💣فروش ویژه افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس
فقط و فقط با قیمت ۵۰ هزار تومن

چگونه باید لینک بیلدینگ انجام دهیم؟

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست؟

لینک سازی یا لینک بیلدینگ (به انگلیسی Link Building) به مجموع فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ایجاد یک ساختار محکم از لینک های مرتبط در درون و بیرون یک وب‌سایت انجام می‌شود.

این لینک‌ها شامل لینک‌های داخلی و خارجی خود وب‌سایت و البته بک لینک می‌شوند.

هدف شما در لینک بیلدینگ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است.

چرا  لینک سازی برای سئو  سایت مهم است؟

برای این که درک درستی از ارزش و تأثیر لینک بیلدینگ داشته باشید باید در وهله اول باید بدانیم یک لینک چگونه ساخته می‌شود، موتور های جستجو چطور آن لینک را مشاهده می‌کنند و از آن لینک چه استنباطی دارند.

لینک بیلدینگ

آغاز تگ لینک: تگ لینک با انکر تگ (anchor tag)شناخته می‌شود. (قسمت “a” که در تصویر مشاهده می‌کنید)، این کاراکتر تگ لینک را آغاز می‌کند و موتور جستجو را آگاه می‌کند که لینکی به سایت دیگر در این جمله قرار دارد.

محل ارجاع لینک: شناسه href به معنای hyperlink referral است و متنی که میان علامت نقل‌قول قرار دارد نشان‌دهنده نشانی URL سایتی است که به آن اشاره شده است. ضرورتی ندارد که URL همواره آدرس یک سایت باشد می‌توان به نشانی یک تصویر یا یک فایل اشاره کرد.

انکر تکست قابل‌مشاهده لینک: این بخش همان متن لینک یا انکر تکست است که برای بازدیدکنندگان قابل رویت است و کاربر می‌تواند بر روی آن کلیک کند. انکر تکست بیشتر به شکلی مشخص می‌شود که از متون کناری خود متمایز است.

پایان تگ لینک: این بخش کد تگ لینک به موتور جستجو اطلاع می‌دهد که تگ پایان یافته است.

بک لینک ها برای موتورهای جستجو چه مفهومی دارند؟

موتور های جستجو به دو شیوه از لینک ها استفاده می‌کنند:

  • برای پیدا کردن سایت ها و صفحات جدید ایجادشده
  • برای تعیین و نحوه رتبه دهی به یک سایت در صفحه نتایج جستجو

هنگامی که موتور های جستجو از یک سایت را شناسایی می‌کنند، قادر هستند محتوای صفحات سایت را درک و به ایندکس خود اضافه نمایند.

به این صورت که آن ها قادر هستند تعیین کنند که آیا یک صفحه کیفیت لازم را برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارا است یا خیر؟

چگونه باید لینک بیلدینگ انجام دهیم؟

  1. سایتهایی که پیج رنک و پیج آتوریتی بالاتری دارند را انتخاب کنید
  2. به کمک ابزارهایی مانند مجستیک و آلکسا و… تعداد بک لینکها و ترافیک ورودی گوگل را چک کنید
  3. در سایت انتخاب شده تبلیغ بنری یا متنی یا ریپورتاژ آگهی ثبت کنید
  4. تبلیغات و لینکهای خود را حداقل به مدت 6 ماه در سایت نگه دارید
  5. در گرفتن بک لینک زیاده روی نکنید

نکته: برای استفاده از آلکسا باید بتوانید بر اساس رنک سایت تعداد بازدیدکننده های آن سایت را تخمین بزنید. به عنوان مثال باید بدانید سایتی که رنکی در حدود 2500 ایران دارد چند بازدیدکننده دارد.

نکات مهم در لینک بیلدینگ:

لینک بیلدینگ

1- تکرار بهترین بک لینک های رقیبانتان
تکرار بهترین بک لینک های رقیبان شما یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای ایجاد بک لینک می باشد. اگر رقیبان شما دارای رتبه های خوبی در کلمات کلیدی شما هستند پس آنها دارند کار درستی را انجام می دهند.

برای این کار توصیه می شود از Rank signal backlink Tools برای پیدا کردن بک لینک های رقبای خود استفاده کنید. این ابزار همچنان اطلاعات خوبی در مورد رتبه سایت ، رتبه الکسا ، تعداد بک لینک های منحصر به فرد و سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی را به شما می دهد.

2- ترفند پست مهمان برای اشاعه در توییتر
شما با استفاده از twitter search به راحتی می توانید سایت هایی که امکان ایجاد پست مهمان دارند را شناسایی کنید. همچنین به راحتی می توانید سایت هایی را که پست های مهمانان خود را به صورت منظم توییت می کنند پیدا کنید. شما کافیست در این سایت ها عضو شوید و در آنها مقالات یا پست های خود را ایجاد کنید. بدین ترتیب آنها پست های شما را توییت می کنند و این کار باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

3- استفاده از اینفوگرافیک
ایجاد و به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها یکی از بهترین راه های به دست آوردن بک لینک می باشد. توجه داشته باشید که ساخت اینفوگرافیک ها کار بسیار سخت و پرهزینه ای است. بعد از اینکه شما آن را ایجاد کردید نوبت به توزیع کلمات آن خواهد رسید. شما می توانید با قرار دادن آن درسایت های اشتراک اینفوگرافیک بک لینک های با ارزشی به دست آورید. همچنین شما می توانید از این اینفوگرافیک ها در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر به عنوان پست مهمان استفاده کنید.

4- بازدید از بلاگرها
راه دیگری که برای به دست آوردن لینک های با ارزش توصیه می شود این است که شما بتوانید محصول یا خدمات مورد نظر خود را از طریق بلاگرها به اشتراک بگذارید. برای این کار شما باید به دنبال بلاگرهایی باشید که مایل اند خدمت و یا محصول شما را ارتقا بخشند. همچنین می توانید کلمات کلیدی مرتبط با حرفه یا خدمت خود در این سایت ها یا سایت های اجتماعی بگنجانید.

پیشنهاد ویژه
زبان JavaScript چیست ؟ معرفی کامل زبان JavaScript

5- اعلان رضایت نامه
نکته مشترکی که همه سایت های تجاری کوچک و بزرگ باید داشته باشند این است که آنها باید نماد رضایت مشتری را داشته باشند.

همچنین شما باید این امکان را برای صاحب سایت قرار دهید که بتواند صفحه اختصاصی مربوط به رضایت مشتری را در سایت داشته باشد.

وبرای اینکه مشتریان شما اطمینان حاصل نمایند که نماد رضایت مشتری کسب شده توسط شما از یک وب سایت معتبر می باشد آن سایت باید یک لینک به سایت شما داشته باشد که این کار خود کسب یک بک لینک بدون حتی درخواست ایجاد آن به سایت شما می باشد. و این گونه شما یک بک لینک دائمی به دست آورده اید.

6- خرید لینک
از روش های موثر در بک لینک این است که شما بتوانید در سایت هایی که با شما ارتباط مفهومی دارند لینک خریداری کنید. بدین معنا که از کلمات کلیدی شما را در سایت خود قرار داده و به شما از طریق آن کلمات لینک داشته باشند. و مسلما برای این کار از شما مبلغی را دریافت خواهندکرد.

7- استفاده از ابزار فیدبک سایت ها
خوشبختانه تعداد زیادی از وب سایت ها هستند که به شما خدمت فیدبک را در بخش مرجع پست یا مقاله شما ارائه می کنند. و این گونه سایت ها با قرار دادن این لینک کاری می کنند که شما بتوانید بازخورد دیگران در مورد سایت خود یا هر چیز دیگری را که مربوط به سایت شماست را دریافت کنید. و این خود یعنی یک بک لینک دیگر!

8- کمک گرفتن از بلاگ های تجمیع کننده
تجمیع کننده های بلاگ در واقع سایت هایی هستند که دسته های مختلفی از اطلاعات را در حوزه های مختلف از منابع اینترنتی تجمیع کرده اند. و معمولا پروسه دریافت بک لینک از این گونه سایت ها به صورت رایگان می باشد. کاری که شما باید انجام دهید این است که سایت خود را به این تجمیع کننده ها معرفی نمایید.

9- بازسازی لینک های شکسته
شما برای این کار باید به دنبال صفحاتی بگردید که دارای خطای 404 هستند. برای این منظور شما باید ازترکیب کلمات کلیدی خود و یک سری کلمات دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال برای کلمه کلیدی طراحی سایت داریم:

“site design” + “resource page”
“site design” + “resources”
“site design” + “recommended sites”
“site design” + “links”

10- ساخت اکانت گوگل پلاس
اکانت گوگل پلاس نه تنها باعث ظاهر شدن شما در فضای اجتماعی می شود بلکه باعث کسب لینک های فالو نیز خواهید شد.

11 -بک لینک در بخش منابع آموزشی
یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد بک لینک همین بخش edu سایت ها می باشد.

زیرا آنها در نتایج جستجو سهم زیادی دارند. درک این مسئله که چرا باید آنها بک لینک بدهند این است که اغلب سایت های دانشگاهی برای تکمیل منابع دانشجویان آدرس لینک های معتبر را در سایت خود قرار می دهند.

بنابراین شما می توانید سایت های آموزشی مرتبط با خود را پیدا کرده واز آنها بک لینک تهیه نمایید.

علت عدم موفقیت در لینک سازی چیست؟

لینک بیلدینگ

بی کیفیت بودن بک لینک ها

اگر استراتژی های لینک سازی شما تنها بر جذب تعداد زیادی لینک معطوف شده باشد و اهمیتی به کیفیت این لینک ها داده نشود ممکن است شما بک لینک های اسپمی دریافت کنید.

این لینک ها نه تنها نمی توانند موجب شوند که شما رتبه خوبی در رتبه بندی های گوگل کسب کنید، بلکه ممکن است موجب شود که شما از جانب گوگل جریمه شوید.
امروزه اغلب متخصصان سئو و کسانی که در زمینه سئو فعالیت می کنند با مضررات لینک های بد و بی کیفیت آشنا هستند و می دانند که این لینک ها که اثرات بدی می توانند بر رتبه بندی وب سایت های آنها داشته باشند.
هیچ کس به طور دقیق و ۱۰۰% نمی داند که گوگل چگونه لینک های دریافتی یک وب سایت را تفسیر می کند و چگونه ارزش دهی های آنها را انجام می دهد اما آنچه مسلم است این است که دریافت بک لینک تنها از وب سایت هایی باید انجام شود که:

  • دارای اعتبار بالایی باشند.
  • قابل اعتماد هستند.
  • زمینه کاری آنها با زمینه کاری وب سایت شما مرتبط می باشد.(میتواند تاثیر گذار باشد)
  • از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد و مرتبط دیگر لینک دریافت نموده اند.

برای آنالیز بک لینک های وب سایت های رقیب شما می توانید از ابزارهایی که در زیر نام برده شده اند استفاده نمایید:

لینک بیلدینگ

  • Ahrefs
  • Majestic SEO
  • Moz
  • SEMrush
  • SEO Spyglass
  • Raven Tools
    علاوه بر ارزیابی پروفایل لینک های دریافتی وب سایت های رقیب شما باید موارد دیگری را نیز در بررسی های خود لحاظ کنید که شامل تعداد لینک های ارسالی وب سایت های رقیب، دامنه هایی که به وب سایت های رقیب شما لینک داده اند، صفحاتی از وب سایت های رقیب که لینک جذب کرده اند، نوع لینک ها و هر مساله دیگری که بتواند شما را در پروسه لینک سازی کمک نماید می باشد.
5/5
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در پینترست
آخرین نظرات
  • پاسخ به سوالات کاربران در اسرع وقت داده میشود.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • سوالات خود را تنها در بخش کامنت مطرح نمایید و پشتیبانی محصولات بعد از خرید را در بخش تیکت ارسال کنید.
دیدگاه شما
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید