردید و برای بیشتر دیده شدن آنهایی که نادیده گرفته شده اند هشتگ بگذارید.

مثلا در اینستاگرام از قسمت ادیت پست می توانید پست را ادیت کرده و هشتگ را اضافه کنید. هم چنین می توانید در قسمت کامنت ها هشتگ مورد نظر را بنویسید. مثلا اگر پیج اینستاگرامی آشپزی دارید زیر عکس های مرتبط با هر غذا هشتگ خاص همان غذا را درست کنید تا از میان پست های بسیار خواننده راحت تر پست مورد علاقه اش را پیدا کند.

 

7. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

هشتگ در عین خاص بودنش باید شامل کلمات کلیدی مناسب باشد. هنگام سرچ کردن یک هشتگ در شبکه های اجتماعی هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی سرچ شده نشان داده می شوند و این شانس پیدا شدن شما در میان انبوه هشتگ را افزایش می دهد.

در واقع مناسب ترین مدل هشتگ را می توان از ترکیب یک کلمه خاص و یک کلمه عمومی به دست آورد.

 

ابزار Hashtagify ابزاری جهت پیدا کردن ، تحلیل‌‌ و آنالیز هشتگ‌ها

بهترین استراتژی استفاده از هشتگ ها

با استفاده از Hashtagify ، می‌توانید به راحتی عملکرد هشتگ‌های خود را در توییتر و اینستاگرام رصد کنید و همچنین میزان دستیابی، محبوبیت، هشتگ‌های جذاب و بهترین زمان ارسال را تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می‌توانید ببینید که کدام اینفلوئنسر ( Influenser ) از چه هشتگ خاصی استفاده می کند‌، کشورهایی که در آن از هشتگ استفاده می شود و موارد دیگر.

به طور مثال در تصویر بالا تجزیه و تحلیل #اسنپ در Hashtagify را مشاهده میکنید.

نکته جالب در مورد این ابزار جستجوی هشتگ این است که برای توییت‌های بعدی و پست‌های اینستاگرام نیز پیشنهادات هشتگ سفارشی ارائه می‌دهد.

 

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد. موفق باشید

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید