💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

تولید محتوای مفید | چگونه برای وبسایت خود محتوایی بنویسیم؟

“تولید محتوای مفید”

چگونه برای وبسایت خود محتوایی بنویسیم؟

چگونه برای وبسایت خود محتوایی بنویسیم؟

نوشتن محتوا یکی از مطلب هایی است که در زمینه سئو سایت از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار می باشد.

نکته مورد توجه بسیار مهمی که وجود دارد این است که نوشتن محتوا باید بر اساس اصول سئو باشد؛ در غیر این صورت ارزش خاصی برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر نخواهد داشت.

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، لازم است تا با استفاده از تکنیک های خاصی که در مورد نوشتن محتوا برای سایت وجود دارد، وضعیت عملکرد خود را بهبود بخشید.

ما در این آموزش تولید محتوای مفید قصد داریم که بهترین ترفندهایی که در مورد محتوای سایت و تولید آن وجود دارد را برای شما بیان کنیم.

سئو و محتوا دو مفهوم کاملا مرتبط با یکدیگر هستند .شاید تعجب کنید اما بدون استفاده از اصول سئو، محتوای شما ممکن است در صفحات نتایج جستجوی گوگل به کلی حضور پیدا نکند یا اینکه در آخرین صفحات قرار بگیرد.

اگر با بهینه سازی سایت آشنایی کمی داشته باشید، می دانید که ترافیک طبیعی دریافتی آخرین صفحات نتایج گوگل، تقریبا مساوی با هیچ است.

 

8 روش اصلی و مهم “تولید محتوای مفید”

حال تصور کنید که بتوانید به صفحه اول نتایج جستجو برسید اما اصول نوشتن محتوا را به خوبی در روند فعالیت های خود رعایت نکرده باشید.
قطعا افراد بعد از کلیک بر روی لینک وب سایت شما، سریعا از آن خارج خواهند شد.چراکه محتوای ارزشمندی را مشاهده نمی کنند تا حضور خود در سایت را ادامه دهند.

به همین دلیل، پیاده سازی روشهای سئو و ترفندهای نوشتن محتوا، باید با یکدیگر انجام شوند. در غیر این صورت، تلاش شما به نتیجه خوبی نخواهند رسید.
ما در ادامه قصد معرفی 8 ترفند شگفت انگیز تولید محتوای مفید را داریم تا با استفاده از آن ها در استراتژی تولید محتوا خود، بتوانید پیشرفت های چشمگیری داشته باشید.

 

1. برای کاربران خود محتوایی بنویسید

قبل از هر کاری باید سعی کنید تا کاربران در اولویت شما در زمینه نوشتن محتوا برای سایت باشند. این ترفند نحوه نوشتن محتوا، از اهمیت زیادی برخوردار است.
این مورد، ممکن است که آسان به نظر برسد؛ اما کسب و کارهای بسیار زیادی بدون توجه به این قضیه، شروع به نوشتن محتوا برای سایت خود می کنند.

شما باید مطالبی را در وب سایت خود قرار دهید که مطابق با بازار مورد نظرتان باشد. لازم نیست که تمامی پست های وب سایت، درباره محصولات و خدمات شما باشند.
اما در عین حال باید ارتباطی با ماهیتو چیستی کلی کسب و کار شما داشته باشند. بر اساس نکات آموزش نوشتن محتوا، با تولید مطالب جذاب و آموزنده، کسب و کارتان را می توانید به شکل بهتری مطرح کنید و کاربران شما نیز به متخصص بودن شما پی خواهند برد.

 

2. حفظ انسجام و همبستگی در محتواها

برای اینکه اعتبار و ترافیک وب سایت خود را بهینه کنید، باید محتوای اصلی را تحت نام دامنه خود نگه دارید. یعنی اگر از یک وبلاگ جداگانه برای نوشتن محتوا استفاده می کنید.

باید وبلاگ مورد نظر را در یک subfolder در دامنه خودتان نگه دارید.

 

3. تولید تیترهای شوکه کننده

عنوان های شما باید هویدای کاملی داشته باشند؛ همچنین شما باید از عبارت کلیدی اصلی و عبارات جذاب کننده در متن عناوین خود استفاده کنید.
یکی از اصول نوشتن محتوا, که تیترهای جذابی داشته باشد، این است که شما جذابیتی که عناوین دارند را به متا دیسکریپشن نیز انتقال دهید.

متا دیسکریپشن هایی که جذاب باشند، می توانند نرخ کلیک وب سایت شما را به شدت افزایش دهند.

همیشه به یاد داشته باشید که اولین چیزهایی که از وب سایت شما در SERP ها به نمایش در می آیند، عنوان و متا دیسکریپشن می باشند.

4. استفاده از عبارات کلیدی ارزشمند و مفید

استفاده از عبارت کلیدی هایی که حجم جستجو و ارتباط با متن بالایی دارند، به کاربران و موتورهای جستجو اعلام می کند که صفحه سایت مورد نظر به چه مسئله ای پرداخته است.
دقت کنید کهاستفاده بی رویه از عبارات کلیدی می تواند موجب جریمه وب سایت شما شود. به علاوه کاربران نیز متوجه این قضیه خواهند شد و مطمئنا از مطالعه ادامه متن محتوای تولید شده توسط شما، منصرف می شوند.
چراکه می دانند هدف اصلی شما پر کردن متن با عبارات کلیدی برای کسب رتبه های برتر بوده است و شما نکته ارزشمندی برای ارائه به آن ها ندارید.
کافی است نحوه نوشتن محتوا وب سایت هایی که رتبه های برتر در زمینه عبارت کلیدی مورد نظرتان کسب کرده اند را مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهاد ویژه
سئو درونی سایت در سال 2019

مطمئنا از نحوه نوشتن محتواهای وب سایت های رقیب خود که در رنک های برتر هستند، چگونگی پیاده سازی کلمات کلیدی در متن محتوا را خواهید آموخت.

5. به محتواها ساختار بدهید

محتوای شما ممکن است بی نظیر باشد اما به راحتی در یک قالب بدون ساختار و ناکارآمد، کارایی خود را از دست بدهد.

تقسیم مطالب خود در پاراگراف های کوچکتر با عناوین مختلف، خوانایی را بهبود داده و کاربران را مشتاق میکند تا ادامه متن را مطالعه کنند. برای موتورهای جستجو، سازمان عقب ماندگی نیز مهم است.

اینکه شما از تگ ها H در نوشتن محتوا خود استفاده کنید، از نظر موتورهای جستجو یک نیز اهمیت زیادی داشته و در واقع یک فاکتور رتبه بندی است.

6. بهبود وضعیت دیداری محتوا

چگونه برای وبسایت خود محتوایی بنویسیم؟

یکی دیگر از اصول نوشتن محتوا این است که از فایل های دیداری در متن خود استفاده کنید. کارایی مقاله های خود را گنجاندن تصاویر در آن ها می توانید شدیدا بهبود دهید.
همانطور که می دانید، انسان ها موجودات بصری هستند و اگر تصاویر جذاب و مناسبی را در متن محتوا مشاهده کنند، طبیعتا بهتر جذب خواهند شد.

7. برای لینک سازی طبیعی محتوا را بهبود دهید

لینک سازی به طور کلی یکی از مهمترین بخش های اصول تولید محتوای مفید  است که همه محتواها باید استراتژی های مناسبی برای لینک سازی خود داشته باشند.
امروزه زمان زیادی از محبوبیت خرید و فروش لینک ها گذشته است؛ اما لینک ها هنوز هم از اهمیت بسیار بالایی برای سئو سایت برخوردارند. بهتر است بدانید که تعداد زیادی از وبمسترها از تکنیک های لینک سازی طبیعی در نوشتن محتوا برای سایت خود استفاده می کنند.

اگر بتوانید به خوبی از نکات آموزش تولید محتوا مفید استفاده کنید، مطمئنا وب سایت های دیگر، از محتواهای شما استفاده خواهند کرد.
شما از این مسئله می توانید نهایت استفاده را بکنید و از سایتی که محتواهای شما را در مقالات خود قرار داده است، درخواست لینک کنید.

استفاده از اینفوگرافیک ها هم می توانید نقش مفیدی در زمینه لینک سازی طبیعی داشته باشد.
اینفوگرافیک های جذاب می توانند کاربران زیادی را جذب وب سایت شما کنند و سایت های رقیب شما نیز به احتمال زیاد، از اینفوگرافیک تولید شده توسط شما در متن محتواهای خود استفاده خواهند کرد.
در این صورت شما باز هم می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و بخواهید که به محتوای شما لینک بدهند.

8. فعالیت های خود را تحلیل کنید

اگر بخواهید در مورد نوشتن محتوا به موفقیت مورد نظر خود برسید، باید به طور منظم هرآنچه که سعی کرده اید بر اساس اصول نوشتن محتوا انجام دهید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است. بررسی شاخصه هایی مثل نرخ پرش، ترافیک، بازدید و نرخ کلیک هر محتوا، می تواند شما را در مورد چگونگی فعالیت هایتان آگاه کند.
مثلا با کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرخ پرش صفحات خود، می توانید متوجه شوید که کاربران بعد از اینکه وارد وب سایت شما شدند، در همان لحظات ابتدایی، چه واکنشی از خود نشان می دهند. در نتیجه، می توانید خود را به جای کاربران قرار داده و مشکلات موجود را مرتفع کنید.

مطلب آخر

امیدواریم که با استفاده از روش های این مقاله “تولید محتوای مفید” به خوبی بتوانید کاربران و ترافیک بیشتری را جذب وب سایت خود کنید.
نکته مهمی که در مورد تمامی ترفندهای گفته شده وجود دارد، این است که شما باید تداوم همه این موارد را برای تمامی محتواهای خود حفظ کنید. در این صورت سریع تر به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید