💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست 

 

دیجیتال مارکتینگ

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود»

 

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

 

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال:

اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر توجه کنید:
• در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.
• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.
• به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.
• نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویا است.
• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.

 

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

9 دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال:

 

1. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال:

بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.

 

2. فرصت‌های شغلی متنوع:

بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و توسعه روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک کنند.

 

3.پشت سر گذاشتن رقیبان:

تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد تا شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما محتوا و وب‌سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

 

4. پیشرفت آسان در قیف فروش دیجیتال:

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

 

5. جذب آسان مخاطب در بسترهای اینترنتی:

هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

 

6. شکاف مهارت‌های دیجیتال:

بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیستید، باز هم می‌توانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. 

 

7. تحول در بازاریابی دیجیتال:

بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. 

 

8. تطبیق پذیری:

پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن شوید.

 

9.راهی آسان برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه:

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.


 

تعریف بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز هست؟

به استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما بستگی دارد. برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است بسیار بالا باشد. از قیمت­های سرسام­‌آور تبلیغات تلویزیونی نمی­‌توان چشم­‌پوشی کرد. اما در روش‌­های بازاریابی آنلاین روش­‌های بسیارکم هزینه­‌تری موجود است.اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌­های سئو یا شبکه‌­های اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده می کنید باید این خبر خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که می­گیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم­‌پوشی تقبل می­‌کنید. اگر هم بخواهید از کانال‌­های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان استفاده کنید می­توانید با بازدهی خیلی خوبی با دریافت آمار دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجه‌­ای که می‌­خواهید بگیرید یا تعداد کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد می‌کنید.

 

کار کردن در دنیای دیجیتال:

در دنیای دیجیتال، برندهای امروز برای شروع و ادامه حیاتشان نیاز دارند تا ارتباطات بصری سازمان یافته ای داشته باشند. مرکز کانونی ارتباطات دیجیتال و گام اول در بازاریابی دیجیتال، داشتن یک نمایشگاه هدفمند تجاری، یا همان وب سایت است، تا شما میزبان نیازهای مخاطبانتان باشید. 81 درصد از مصرف کنندگان از طریق جستجوی آنلاین، کسب اطلاعات و سپس خرید می کنند و 6 نفر از هر 10 مصرف کننده انتظار دارند که کسب و کارها تمامی محصولات، خدمات، و آنچه که می توانند برایشان انجام دهند را به صورت آنلاین و در یک وب سایت در اختیارشان قرار دهند. شما می توانید با داشتن یک وب سایت، صاحب یک کسب و کار و تبلیغات 24 ساعته شوید. هزینه کم، صرفه جویی در زمان با بهره بری بالا و مهمتر از همه اینکه تمام رقبای شما دارای وب سایت هستند، دلایل اصلی برای داشتن یک وب سایت است.

پیشنهاد ویژه
افزونه بارگذاری و استفاده از فونت دلخواه در وردپرس

 

خدمات مبلغان در بخش طراحی وب سایت

1- طراحی انواع وب سایت مطابق با نیازها و سلایق شما؛
2- طراحی و پیاده سازی انواع قالبهای وب سایت داینامیک (word press& …) با کدهای استاندارد و مطابق با الگوریتمهای جدید گوگل؛
3- طراحی گرافیک اختصاصی خلاقانه و جذاب برای تمام صفحات وب سایت؛
4- طراحی و پیاده سازی وب سایتهای ریسپانسیو (امکان مشاهده صفحات وب در انواع موبایل و تبلت در پلت فرمهای گوناگون (IOS Android windows) با قابلیت اجرا در کلیه مرورگرها؛
5- بهینه بودن قالب سایت، امنیت و سرعت بالا با استفاده از آخرین تکنولوژیها و برنامه نویسی های روز دنیا؛
6- طراحی سایت پرتابل و پیچیده و طراحی انواع فروشگاههای اینترنتی با قابلیت خرید و فروش آنلاین؛
7- طراحی و پیاده سازی انواع محتوای مورد نیاز و طراحی بانکهای اطلاعاتی الفبایی از محصولات یا خدمات شما؛
8- پشتیبانی فنی و سریع.


 

10 ابزار مهم دیجیتال مارکتینگ:

1. بهترین ابزارهای سئو (SEO):

بخش بزرگی از کار دیجیتال مارکترها جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. ابزارهایی که در این بخش معرفی کردیم مهمترین موارد در سئو و بهینه‌سازی سایت هستند.

مقاله پیشنهادی : آموزش سئو

2. ابزارهای ایمیل مارکتینگ:

ارسال خبرنامه یکی از بهترین راه‌های ارتباط و حفظ مشتریان است. به جز خبرنامه، پشتیبانی و ارسال پیام خودکار برای خریدها یا سفارش‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان وبسایت‌ها است. سرویس‌های ارسال ایمیل تمام این کارها را بدون کدنویسی و به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

 

3.  ابزارهای تحلیل وبسایت و بازدیدکننده‌ها:

بدون اغراق مهم‌ترین گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای تحلیل دیجیتال است. در تحلیل وبسایت‌ها و هر نوع بستر دیگر دنبال این هستیم که بدانیم کارهایی که الان انجام می‌دهیم در جهت دستیابی به اهدف تعیین شده است یا نه. ابزارهای تحلیل را در دو گروه ابزارهای مخصوص وبسایت و ابزارهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی معرفی کردیم.

 

4. ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی:

وقتی بخواهید چندین شبکه اجتماعی را همزمان مدیریت کنید کارتان خیلی سخت می‌شود.

ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی دقیقاً با همین هدف ساخته شدند تا به راحتی بتوانید چندین پروفایل را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همزمان مدیریت کنید. بعضی از این سرویس‌ها امکان تولید محتوای سریع هم دارند و بعضی فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل پیشرفته هستند.

 

5.  ابزارهای تست سرعت وبسایت:

هرچه سایت شما سریع‌تر باشد، کاربران راحت‌تر از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم که همیشه طرفدار تجربه کاربری بهتر است به سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری می‌دهد.

 

6. سرویس‌های تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و …:

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی روش تبلیغ است که در آن فقط به ازای کلیک روی تبلیغ یا لینک پول پرداخت می‌کنید. یعنی برخلاف اکثر روش‌های تبلیغ فقط برای مشتری‌هایی که از سایت شما بازدید کنند، خریدشان را تکمیل کنند یا اپلیکیشن شما را نصب کنند پول می‌دهید.

 

7. ابزارهای کوتاه‌کننده‌ی لینک:

لینک‌های طولانی از نظر تجربه کاربری زیاد جالب نیستند به ویژه اگر از کاراکترهای فارسی در URL خود استفاده کرده باشید. سرویس‌های کوتاه کننده لینک یک آدرس کوتاه شده جدید می‌دهند و آمار کلیک هم برای شما جمع‌آوری می‌کنند. بعضی از این سرویس‌ها امکان اتصال دامنه دلخواه را می‌دهند. یعنی می‌توانید دامنه‌ای کوتاه شده مشابه دامنه اصلی به سرویس اضافه کنید و هر آدرس کوتاهی که نسخه کوتاه شده‌اش را با این دامنه بسازید.

 

8. ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وبسایت‌ها:

هرچقدر امکان ارتباط و تماس با مشتریان را آسان‌تر کنید، احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود. اگر مشتری مجبور شود برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او جواب دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل کرده است.

 

9.  ابزارهای مدیریت پروژه:

مدیریت پروژه‌ها و کارها در بازاریابی دیجیتال بدون ابزارهای مدیریت پروژه تقریباً غیرممکن است. مخصوصاً اگر تیم بزرگی دارید و تمام کارها نیاز به نظارت و پیگیری دارند مدیریت سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های محبوب مدیریت پروژه مبتنی بر سیستم کانبان کار می‌کنند. سیستمی که در آن کارها در سه ستون تقسیم می‌شوند. این ستون‌ها به ترتیب برای انجام، درحال انجام و انجام شده هستند.

 

10. ابزارهای گزارش:

گزارش‌نویسی و ارائه گزارش به مشتری یا کارفرما در پروژه‌‌‌های دیجیتال مارکتینگ جزو کارهای مهم اما تکراری و بعضی وقت‌ها سخت است!

 

اگر سنتی کار کنید مجبورید گزارش خود را در فایل ورد یا اکسل بنویسد و تمام اعداد و ارقام را دستی وارد کنید. بهترین راهکار برای کم کردن زمان گزارش‌نویسی استفاده از ابزارهایی مثل گوگل‌شیت (Google sheet) و ساخت قالب‌های آماده برای گزارش‌های تکراری است.


وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خود در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.

کلام آخر

همانطور که دیدید دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی دارد و فقط به ابزارهایی مثل سایت و اینستاگرام محدود نمی‌شود.

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید و به اصطلاح می‌خواهید دیجیتال مارکتر شوید باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ هنر و علمی است که برای متخصص شدن در آن باید سال‌ها وقت بگذارید و علاوه بر آن باید به اصول و مبانی علم بازاریابی هم تسلط خوبی داشته باشید. اولین قدم برای یادگیری پیدا کردن منابع خوب است؛ منابعی که توسط افراد با تجربه تهیه شده و در هر زمان و مکانی در دسترس باشد.

امیدواریم مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

موفق باشید.

5/5

سوالات متداول

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبان ساده دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود.

چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

شما به راحتی با خواندن مقاله و دسترسی داشتن به اینترنت میتوانید در حوضه مورد علاقه خود فعالیت کنید.

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خود در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.

بهترین بستر برای فعالیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین بستر اینترنت میباشد.شما میتوانید با طراحی یک وبسایت فعالیت خود را شروع کنید یا در سایت های دیگر شروع به فعالیت کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید