چگونه سایت‌های بادامنه دات آی آر در گوگل تبلیغات کنیم؟

تبلیغات گوگل دامنه های ای ار

چگونه سایت‌های بادامنه دات آی آر در گوگل تبلیغات کنیم؟

آیا راهکاری وجود دارد که بتوان برای سایت‌های با دامنه ملی تبلیغات گوگل فعال کرد؟ در حال حاضر پاسخ به این سوال منفی است. امکان درج آدرس با دامنه آی آر برای تبلیغات در گوگل وجود ندارد.

اما شما می‌توانید آدرس دامین اصلی سایت‌تان را تغییر دهید و از دامنه IR به عنوان دامنه کمکی استفاده کنید! در این پست از میهن وبمستر قصد داریم تغییر اصولی دامنه سایت را آموزش دهیم، تا بدون از دست دادن رتبه سایت‌تان در موتورهای جستجو آدرس سایت‌تان را تغییر دهید.

مراحل تغییر دامنه ملی به دامنه بین‌المللی

  1. دامنه بین‌المللی ثبت کنید.
  2. دامنه را به هاست سایت‌تان متصل کنید.
  3. دامنه آی‌آر را به دامنه جدیدتان ریدایرکت کنید.
  4. تغییر لینک‌های قدیمی به دامنه جدید
  5. در گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز آدرس سایت‌تان را تغییر دهید.

ثبت دامنه بین المللی

پیشنهاد می‌کنیم دامنه دات کام ثبت کنید، چراکه متداول‌ترین پسوند اینترنتی است. همچنین می‌توانید از پسوندهای متداول دیگر مانند net ، org ، co ، biz و … نیز برای آدرس سایت‌تان استفاده کنید.

برای انتخاب نام دامنه می‌توانید از سایت‌های مختلفی که در این زمینه خدمات می‌دهند استفاده کنید. پس از انتخاب نام دامنه می‌توانید آن را در یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی که در زمینه ثبت دامنه فعالیت می‌کنند، ثبت کنید.

متصل کردن دامنه جدید به هاست

هنگام ثبت دامنه جدید Domain Name Server (DNS) های آن را مانند DNS های دامنه قبلی ست کنید و از شرکتی که از آن هاست (میزبانی وب) گرفته‌اید، بخواهید که دامنه جدید‌تان را به هاست‌تان وصل کند، تا بتوانید با هر دو آدرس دامین قبلی و جدیدتان به سایت‌تان دسترسی پیدا کنید.

ریدایرکت کردن دامنه آی آر به دامنه جدید

پس از آنکه دامنه جدید را نیز به هاست‌تان وصل کردید بایستی دامنه آی‌آر را به دامنه جدید سایت‌تان ریدایرکت 301 کنید، تا افرادی که با این آدرس (از طریق موتورهای جستجو و لینک سایت‌تان در سایت‌های دیگر) به سایت‌تان مراجعه می‌کنند به دامنه جدیدتان منتقل شوند

تغییر لینک‌های قدیمی به دامنه جدید

امکان دارد پس از ایجاد تغییرات، سایت‌تان با مشکل آدرس‌دهی مواجه شود. برای مثال اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، پس از تغییر دامین بایستی در تنظیمات وردپرس نیز آدرس سایت‌تان را به آدرس جدید تغییر دهید. همچنین اگر از ساختار لینک‌دهی ناقص استفاده نکرده باشید،‌ بایستی تمام لینک‌های سایت‌تان را به دامنه جدید تغییر دهید.

پیشنهاد ویژه
چگونه برای نمایه گوگل پلاس لینک اختصاصی بگیریم ؟

درصورتی که پس از تغییر دامنه اصلی سایت‌ و ریدایرکت نتوانید به بخش مدیریت سایت‌تان دسترسی پیدا کنید، بایستی تغییرات را از طریق پایگاه داده سایت‌تان انجام دهید.

اگر از سیستم مدیریت وردپرس استفاده می‌کنید، پس از اتصال دامنه جدید به هاست‌تان و قبل از فعالسازی ریدایرکت دامنه آی آر به دامنه جدید، آدرس سایت را از بخش تنظیمات > همگانی تغییر دهید.

تغییر آدرس سایت‌تان در گوگل وبمستر تولز

اگر مدت زیادی از شروع به فعالیت سایت‌تان می‌گذرد، احتمالا توانسته‌اید رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. برای آنکه رتبه سایت‌تان از بین نرود و بتوانید آن را به دامنه جدیدتان منتقل کنید، می‌توانید از ابزار گوگل وبمستر تولز استفاده کنید.

برای تغییر دامنه در گوگل وبمستر تولز بایستی هر دو دامنه (دامنه آی‌آر و دامنه بین المللی جدید) را در اکانت گوگل وبمستر تولز خود وارد کنید. سپس به داشبورد دامنه آی‌آر بروید و در بالای صفحه سمت چپ بر روی چرخ دنده کلیک کنید و در منوی بازشده روی گزینه Change of Address کلیک کنید.

تبلیغات گوگل دامنه های ای ار

در صفحه باز شده آدرس سایت جدید که به وبمسترتان اضافه کرده‌اید را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Check که فعال می‌شود کلیک کنید. در صورتی که ریدایرکت 301 به خوبی انجام شده باشد، دکمه Confirm فعال می‌شود که مربوط به بررسی معتبر بودن دسترسی شما به سایت‌تان (دسترسی به دامنه ها) می‌باشد.

تبلیغات گوگل دامنه های ای ار

پس از کلیک بر روی دکمه Confirm دکمه SUBMIT فعال می‌شود که پس از کلیک بر روی آن درخواست تغییر آدرس دامنه شما ثبت می‌شود.

همچنین می‌توانید تغییر دامنه را در بینگ وبمستر تولز نیز درج کنید تا رتبه سایت‌تان در موتور جستجوی بینگ نیز به دامنه جدید منتقل شود.

پس از انجام مراحل فوق چندین روز طول می‌کشد تا آدرس دامنه جدیدتان به صورت کامل در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ جایگزین دامنه دات آی آر تان شود. با این حال افرادی هم که بر روی لینک آی آر تان در گوگل یا بینگ کلیک می‌کنند نیز به دامنه دات کام یا هر پسوند دیگری که انتخاب کرده‌اید منتقل می‌شوند.

همچنین اگر آدرس دامنه IR تان را در کارت ویزیت یا سربرگ‌های شرکت‌تان ثبت کرده‌اید، جای هیچ  گونه نگرانی نیست، چرا که افرادی که به دامنه دات آی آر تان مراجعه می‌کنند، به صورت خودکار به دامنه جدیدتان منتقل می‌شوند. فقط یادتان باشد که دامنه دات آی آر خود را نیز تمدید کنید.

5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
  1. رویال گفت:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید