💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

آموزش سئو یا تبلیغات گوگل؟

سئو و تبلیغات گوگل

بهینه‌سازی سایت یا سئو چیست؟

سئو اولین مبارز این مطلب است.

سئو به مجموع فرآیند‌هایی گفته می‌شود که باعث شوند محتوا و ساختار یک سایت مورد تایید موتورهای جستجو قرار بگیرد!

با انجام سئو و بهینه‌سازی اصولی، موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) علاقمندی بیشتری به سایت شما پیدا می‌کنند و بنابراین شما در نتایج جستجو، رتبه بهتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها پیدا خواهید کرد، میزان بازدید سایتتان افزایش پیدا می‌کند و به طبع مشتریانتان بیشتر خواهند شد و کسب درآمد برایتان ساده‌تر می‌شود.

سئو در واقع معادل فارسی کلمۀ SEO هست که خود مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی [سایت] برای موتورهای جستجو می‌باشد.

تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل نیز دومین مبارز ماست.

تبلیغات گوگل یک راه دیگر برای به نمایش در آمدن سایت شما در جستجوهای مرتبط گوگل است.

در این روش، شما با پرداخت هزینه‌ای مشخص، یک کمپین تبلیغاتی در گوگل برای خود راه‌اندازی می‌کنید که در قبال آن، گوگل سایت شما را بالاتر از سایر نتایج جستجو، حتی در رتبه اول قرار می‌دهد.

از آن پس، به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی لینک سایت شما می‌کنند، از حساب شما مبلغ مشخصی کسر خواهد شد.

بعضی از مدیران وبسایت ها فرصت کافی برای انجام عملیات سئو و بهینه سازی وبسایت خود ندارند و یا قصد دارند در کوتاه‌مدت آمار خود را افزایش دهند.

بنابراین ترجیح می‌دهند از تبلیغات گوگل استفاده کنند.

چرا که با تبلیغات گوگل دیگر نیازی به بهینه‌سازی سایت و صبر کردن برای مشاهده لینک خود در صدر نتایج جستجو ندارید.

البته همانطور که می‌توانید حدس بزنید، در نهایت این روش هزینۀ بیشتری نسبت به سئو خواهد داشت.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل چیست؟

سئو و تبلیغات گوگل

  • تبلیغات ادوردز در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و شما تحت شرایط خاصی که کارشناسان آژانس تبلیغات اینترنتی ثمین برای شما فراهم خواهند کرد، می‌توانید یکی از این جایگاه‌ها را به خود اختصاص دهید، اما برای سئو باید تلاش بیشتری به خرج بدهید تا به یکی از آن جایگاه‌های صدرنشینی در نتایج ارگانیک جستجو دست پیدا کنید.
  •  با استفاده از تبلیغ در گوگل، نسبت به سئو، سریع‌تر نتیجه خواهید گرفت چون بلافاصله می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید و فرایند دست‌یابی به ترافیک مورد نظرتان خیلی زود آغاز می‌شود. ما شما را توسط گوگل ادوردز در کمتر از ۵ دقیقه صدر نشین نتایج خواهد کرد ، این در حالی است که برای سئو (بخصوص برای وب‌سایت‌های جدید) باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید به رتبه و ترافیک خوبی دست پیدا کنید.
  • محاسبه بازگشت سرمایه در گوگل ادوردز آسان‌تر است، انجام این محاسبات برای سئو دشوارتر است زیرا فاکتورهای بسیار بیشتری وجود دارد که در سئو موثر هستند و همه چیز فقط به هزینه تبلیغات و عایدات وابسته نیست. وقتی شما کمپین‌های گوگل ادوردز خود را متوقف می‌کنید ترافیک شما نیز متوقف می‌شود، اما وقتی شروع به دریافت ترافیک با سئو می‌کنید این روند برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.
  • شما با تبلیغات در گوگل می‌توانید به صورت همزمان کلمات کلیدی بسیاری را هدف قرار دهید اما با سئو باید روی کلمات کلیدی کمی تمرکز کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را داشته باشید. شما به کمک گوگل ادوردز می‌توانید بر روی سایر وب‌سایت‌های گوگل و وب‌سایت‌هایی که از Google Adsense استفاده می‌کنند نیز تبلیغات خود را به نمایش بگذارید اما نتایج سئو فقط برای صفحات جستجو قابل نمایش هستند.
  • گوگل ادوردز پلتفرم انحصاری گوگل می باشد در نتیجه با تبلیغ در گوگل، آگهی شما در موتور جستجوگر گوگل و وب سایتهایی که تبلیغ گوگل را نشر می دهند نمایش داده می شود ولی سئو برای تمامی موتورهای جستجو کاربرد دارد.
  • برای انجام تبلیغ در گوگل باید هزینه پرداخت کنید در صورتیکه ترافیک سئو رایگان است. البته ما به این مورد عقیده ای نداشته و صحیح نمی باشد. چون برای سئو سایت نیاز به پرداخت هزینه نسبتا بالا به متخصصین سئو می باشد .
پیشنهاد ویژه
افزونه بارگذاری و استفاده از فونت دلخواه در وردپرس

سئو و تبلیغات گوگل

برخی معتقدند زمانی که ترافیک از سئو دریافت می‌کنید نیازی نیست که ازGoogle Adwords استفاده کنید، اما این یک رویکرد اشتباه است. حتی اگر شما دارای رتبه‌بندی خوبی باشید می‌توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید و در معرض بیشتری برای کلمات کلیدی مشابه قرار بگیرید تا ترافیک سئو دریافت کنید.

می‌توانید عملکرد کمپین‌های Adwords خود را اندازه‌گیری کنید و در صورتی که آنها برای شما سودآور هستند حتی می‌توانید بودجه خود را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر افزایش دهید.

پس، کدام یک از سئو و تبلیغات در گوگل بهتر برای استفاده در بازاریابی هستند؟

پاسخ سؤال واضح است، هردو. از Adwords برای شروع دریافت ترافیک استفاده کنید و به طور موازی بر روی سئوی خود، برنامه بازاریابی محتوا و کمپین‌های شبکه اجتماعی کار کنید، به طوریکه ترافیک ارگانیک را به دست می‌آورید و از شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شوید.

تبلیغات در گوگل (گوگل AdWords) و سئو رقیب نیستند بلکه آنها دو ابزار قدرتمند در دسترس برای بازارابی دیجیتال هستند.

می‌توانید از adwords زمانیکه می‌خواهید ترافیک سریعتر به دست آورید استفاده کنید اما به سئو در مدت زمان طولانی و برای موفقیت آنلاین پایدار نیاز دارید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید